Vreemde trillingen & rook

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
M_Bruinsma
1st Gear member

Goedemiddag medeforum genoten!!

Ik heb een raar defect cq probleem. Laatst tijdens het rijden kreeg ik steeds meer trillingen in mn stuur. Ik heb mezelf even afgevraagd of ik recent een stoepje mee heb genomen, maar dit is zeker niet het geval, dus vriendin gebeld en gevraagd of zei misschien een middenberm over het hoofd heeft gezien, maar dit was ook niet zo..... Ondertussen ong 5km verder en de trilling is nu veel ergen stuur klappert bijna 3cm omhoog en omlaag en t voelt alsof mn auto ontploft.... Dus bij de BP (1KM verder) gestopt

Vervolgens gingen mn nekharen overeind staan toen er rook :shock: uit mn vooronder kwam.
Direct de kap open en inspectie plegen dus.... Rook naar verbrande koppeling, maar t lijkt mij sterk dat t ook de koppeling is aangezien ik gewoon 100km/h reed. De motor is op t eerste gezicht ook niet mis mee loopt goed, geen meldingen oid.
Enkele minunten later verdween de rook zonder aanwijzing van herkomst ook weer. dus ik een kopje koffie gedronken daarna weer voorzichtig proberen. alle problemen weg :?: :?:

Ik ben met klotsokkels en al naar huis gereden en zonder verder oponthoud thuis gekomen.

De daaropvolgende dagen geen problemen en dus dacht ik dat ik misschien gek werd..... tot afgelopen weekend mijn vriendin me opbelde en me vertelde dat ik toch (zoals vaak) wel gelijk had over de auto.... Ze had ook hevige trillingen, stank en rook. is gewoon naar huis gereden wat gelukkig niet zo ver meer was (jaja vrouwen) en heeft daar nog een poosje gekeken of ie niet in de brand vloog.... en hoorde wat tikken (motor stond uit) Du nu weet ik even niet hoe of wat.....

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn??

Thanx en greetzz Maarten
MY06 S80 D5 >200pk & >450nm 190.300km &
MY90 V70 2,5D 388.750km
lancer
6th Gear member

Zou wel eens iets los kunnen hangen. Zitten de remklauwen nog wel goed vast?
Oceanracer
Geartronic member

Remblok gebroken?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
M_Bruinsma
1st Gear member

Bedankt voor jullie reactie!

Ik heb afgelopen weekend de auto maar even op gekrikt, en tot mijn verbazing zat mn remklauw lv vast...........

Dus gelijk maar serieus aangepakt, den de dealer gebeld voor een reviesieset voor de voorkant. Deze had er een op vorraad dus gelijk opgehaald! Kosten 17,30 per kant

Ik ben zaterdag begonnen met de linkerkant demonteren valt allemaal best mee klauw en anker losgemaakt en bedacht dat ik het ook veel mooier vind om de remklauwen in de kleur van mn auto te spuiten. Benm dus een poos bezigf geweest met de staalborstel!! nieuwe rubber afdichting geplaatst, nieuwe stofhoes eromheen (dat valt niet mee) en de hele handel weer terug geplaatst. zondag heb ik de rechterkant gedaan bijmekaar zon 12u werk (2x primer, 2x zilvere lak, 2x blanke lak)

Totale kosten:

- 40€ voor de 2revisiesets
- 15€ voor remmenvet, koperspul & loctite
- 15€ voor de verf, en 1vel p1500 waterproof schuurpapier
- 2€ voor een inbussleutel maat 7

bijmekaar dus zon 70 euri!!

Resultaat = remklauwen als nieuw. voor ongeveer 1/3 van de prijs bij dealer (en nog mooier ook)

Ik zal de "handleiding"compleet met foto's op t forum zetten
MY90 V70 2,5D 388.750km
fransb85
3rd Gear member

heb je nu niet een kromme schijf? ik zou de linker eens met de micrometer nalopen of ie niet te dun is geworden. de minimale dikte staat op de naafrand van de remschijf gegraveerd als het goed is, misschien even schoonmaken voor je het kunt lezen.
M_Bruinsma
1st Gear member

fransb85 schreef:heb je nu niet een kromme schijf? ik zou de linker eens met de micrometer nalopen of ie niet te dun is geworden. de minimale dikte staat op de naafrand van de remschijf gegraveerd als het goed is, misschien even schoonmaken voor je het kunt lezen.

Gister nieuwe schijven en blokken gekocht.
Dus heb nu compleet nieuwe voorremmen!
MY90 V70 2,5D 388.750km
fransb85
3rd Gear member

kijk, dat is geen half werk! toch lekkerder gevoel als je het degelijk aanpakt
Ludo
6th Gear member

het nadeel is dat als het cilindertje in een té ver gevorderd stadium van beschadiging is, dat een revisiesetje niet lang helpt.
voor iets minder dan 70 euro kan je dan beter een fabrieks gereviseerde ruil-klauw halen bij Scandcar.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”