Olie in de cilinders????

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
lexringeling
Starter

Wie kan mij helpen!!

Het begon allemaal een maand nadat ik mijn volvo 850 2.0I 20V estate(1995)gekocht had. Hij begon te schokken als ik optrok tussen de 2,5 en 3,0 toeren. Eenmaal daar voorbij trok hij weer lekker door.
Op een gegeven moment liep hij nog maar op vier cilinders. Naar de bougies gekeken en daar was er een kapot, die dus vervangen.
Helaas probleem niet verholpen. Lampje van de lambda sonde ging branden. Dus deze ook maar vervangen.
Helaas probleem niet voorbij.
Verdeelkap, rotor en de bougiekabels dan allemaal maar vervangen.
Helaas probleem niet verholpen.
Oké dan maar naar de garage en laten uitlezen.
Storing van de lambda sonde en dat er teveel vloeistof in de kamers zit of zoiets. Daar vermoede ze dat er olie bij de brandstof terecht kwam na een uitlaat meting.
Een flesje met lekweg bij de olie zou de oplossing zijn binnen 500 kilometer. Helaas nog steeds drama(zelfs erger). Hij heeft het zowel als ik op gas rij als op benzine(zelfs iets erger)

Het zijn vooral de 1e en de 3e cilinder. maar alle cilinders hebben om het schroefdraad van de bougies een vette olieachtige substantie. Als hij koud is heeft hij het niet, maar zodra hij warm begint te worden begint hij weer te schokken.
Tijdens het rijden schokt hij dus tussen 2,5 en de 3,0 toeren maar als ik op de rijksweg een gelijk toerental houd dan na +/-10 kilometer gaat hij ineens normaal lopen. ga ik dan tanken is het gezellig weer terug.

Ik wordt gek!!
euerw
5th Gear member

zou kunnen duiden op door geslagen koppakking
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
lexringeling
Starter

Is het dan niet zo dat ik ook problemen met de koelvloeistof zou moeten hebben.
fransb85
3rd Gear member

cruciale vraag is of de auto ook rookt, en dan met name blauwe stinkrook? en moet je veel olie bijvullen? bijhouden en opschrijven (liters en kilometers)
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”