Hoi ik heb een Volvo 460 1.8i uit 94 en nu heb ik een aantal vragen.
1. Ik wil nieuwe schokdempers rondom monteren welke moet ik aanschaffen?
2. Tevens wil ik de auto wat verlagen want ik vind de vering veel te soft. Welke verlagingsset is een aanrader?
3. Hoe kan ik in vredesnaam de verlichting uitschakelen? Als ik de auto start brand altijd de verlichting, zelfs met de schakelaar op stand 0! Kan dat veranderd worden?
4. Hoe kan ik dat irritante geknipper van 'de gordel wel of niet om' uitschakelen?
Alvast bedankt..
Groetjes Lars
Volvo 460 1.8i -vragen
- GKD
- 1st Gear member
1 en 2 laat ik even voorbij gaan.chikkas schreef:Hoi ik heb een Volvo 460 1.8i uit 94 en nu heb ik een aantal vragen.
1. Ik wil nieuwe schokdempers rondom monteren welke moet ik aanschaffen?
2. Tevens wil ik de auto wat verlagen want ik vind de vering veel te soft. Welke verlagingsset is een aanrader?
3. Hoe kan ik in vredesnaam de verlichting uitschakelen? Als ik de auto start brand altijd de verlichting, zelfs met de schakelaar op stand 0! Kan dat veranderd worden?
4. Hoe kan ik dat irritante geknipper van 'de gordel wel of niet om' uitschakelen?
Alvast bedankt..
Groetjes Lars
3: Dan zul je wat draadjes om moeten gaan wisselen, het is nu eenmaal het systeem van Volvo om de lampen altijd aan te hebben.
4: Zit als het goed is een draad onder je stoel, ewet niet of je ook stoelverwarming hebt? Zo ja, uitkijken welke draad je pakt. Anders even de draad in je middenconsole volgen, hoewel de middenconsole er vrij lastig uit te halen valt (heb ik van horen zeggen).
-
- 5th Gear member
waar woon je? ik kom graag langs met mijn moker om je verlichting uit te schakelen.....zal wel een veiligheidsbedoeling hebben he? ff nadenken over waarom zijn ze altijd aan en laat die lampen lekker voor wat het is! een automobilist die altijd met verlichting rijdt zal beter zichtbaar zijn, minder ongelukken veroorzaken. ik ben juist heel blij dat mijn verlichting altijd aan is, dan kan je hem nooit vergeten om aan te doen. extra brandstof verbruik is volledig weg te strepen tegen de meerprijs dat je beter zichtbaar bent en ooit eens daardoor een ongeluk of 20 kan voorkomen.
puntje 3 en 4 zorgen er dus voor dat je minder ongelukken kan krijgen en dat je vaker niet bij een ongeluk betrokken bent. kijk maar eens om je heen wat je krijgt als mensen zelf het licht aan moeten doen:
- alleen stadslichtjes voeren.
- mistlampen voor met stadslichtjes voeren.
- op zeer goed verlichte wegen vergeten ze hun verlichting aan te zetten.
- irritattie bij andere bestuurders die ze daar weer voor moeten waarschuwen. dat wordt dan weer niet gesnapt en dubbele irritatie.
puntje 3 en 4 zorgen er dus voor dat je minder ongelukken kan krijgen en dat je vaker niet bij een ongeluk betrokken bent. kijk maar eens om je heen wat je krijgt als mensen zelf het licht aan moeten doen:
- alleen stadslichtjes voeren.
- mistlampen voor met stadslichtjes voeren.
- op zeer goed verlichte wegen vergeten ze hun verlichting aan te zetten.
- irritattie bij andere bestuurders die ze daar weer voor moeten waarschuwen. dat wordt dan weer niet gesnapt en dubbele irritatie.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
- Iroll
- 6th Gear member
Schokbrekers zou ik voor Koni's gaan, zeker als je hem wilt verlagen. Je hebt de keus uit rode, standaard, schokbrekers of de gele sportvariant. prijsverschil is niet zo erg groot. De gele zijn wel behoorlijk stug, dus weinig comfort maar een geweldige wegligging. Persoonlijk vind ik ze wat te hard, dus zou ik voor rood gaan.
Verlagingsveren heb je in verschillende maten, 20, 30, 40mm verlaagd. Net wat je wensen zijn. Er zijn er zelfs die hem 90(!)mm verlagen, maar of je dan nog over een drempel komt is maar de vraag. Vervang aan de voorkant gelijk het bevestigingslager boven op de schokbreker aan beide kanten, die krijgt flink op zijn donder met verlaagde veren!
Hier heb je bijv. 40mm progressief:
http://www.verlagings-veren.nl/nl/dept_34.html
En rode of gele Koni's hier:
http://www.extreme-carstyling.nl/produc ... ctID=75611
Gordelverklikker kan je volgens mij uitschakelen door het stekkertje aan de gordelbevestiging lostehalen. Ik rij altijd met een gordel, maar die verklikker irriteerd me mateloos. Ik hoef er niet aan herrinnerd te worden op deze manier. Gelukkig had de vorige eigenaar dit al voor mij gedaan.
Verlagingsveren heb je in verschillende maten, 20, 30, 40mm verlaagd. Net wat je wensen zijn. Er zijn er zelfs die hem 90(!)mm verlagen, maar of je dan nog over een drempel komt is maar de vraag. Vervang aan de voorkant gelijk het bevestigingslager boven op de schokbreker aan beide kanten, die krijgt flink op zijn donder met verlaagde veren!
Hier heb je bijv. 40mm progressief:
http://www.verlagings-veren.nl/nl/dept_34.html
En rode of gele Koni's hier:
http://www.extreme-carstyling.nl/produc ... ctID=75611
Gordelverklikker kan je volgens mij uitschakelen door het stekkertje aan de gordelbevestiging lostehalen. Ik rij altijd met een gordel, maar die verklikker irriteerd me mateloos. Ik hoef er niet aan herrinnerd te worden op deze manier. Gelukkig had de vorige eigenaar dit al voor mij gedaan.
-
- 4th Gear member
Verlichting kun je uitschakelen door de schakelaar tussen twee standen in te zetten. Zou dit sowieso alleen doen als je eventjes radio aan het luisteren bent terwijl je op iemand wacht oid en je reflectoren niet wilt opbakken ^^
Koni levert ook complete verlagingssets, dat is goud voor je wegligging.
Als je dan toch onder je auto hangt, ook altijd even de draagarmrubbers checken en wanneer nodig vervangen, zelfde voor fuseekogel, stuurkogel, stabilisatorstang, dat spul slijt ook en het was orgineel al niet van de beste kwaliteit.. veel tuners/racers gebruiken polyuretaan ipv rubber, maar ik heb nog geen spul gezien voor de 440..
Koni levert ook complete verlagingssets, dat is goud voor je wegligging.
Als je dan toch onder je auto hangt, ook altijd even de draagarmrubbers checken en wanneer nodig vervangen, zelfde voor fuseekogel, stuurkogel, stabilisatorstang, dat spul slijt ook en het was orgineel al niet van de beste kwaliteit.. veel tuners/racers gebruiken polyuretaan ipv rubber, maar ik heb nog geen spul gezien voor de 440..
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL