volvo 240 2.3 5 baks van augustus 1983 wat is het nog waard?

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
mightyspawn
5th Gear member

Ik heb een grijze volvo 240 op het oog die er nog heel goed uit ziet.

Geen roest, interieur is ook nog in goede staat.

De wagen is van augustus 1983 heeft 260.000 gelopen. Is met stuurberkrachting. 2.3 motorinhoud.

Iemand enig idee wat er voor zo'n wagen gevraagd mag worden?
pephond
1st Gear member

Tja, ik vind de waarde van zo'n wagen altijd een moeilijk punt. Voor: ziet er goed uit, keurig interieur, relatief weinig kilometers. Tegen: leeftijd.

Dingen zoals o.m. de kwaliteit van de banden en de aanwezigheid van aantoonbare onderhoudshistorie spelen dan ook een belangrijke rol. Zijn dure reparaties reeds gedaan (cylinderkoprevisie - koppelingsplaten) of zitten die er juist aan te komen. Zo "over de duim" lijkt deze auto zo'n eur 1.500,- waard.
Afbeelding VOLVO 850 2.0I 20V GLT op LPG
Fat Rat
5th Gear member

het maakt ook uit of de wagen een estate is of niet, estates zijn veel gewilder/duurder.
Eentje uit '83 wordt dit jaar natuurlijk ook belastingvrij, dat heeft voor een hoop mensen toch ook (positieve) invloed op de prijs. Daarom zou ik de leeftijd niet direct als een tegen rekenen.
Als de wagen goed en hard is en er zit historie enzovoort bij dan zou ik toch zeggen dat ie wel behoorlijk wat meer waard moet zijn als de 1500 die pephond noemt...
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
pomoek
2nd Gear member

bij een auto van die leeftijd is onderhoud denk ik inderdaad het belangrijkste waar je naar moet kijken. Zijn de bonnen er, heeft de vorige eigenaar goed voor zijn auto gezorgd, geen/weinig roest en dat soort zaken. En inderdaad, is de koppeling vervangen, eventueel motorevisie en distr. ruim spreekt voor zich. Als dat soort zaken niet aanwezig/niet in orde/ niet te controleren zijn dan zou ik de auto niet kopen, tenzij er een dumpprijs voor wordt gevraagd, dan kun je wel een gokje wagen.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”