Problemen na laten vervangen distributieriemen TDI.

Voor kenners: de "Roffel"
Beers!
2nd Gear member
Berichten: 198
Lid geworden op: 29.07.2007 - 17:50
Locatie: Leeuwarden

Hmmm, dus de complete timing laten checken is wel aan te raden. Is het een grote klus om dat te laten doen? Alles hangt er net nieuw in (en de klachten waren er al voor de beurt, de klachten zijn gewoon niet verdwenen na de beurt) dus ik ben niet echt te porren om veel geld uit te geven aan het laten timen. Is het een koud kunstje (fingers crossed)?
Volvo 460 1.8i DL LPG 1993
Mitsubishi Carisma Royal Class 1.9TD (Help me!) 1998
Volvo 460 TD airco 1996
Volvo V40 1.9D PhaseII 2000
Volvo V70 2.5D Aut. bomvol 1999
Volvo S60 2.4 Intro Edition LPi 2001
VW Touran 1.9 TDI Athene 7-persoons 2004
VW Passat Variant 1.9 TDI Sportline 2004
Volvo V70 2.4D EditionII geartronic MY 2005
VW Passat Variant Sportline 1.6 TDI 2012 (leasebak)
Volvo V60 Ocean Race D3 2012
Huizerd
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 07.01.2008 - 08:43

Ik laat het in ieder geval niet meer door iemand anders doen dan de volvo dealer.
Gebruikersavatar
fransb85
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 16.01.2007 - 19:54
Locatie: Utrecht

ja je kunt ook nog langs de volkswagen/audi dealer natuurlijk :wink:
Huizerd
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 07.01.2008 - 08:43

fransb85 schreef:ja je kunt ook nog langs de volkswagen/audi dealer natuurlijk :wink:
Dat zou je verwachten ja. Maar ik heb begrepen dat er wat kleine dingen anders zijn. Dingen als het de kleppendekselpakking en nog wat ander klein spul schijnt anders te zijn.
Nee hoor, gewoon naar Volvo de volgende keer.
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Huizerd schreef:Ik laat het in ieder geval niet meer door iemand anders doen dan de volvo dealer.
Voorlopig hoeft het in elk geval niet, normaal gesproken kunnen ze 120.000 km mee.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Huizerd
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 07.01.2008 - 08:43

Precies. Dus de komende drie tot vier jaar hoeft het niet meer. Daarna zien we wel weer en dan staat er ook 480000 kilometer op dus misschien istie dan ook wel rijp voor de hoogovens. Ik hoop het niet natuurlijk.
Gebruikersavatar
den toerist
5th Gear member
Berichten: 1378
Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
Locatie: Wichelen

Ik heb iets gelijkaardigs meegemaakt half oktober 2006. Mijn V70 tdi moest binnen voor een groot onderhoud 240000km. Een gewoon onderhoud doe ik zelf , maar riemen vervangen laat ik over aan vaklui. Dus de wagen s'morgens binnen en s'avonds had ik hem al terug. Op het eerste zicht geen enkel probleem, tot plots mijn aandacht getrokken werd door een bepaald getik, dat precies met het toerental meeging. Vond het nogal vreemd maar moest gaan werken en de garage was inmiddels dicht. Ging 2 dagen erna terug naar de garage omdat het probleem bleef aanhouden. Ze dachten eerst dat de distributieriem niet goed lag, dus met een sleutel verdraaiden ze nokkenas wat, terug starten en luisteren. Met het gevolg dat ze de fout niet vonden. Ben dan na 3u wachten met een garage wagen naar huis gereden. De dag erna kreeg ik een andere vervangwagen, die ik een heel weekend en de maandag nog gebruikt heb. De maandag middag hadden ze het probleem eindelijk gevonden.
Het was de vacuumpomp die versleten/stuk was. Om de één of andere reden was het stiftje dat erin beweegt beschadigd. Dus bestelden ze zo'n vacuumpompje, en bouwden ze het er de dag erna in. Na 4 dagen had ik mijn wagen terug. Moest enkel boven op het onderhoud ook dat vacuumpompje betalen. de werkuren hebben ze ( gelukkig) niet aan gerekend. Heb sinds dien geen enkel probleem meer gehad.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”