Ok, de kogel is door de kerk: XC70 D5 Summum met schuifdak en andere lekkernijen is gekocht (demo). De dag van de komende aflevering moet hij gelijk mee naar Oostenrijk maar wat moet ik met die Pirelli's die eronder zitten? Het zijn Scorpions zero in de maat 235/55-17.
Dus geen volwaardige winterbanden volgens mij. In Oostenrijk mag je naast winterbanden ook rijden met M+S en de vermelding van het ijstekentje (sterretje). Dat hebben die Scorpions dus niet.
Wie heeft hier ook ervaring mee? Eigenlijk wil ik niets investeren want bij terugkomst moet er een mooi setje 18 of 19 inch onder en om nou 4 winterbanden voor 1 weekje aan te schaffen..........
O ja, nog suggesties voor 18 of 19 inch? Ik heb al zitten kijken bij Heico.
Wim
Winterbanden XC70 nodig?
- xc-men
- 4th Gear member
- Contacteer:
Hi Wim, die Scorpions doen het zeer redelijk in de sneeuw ik zou ze er gewoon onder houden. Ik dacht dat die ook M+S zijn, maar dat kan je zo op de banden zien staan als het zo is.
Even een vraagje? is dit de nieuwe uitvoering XC70 want ik denk dat 19inch er niet onder past!!!.
http://www.nl.pirelli.com/web/catalog/P ... rpion_Zero
Even een vraagje? is dit de nieuwe uitvoering XC70 want ik denk dat 19inch er niet onder past!!!.
http://www.nl.pirelli.com/web/catalog/P ... rpion_Zero
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
-
- 1st Gear member
Hi,
De Scorpions hebben wel M+S erop staan maar niet het sneeuwvlokje.
Dus een twijfelgeval lijkt me. Zit wel op hetzelfde idee als jij om gewoon te gaan op de Scorpions. Setje kettingen mee voor nood. Heb nog 'n week....
En ja het is het nieuwe model. Heb al wel op wat velgen-sites 19 inch gevonden die eronder moeten passen. (bijv. MAK X-treme)
Nog niet iedereen heeft het nieuwe model al in zijn catalogus opgenomen (configurators) maar goed....
18 Inch kan ook maar lijkt me een beetje te tam als ik naar de fabriekswielen Minos kijk die onder veel XC70's zijn te vinden. Wil er een dikke auto van maken dus wellicht toch 19 inch.
Overigens: Leuk XC wagenpark thuis?
De Scorpions hebben wel M+S erop staan maar niet het sneeuwvlokje.
Dus een twijfelgeval lijkt me. Zit wel op hetzelfde idee als jij om gewoon te gaan op de Scorpions. Setje kettingen mee voor nood. Heb nog 'n week....
En ja het is het nieuwe model. Heb al wel op wat velgen-sites 19 inch gevonden die eronder moeten passen. (bijv. MAK X-treme)
Nog niet iedereen heeft het nieuwe model al in zijn catalogus opgenomen (configurators) maar goed....
18 Inch kan ook maar lijkt me een beetje te tam als ik naar de fabriekswielen Minos kijk die onder veel XC70's zijn te vinden. Wil er een dikke auto van maken dus wellicht toch 19 inch.
Overigens: Leuk XC wagenpark thuis?
V70 D5 Sports Edition my07, zilver, 18 inch, schuifdak, donker glas, verlaagd.
XC70 D5 GT sum my08, schuifdak, venti.leer, nog geen 19 inch, spoiler, donker glas
XC60 D5 mom my08
V70 D5 Sports Edition GTR my07, zwart, 18 inch, schuifdak, privacy glass
div. duitsers
V70 D5 R-design 205 pk GT, MY11, zwart, schuifdak, Xenon, privacy.
XC70 D5 GT sum my08, schuifdak, venti.leer, nog geen 19 inch, spoiler, donker glas
XC60 D5 mom my08
V70 D5 Sports Edition GTR my07, zwart, 18 inch, schuifdak, privacy glass
div. duitsers
V70 D5 R-design 205 pk GT, MY11, zwart, schuifdak, Xenon, privacy.
- xc-men
- 4th Gear member
- Contacteer:
Hi Wim,
Nog even welkom op dit forum en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ik denk zelf dat de 18inch meer als genoeg is en heb toch mijn twijfels over die 19Inch ik denk zelf dat ze er niet onder passen.
Ik was met de kerst en oud-nieuw ook even op de wintersport met de nieuwe auto van de vrouw en het ging best wel redelijk in de sneeuw met de Scorpions zero. Ze zien er echt niet uit als een Winterband maar in de sneeuw ging het wel. Ik zou ze zeker niet gebruiken op ijs.
Stuur maar eens wat foto`s .
Ja nog even die wagen park, de vrouw rijd alleen in de XC70 en de XC90 staat eigelijk alleen maar still omdat ik veel in het buitenland werk http://www.seadrill.com/flashVid.html
Zit er over na te denken om de XC90 maar te verkopen en een leuke classic sport auto of cabrio te kopen maar nog niet veel tijd gehad om iet te zoeken en ik moet eerst die XC90 verkopen en dat is ook niet zo gemakelijk met de stijgende oilprijs.
Nog even welkom op dit forum en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ik denk zelf dat de 18inch meer als genoeg is en heb toch mijn twijfels over die 19Inch ik denk zelf dat ze er niet onder passen.
Ik was met de kerst en oud-nieuw ook even op de wintersport met de nieuwe auto van de vrouw en het ging best wel redelijk in de sneeuw met de Scorpions zero. Ze zien er echt niet uit als een Winterband maar in de sneeuw ging het wel. Ik zou ze zeker niet gebruiken op ijs.
Stuur maar eens wat foto`s .
Ja nog even die wagen park, de vrouw rijd alleen in de XC70 en de XC90 staat eigelijk alleen maar still omdat ik veel in het buitenland werk http://www.seadrill.com/flashVid.html

Zit er over na te denken om de XC90 maar te verkopen en een leuke classic sport auto of cabrio te kopen maar nog niet veel tijd gehad om iet te zoeken en ik moet eerst die XC90 verkopen en dat is ook niet zo gemakelijk met de stijgende oilprijs.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
-
- 5th Gear member
Als er m+s op staat mag je er gerust van uitgaan dat daar modder en sneeuw mee wordt bedoeld..
Op ijs rijden gaat alleen redelijk met spikes en de rest is allemaal bagger....
Gewoon gaan dus op je pirelli's (met je awd als rust punt) en een setje kettingen mee in het kader van dubbel genaaid houd altijd beter!
Gewoon gaan dus op je pirelli's (met je awd als rust punt) en een setje kettingen mee in het kader van dubbel genaaid houd altijd beter!
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Volvo 940 estate 2.3 gl
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
die nuance van het ijskristalletje op M+S is volgens mij beschreven in de Duitse wetgevingBarry (Grillmeister) schreef:Als er m+s op staat mag je er gerust van uitgaan dat daar modder en sneeuw mee wordt bedoeld..
- Fulaks
- 6th Gear member
Wel even opletten : in Duitsland zijn winterbanden verplicht "onder winterse omstandigheden". Ben je betrokken in een ongeval, en kan dit aan de banden te wijten zijn, dan kan je aansprakelijk worden gesteld. Ik weet niet of die M+S voldoen.
Ben net terug van wintersport, en op onze overnachtingsplaats tussen Aschaffenburg en Wurzburg in het natuurgebied Spessart moesten we door de sneeuw op secundaire weg. De Michelin Premacy Alpin deed dat heel goed. De parking van ons skigebied was één ijskoek, en ook daarop deden de banden volkomen onspectaculair hun werk, waar anderen glijdend en met doordraaiende wielen hun auto in de juiste richting probeerden te mennen.
Ben net terug van wintersport, en op onze overnachtingsplaats tussen Aschaffenburg en Wurzburg in het natuurgebied Spessart moesten we door de sneeuw op secundaire weg. De Michelin Premacy Alpin deed dat heel goed. De parking van ons skigebied was één ijskoek, en ook daarop deden de banden volkomen onspectaculair hun werk, waar anderen glijdend en met doordraaiende wielen hun auto in de juiste richting probeerden te mennen.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Zoals Bart al aangift, de nuance zit 'm in de sneeuwkristallen op de M+S band. die moet je hebben
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 5th Gear member
Of het tekentje met die bergjes er op..
Ik zag trouwens vorige week in oostenrijk een aantal 4x4 rijden (laro110) van de bergrettung op M+S zonder * dus ik weet niet of ze daar heeel erg moeilijk over gaan doen.
Ik zag trouwens vorige week in oostenrijk een aantal 4x4 rijden (laro110) van de bergrettung op M+S zonder * dus ik weet niet of ze daar heeel erg moeilijk over gaan doen.
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Volvo 940 estate 2.3 gl