ALs ik jou was zou ik nog eens verder kijken.....
Advertentie is overigens niet meer beschikbaar....
Boma in Dedemsvaart heeft regelmatig goede gebruikte Volvo's.
Succes!
V70 MY'03 EDIT II
-
- 5th Gear member
Hoi,
Kostprijs vliegwiel is volgens http://www.amecobv.nl/ €650,-, daar komt nog een 6-8 uur arbeidsloon bij.
Mocht het 't vliegwiel zijn, laat dan meteen de koppeling/drukgroep en krukaskeerring meenemen.(samen goed €300)
De hele handel ligt toch los en de platen kunnen een beste tik krijgen van een defect vliegwiel.
Bij mijn 2.4D (10-2003) is het pas onder garantie vervangen, maar de interne rekening(die heb ik gevraagd ivm complete historie) lag op € 1600,-.
Verder natuurlijk heel veel plezier met je nieuwe aanwinst.
BartV70
Kostprijs vliegwiel is volgens http://www.amecobv.nl/ €650,-, daar komt nog een 6-8 uur arbeidsloon bij.
Mocht het 't vliegwiel zijn, laat dan meteen de koppeling/drukgroep en krukaskeerring meenemen.(samen goed €300)
De hele handel ligt toch los en de platen kunnen een beste tik krijgen van een defect vliegwiel.
Bij mijn 2.4D (10-2003) is het pas onder garantie vervangen, maar de interne rekening(die heb ik gevraagd ivm complete historie) lag op € 1600,-.
Verder natuurlijk heel veel plezier met je nieuwe aanwinst.
BartV70
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
-
- 1st Gear member
Dat word lastig sinds ik de auto al heb gekocht. tevens ook deVolvoRob schreef:ALs ik jou was zou ik nog eens verder kijken.....
Advertentie is overigens niet meer beschikbaar....
reden dat de advertentie niet meer zichtbaar is.
De verkoper heeft mij gegarandeerd dat dit probleem donderdag
zou zijn opgelost, en daar vertrouw ik dan gewoon op. hij was heel open
over het verleden van de auto (waar hij vandaan kwam enz enz)
Zoals 'Carfreak' ook al meedeelde 'haarhuis heeft een goede reputatie en doen niet moeilijk over garantie ed"
Ik maak mij geen zorgen. tevens heb ik ook nog 6 maanden bovag garantie.
het is een (veel) voorkomend probleem, ik denk dat een beetje dealer er al vaker mee geconfronteerd is geweest.
Ik verwacht verder geen nadere problemen, ik heb deze auto
geselecteerd omdat hij een km-stand van 85000 heeft.
Mag dan wel verwachten dat er hierna niets meer aan
vervanging toe is.
grt
Hendrikse
-
- 1st Gear member
Heeft iemand trouwens ervaring met het plaatsen van een achter-spoiler
op een V70
Ik zoek er een die origineel werd geleverd of die er heel dicht bij in de buurt komt.
ze verkopen er een op actuning voor 149 is dat een
Origineel volvo V70 model ? of aftermarket nagemaakt origineel model?
of lijkt het gewoon helemaal niet op het origineel.
wil de auto namelijk graag wat stijl meegeven maar niet over de top
uitbouwen als je begrijpt wat ik bedoel
bvd
grt
Hendrikse
op een V70
Ik zoek er een die origineel werd geleverd of die er heel dicht bij in de buurt komt.
ze verkopen er een op actuning voor 149 is dat een
Origineel volvo V70 model ? of aftermarket nagemaakt origineel model?
of lijkt het gewoon helemaal niet op het origineel.
wil de auto namelijk graag wat stijl meegeven maar niet over de top
uitbouwen als je begrijpt wat ik bedoel
bvd
grt
Hendrikse
-
- 3rd Gear member
Iedere auto kan wat hebben. En geen enkele verkoper kan garanderen dat er niets gaat gebeuren, vandaar dat ze "garantie geven". Belangrijkste in dat geval dat ze het inderdaad soepel oplossen. Heb je die problemen in ieder geval gehad zonder extra kosten!
Welke motortypes hebben "last" van het vliegwiel probleem? (ik heb nog een kleine week voordat de garantie verloopt ...)
Welke motortypes hebben "last" van het vliegwiel probleem? (ik heb nog een kleine week voordat de garantie verloopt ...)
V70 - 140pk - 2003
- Summum
- 6th Gear member
Is vrij simpel: Alles vanaf de B-stijl naar achteren mag je zoveel blinderen als je wilt, op voorwaarde dat je een rechterbuitenspiegel hebt. Bij mijn weten was dat op de V70 altijd al standaardHendrikse schreef: en misschien de geblindeerde ramen maar dat weet ik nog niet zeker, eventjes navragen hoe dat zit met politie en dergelijke.

Het tinten van de voorste portierruiten wordt afgeraden. Veel politiekorpsen hebben tegenwoordig een Tintman, die de verduistering/lichtdoorlatendheid van de ramen kan meten. Bij meer dan 30% verduistering heb je een probleem. Omdat de meeste ruiten af fabriek al iets getint zijn, kom je met folie o.i.d. al gauw over die 30% heen, zelfs bij de minder donkere varianten.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
- V70Rene
- 4th Gear member
Klinkt als een mooie auto. R velgen ( pegasus ) zijn absoluut de mooiste die er te krijgen zijn. Ramenfolie wil ik ook nog laten aanbrengen op mijn V70 , misschien nog voor de zomer.
Wat het ook altijd goed doet zijn een set heldere koplampen ( 2005 model) incl. xenon. Ik heb nog een setje liggen die er nog in moeten , maar ik wacht nog op iets warmer weer omdat ik het voor de deur of voor de garage moet doen.
Veel plezier met je Volvo en veilige kilometers gewenst.
Wat het ook altijd goed doet zijn een set heldere koplampen ( 2005 model) incl. xenon. Ik heb nog een setje liggen die er nog in moeten , maar ik wacht nog op iets warmer weer omdat ik het voor de deur of voor de garage moet doen.
Veel plezier met je Volvo en veilige kilometers gewenst.
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
-
- 1st Gear member
hmmmm een rechterbuitenspiegel dat moet ik effe controleren
Ik denk dat ik het tinten maar laat, zelf ook al een beetje gespeurd op internet en er komen toch altijd wel problemen van.
Want als ik het wil doen dan wel geheel rondom en niet alleen achter. (is wel zo mooi)
persoonlijk vind ik het onzin dat het niet mag, maar regels zijn regels.
Had trouwens wel mooi gestaan zwart auto met getinte ramen.
grt
Hendrikse

Ik denk dat ik het tinten maar laat, zelf ook al een beetje gespeurd op internet en er komen toch altijd wel problemen van.
Want als ik het wil doen dan wel geheel rondom en niet alleen achter. (is wel zo mooi)
grt
Hendrikse
- V70Rene
- 4th Gear member
Hier 2 foto's van tinten van een V50 forumlid , ziet er toch perfect uit.Hendrikse schreef:Ik denk dat ik het tinten maar laat, zelf ook al een beetje gespeurd op internet en er komen toch altijd wel problemen van.
grt
Hendrikse
http://img162.echo.cx/img162/9449/pict00177oe.jpg
http://img291.echo.cx/img291/9108/pict00137uo.jpg
Hij heeft zn auto laten tinten met trimline folie. Google er maar eens op , die hebben mooi spul.
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
-
- 1st Gear member
Ziet er goed uit!! mooi strak ook
Als ze de regels zo aanpassen dat het in zijn geheel rondom mag ga ik het
zeker doen. Alleen achter is niks voor mij.
Terugkomend op die spoiler als iemand weet welke kleur zwart (kleurnummer misschien)
mijn volvo heeft (foto's zijn jammergenoeg nu weg en heb zelf nog niks omhanden)
Dan hoor ik het graag, de spoilers bij actuning worden geleverd in de primer en dus moet ik de kleur aanvragen.
voor forumleden die de auto nog niet eerder zagen (link is nu jammergenoeg dood) het was standaard zwart metallic.
grt
Hendrikse
Als ze de regels zo aanpassen dat het in zijn geheel rondom mag ga ik het
zeker doen. Alleen achter is niks voor mij.
Terugkomend op die spoiler als iemand weet welke kleur zwart (kleurnummer misschien)
mijn volvo heeft (foto's zijn jammergenoeg nu weg en heb zelf nog niks omhanden)
Dan hoor ik het graag, de spoilers bij actuning worden geleverd in de primer en dus moet ik de kleur aanvragen.
voor forumleden die de auto nog niet eerder zagen (link is nu jammergenoeg dood) het was standaard zwart metallic.
grt
Hendrikse
- Summum
- 6th Gear member
Ja dat was ik dus...bedankt voor het compliment!V70Rene schreef:Hier 2 foto's van tinten van een V50 forumlid , ziet er toch perfect uit.
http://img162.echo.cx/img162/9449/pict00177oe.jpg
http://img291.echo.cx/img291/9108/pict00137uo.jpg
Hij heeft zn auto laten tinten met trimline folie. Google er maar eens op , die hebben mooi spul.

Het zit er echt superstrak op, die jongens van Trimline weten wat ze doen. Toen mijn achterruit was ingeslagen wilden ze bij carglass zelfs niet geloven dat het folie was, ze dachten dat hij af fabriek getint of gecoat was!

Ze hebben overigens wel 4 of 5 gradaties folie, je kunt dus ook voor een hele lichte tint kiezen. Trimline had zelf een Smart staan die heel licht getint was, ook de (voor)portierruiten. Daar kon je nog goed naar binnen kijken maar het zag er toch al heel gelikt uit.
@ Hendrikse:
Jammer dat de aflevering vertraagd is, maar wat in het vat zit verzuurt niet. Nog iets langer voorpret....
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2020) Audi E-tron
-
- 1st Gear member
@ Summum:
Als ze het maar goed doen dan vind ik het geen probleem.
Ik zal nog eens goed nadenken over dat raamtinten
een lichte gradatie is absoluut ook een optie en kan ik dat geval gewoon
rondom, het is toch niet mijn doelstelling dat niemand naar binnen kan kijken.
Bedankt voor de tip,
Grt Hendrikse
Als ze het maar goed doen dan vind ik het geen probleem.
Ik zal nog eens goed nadenken over dat raamtinten
een lichte gradatie is absoluut ook een optie en kan ik dat geval gewoon
rondom, het is toch niet mijn doelstelling dat niemand naar binnen kan kijken.
Bedankt voor de tip,
Grt Hendrikse