Hoi,
Ik zit nu zo'n vier maanden in Tsjechie. En nu tank ik altijd diesel (Nafta) bij de Agip pomp. Nu is mijn vraag, weet iemand wat het verschil is tussen Nafta en Nafta arktik?
Is het mischien zoiets als V-power van Shell? Of zit ik er helemaal naast?
Alvast bedankt,
Sperring.
Diesel in Tsjechie
- Stinky
- 6th Gear member
- Berichten: 3176
- Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
- Locatie: Terheijden
- Contacteer:
Jaren geleden een keer op vakantie geweest in Tsjechie:
http://t-tyson.uwnet.nl/tsj.html
Wat een mooi land en wat een aardige mensen! In mijn Clio van destijds
moest ook diesel. Er zijn 2 soorten te koop, goedkope en heel goedkope.
Ik heb niet de goedkoopste getanked, want ik dacht dat dat voor die oude
vrachtwagens was die je overal ziet met van die ENORME rookpluimen
er achter. Maar ik weet het niet zeker.
http://t-tyson.uwnet.nl/tsj.html
Wat een mooi land en wat een aardige mensen! In mijn Clio van destijds
moest ook diesel. Er zijn 2 soorten te koop, goedkope en heel goedkope.
Ik heb niet de goedkoopste getanked, want ik dacht dat dat voor die oude
vrachtwagens was die je overal ziet met van die ENORME rookpluimen
er achter. Maar ik weet het niet zeker.
- Sperring
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 15.06.2007 - 19:43
Ik heb wat gevonden, lees maar.
In wintertime we may encounter diesel oil that is not totally clear, instead finding it to be to a certain extent turbid. This phenomenon is not necessarily detrimental. The temperature at which the turbidity appears, i.e., at which paraffin begins to crystallise, is called the cloud point. However, crystals formed in this way are small and do not prevent the fuel from passing through the fuel duct of the engine. The fuel’s ability to pass through the fuel lines is only impaired if the temperature drops below the so-called cold filter plugging point, i.e., the temperature at which the resulting paraffin crystals are so large that they clog the injection pump filter. The filter may also become clogged by prolonged periods of inactivity at temperatures near the cold filter plugging point. Winter-type diesel fuel distributed on our market has a cloud point below -8°C and CFPP below -20°C. The actual operability temperature is around -17°C. To ensure failure-free operation of diesel engines at low temperatures, refineries produce the so-called arctic diesel oil with an operability temperature all the way down to -30°C. This fuel is offered primarily by fuelling stations in the foothills of the Krkonoše and Šumava mountains.
Bedankt voor jullie reactie's
In wintertime we may encounter diesel oil that is not totally clear, instead finding it to be to a certain extent turbid. This phenomenon is not necessarily detrimental. The temperature at which the turbidity appears, i.e., at which paraffin begins to crystallise, is called the cloud point. However, crystals formed in this way are small and do not prevent the fuel from passing through the fuel duct of the engine. The fuel’s ability to pass through the fuel lines is only impaired if the temperature drops below the so-called cold filter plugging point, i.e., the temperature at which the resulting paraffin crystals are so large that they clog the injection pump filter. The filter may also become clogged by prolonged periods of inactivity at temperatures near the cold filter plugging point. Winter-type diesel fuel distributed on our market has a cloud point below -8°C and CFPP below -20°C. The actual operability temperature is around -17°C. To ensure failure-free operation of diesel engines at low temperatures, refineries produce the so-called arctic diesel oil with an operability temperature all the way down to -30°C. This fuel is offered primarily by fuelling stations in the foothills of the Krkonoše and Šumava mountains.
Bedankt voor jullie reactie's
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 27.08.2006 - 12:14
- Locatie: Spijkenisse
Spelling:
Dit antwoord over de CFPP improver en cloudpoint staan ook op dit forum:
Kijk maar eens op Zoek: Cloudpoint.
Dat het Nafta heet daar, is ff wat anders als hier, dit is hier 2 fracties lichter dan Diesel, en daar lopt geen diesel op.
Dit antwoord over de CFPP improver en cloudpoint staan ook op dit forum:
Kijk maar eens op Zoek: Cloudpoint.
Dat het Nafta heet daar, is ff wat anders als hier, dit is hier 2 fracties lichter dan Diesel, en daar lopt geen diesel op.
Distillateur van Brandstoffen.
Autogek: www.gatebil.nl
Historie, dat kon ik niet bijhouden, Group A volvo van Bart van Gils ( B ):
.
Autogek: www.gatebil.nl
Historie, dat kon ik niet bijhouden, Group A volvo van Bart van Gils ( B ):
.