lichtmetaal of toch gewoon staal

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
beetle440
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 14.02.2008 - 21:16

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum.

Heb hier al veel informatie vanaf gehaald.

Altijd goed en handig: gebruikers-ervaringen.

Ook ik heb sinds een maand of 2 een volvo 440.

Het is een 1.7DL automaat (geen CVT) uit 1992

Met net 115.000km op de klok.

De kleur is nog echt blinkend rood (vaak binnen gestaan dus)

Echt van een oudere man (geb. 1937) geweest sinds 1995.

Aankoop bon zit er nog bij.

Deze man had een volvo 340 ingeruild.

Merkentrouw hè.

Heb al wel de kachelradiator mogen vervangen, maar dit was een vrij eenvoudig klusje.

Kun je toch wel redelijk makkelijk bij. (ook gelijk maar een nieuwe thermostaat erin gezet).

Een vraagje,

Ik heb nu stalen velgen met winterbanden maar de winter duurt niet eeuwig (gelukkig)

Ben erover aan het denken om voor de zomerbanden een setje pollux velgen of atlas velgen te zoeken.

Maar heb ik hier ook andere wielbouten voor nodig?

Want dan wordt het mij al iets te duur en ga ik op zoek naar een setje stalen velgen.

Ik heb de site al afgezocht maar heb heir niets van kunnen vinden, vandaar mijn vraag.

Hopenlijk weet iemand een antwoord.

Gr, Marcel
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

cetus is 15 inch en staat ook erg mooi, atlas is ook niet verkeerd. andere wielbouten zijn volgens mij niet nodig. ik heb met wisselen tussen mijn cetus en atlas geen andere bouten nodig. maar een dealer kan zo'n vraag toch prima beantwoorden? alu velgen beginnen beetje duur te worden idd
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

De wielbouten kun je gewoon houden hoor, da's geen enkel probleem. Ik rijd nu op pollux-velgen en daar zitten dezelfde bouten in als die 12 jaar lang in stalen velgen hebben gezeten. Kijk eens rond op marktplaats en bij je lokale sloper, velgen hoeven niet veel te kosten; ter indicatie, ik heb € 40 betaald voor een set van vier pollux-velgen. Als je overgaat van 14" naar 15" (of groter) moet je natuurlijk rekening houden met het vervangen van alle vier de banden (je kunt niet overzetten), maar ook met een afwijking in je snelheidsmeter.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
beetle440
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 14.02.2008 - 21:16

Oke das dan handig dat de bouten hergebruikt kunnen worden.

Want ik weet wel dat de schuine kanten van de bout moeten aansluiten in de velg.

Zal bij aftermarket velgen wel vaak anders zijn en om dan een setje nieuwe bouten erbij te moeten kopen , kassa!!

Tanx voor de info.

Gr, marcel
Gebruikersavatar
RobsterS70R
5th Gear member
Berichten: 2204
Lid geworden op: 20.03.2007 - 20:19
Locatie: Op de Veluwe

Het gebruiken van mijn wielbouten i.c.m. winterbanden met stalen velgen en m'n zomerbanden met Vesa's is ook geen probleem :)

Succes met het zoeken! Cetus is wel erg mooi onder een 440 :D
Robbie
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”