Hallo, ik heb een probleem met mijn Volvo 940 LPT op gas LPI.
Als de motor stationair loopt op gas dan staat de motor een beetje te schudden, net of hij soms op 3 cilinders loopt. Ook tijdens het rijden, bijvoorbeeld in z’n 3 met een snelheid van ongeveer 50 km/uur (1500 toeren), voel ik soms lichte schokjes.De motor is verder wel krachtig en voldoende snel. Ook moet ik nadat de auto een dag heeft stilgestaan langer doorstarten voordat ie aanslaat. De kleppen staan goed en de motor heeft al een koprevisie gehad. Wie weet raad.
M.vr.gr,
Bert
Volvo 940 LPT LPI/G3 (gasprobleem)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 26.11.2005 - 22:21
Hallo Ludo, kun je die controle van de injectors ook wat verder toelichten.
Hoe moet ik ze demonteren en kan dat zonder verdere gevolgen, en waarom loopt de motor stationair niet mooi rond als er een injector een beetje doorlekt.
M.vr.gr,
Bert
Hoe moet ik ze demonteren en kan dat zonder verdere gevolgen, en waarom loopt de motor stationair niet mooi rond als er een injector een beetje doorlekt.
M.vr.gr,
Bert
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
demonteren is niet noodzakelijk, je kan ze eraf nemen door onder aan de injector het clipje terug te trekken, uit het houdertje nemen en in een glaasje steken om lekkage te controleren.
maar makkelijker is om de injectors nat te sprayen met een plantenspuit bv.
als de motor dan draait en er is een lek(je) komen er bubbeltjes.
loszittende injectors trekken valse lucht waardoor de motor niet netjes loopt en tijdens het rijden af en toe gaat schokken.
maar makkelijker is om de injectors nat te sprayen met een plantenspuit bv.
als de motor dan draait en er is een lek(je) komen er bubbeltjes.
loszittende injectors trekken valse lucht waardoor de motor niet netjes loopt en tijdens het rijden af en toe gaat schokken.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 26.11.2005 - 22:21
Ludo, je zegt als de motor draait dan kan ik er met een sopje op sprayen maar ik moet de injector er toch uithalen om te kijken of hij doorlekt of zie ik dit verkeerd?
M.vr.gr,
Bert
M.vr.gr,
Bert
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
nee de injector hoeft er niet per sé uit.
alstie lekt zie je zo de bubbeltjes.
áls er bubbeltjes verschijnen hoeft het ook niet meteen de injector zelf te zijn die lekt, kan het ook dat het een O-ringetje is die lekt.
k'weet niet hoelang ze er bij jouw al inzitten maar er is (ik dacht in 2000) een modificatie op gekomen, deze ringentjes verharden niet meer.
alstie lekt zie je zo de bubbeltjes.
áls er bubbeltjes verschijnen hoeft het ook niet meteen de injector zelf te zijn die lekt, kan het ook dat het een O-ringetje is die lekt.
k'weet niet hoelang ze er bij jouw al inzitten maar er is (ik dacht in 2000) een modificatie op gekomen, deze ringentjes verharden niet meer.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 26.11.2005 - 22:21
Ludo, er staat toch vacuum op het spruitstuk, hoe kunnen er dan bubbeltjes ontstaan?Hij zuigt het sop dan toch naar binnen?
M.vr.gr,
Bert
M.vr.gr,
Bert
- HANS144
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 06.11.2005 - 15:09
- Locatie: kop van noord holland
- Contacteer:
Staat hij niet gewoon te zuinig afgesteld???
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 26.11.2005 - 22:21
Ludo, als een injector doorlekt zie je dat aan de buitenkant toch niet dan loopt het gas(vloeibaar) toch het inlaatspruitstuk in?
M.vr.gr,
Bert
(ps het gaat inderdaad om een vialle LPI)
M.vr.gr,
Bert
(ps het gaat inderdaad om een vialle LPI)
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Hallo!
Ik las net pas over het probleem: ik heb hetzelfde gehad met mijn Vialle installatie, na heel veel zoeken bleek dat de voorste injector losgetrokken was uit het inlaatspruitstuk, en waarschijnlijk daardoor bevroor!
Kostte wél een nieuwe injector, en is vastgezet met "putty"van Bison. (Permanent repair pasta)
Ik las net pas over het probleem: ik heb hetzelfde gehad met mijn Vialle installatie, na heel veel zoeken bleek dat de voorste injector losgetrokken was uit het inlaatspruitstuk, en waarschijnlijk daardoor bevroor!
Kostte wél een nieuwe injector, en is vastgezet met "putty"van Bison. (Permanent repair pasta)
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
dat is ook weer nieuw.whitehorsekart schreef:bleek dat de voorste injector losgetrokken was uit het inlaatspruitstuk, en waarschijnlijk daardoor bevroor!
Kostte wél een nieuwe injector, ...
de injector zit in een geperst houdertje in het inlaatspruitstuk.
in dat houdertje zit dan de injector, daartussen zitten de O-ringetjes.
als het houdertje ook loszit is daarom de injector zelf nog niet stuk.
een houdertje moet geperst worden, zeker niet lijmen!.
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 11.03.2006 - 10:57
probeer eerst eens de bougies op 0,7 mm afstand te zetten(tip an de het gasinboubedrijf)Deze staan normaal op 1,1 mm
Succes
Succes
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
klepspeling controleren?
- Hans Beekman
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 24.02.2006 - 22:54
Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een spinternieuwe 940 polar lpt/lpi (Vialle) in 1997 (de allerlaatste). Volvo wilde het probleem pas oplossen wanneer het starten langer duurde dan 10 seconden :!: . Na 60.000 km. moest de kop worden vervangen omdat al die tijd de injectoren lekten. Aangezien de auto nog geen jaar oud was, is het onder garantie gebeurd. Daarna de injectoren beter gemonteerd en nog 120.000 km. probleemloos gereden. Ik vind de 940 station nog steeds mooier dan de S80 die ik nu heb. Behalve het moeizame huwelijk tussen LPG en turbo een absoluut probleemloze auto. Met de V70/S80 constant problemen met de electronica.
In ieder geval niet te lang wachten met de reparatie dus! Succes!
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een spinternieuwe 940 polar lpt/lpi (Vialle) in 1997 (de allerlaatste). Volvo wilde het probleem pas oplossen wanneer het starten langer duurde dan 10 seconden :!: . Na 60.000 km. moest de kop worden vervangen omdat al die tijd de injectoren lekten. Aangezien de auto nog geen jaar oud was, is het onder garantie gebeurd. Daarna de injectoren beter gemonteerd en nog 120.000 km. probleemloos gereden. Ik vind de 940 station nog steeds mooier dan de S80 die ik nu heb. Behalve het moeizame huwelijk tussen LPG en turbo een absoluut probleemloze auto. Met de V70/S80 constant problemen met de electronica.
In ieder geval niet te lang wachten met de reparatie dus! Succes!
740 GL '87, 940 polar '97, V70 2,4 '02,
NU:
S80 2,5D exclusive/mobility line '99
S80 2,5T tuned summum '06
NU:
S80 2,5D exclusive/mobility line '99
S80 2,5T tuned summum '06
-
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 12.03.2006 - 23:31
Staat die normaal op 1,1mm???
Volgens mij op 0,80/0,90.
Doorstarten kan inderdaad aan de injectors liggen, die lekken dan wat waardoor de motor verzuipt bij het starten. Oplossing: vervangen of volgas starten, want dan slaat die wel snel aan op gas.
Al de onsteking gecontroleerd? met name de verdelerkap, rotor, bougiekabels?
Volgens mij op 0,80/0,90.
Doorstarten kan inderdaad aan de injectors liggen, die lekken dan wat waardoor de motor verzuipt bij het starten. Oplossing: vervangen of volgas starten, want dan slaat die wel snel aan op gas.
Al de onsteking gecontroleerd? met name de verdelerkap, rotor, bougiekabels?