Umweltplaketten Duitsland

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gesloten
S60-D5
1st Gear member

Sinds 1-1-2008 bestaan er in een aantal Duitse steden zones die je alleen mag betreden als je auto is voorzien van een mileuvignet.
Dit vignet is rood, geel of groen afhankelijk van de mate waarin je vervuiling veroorzaakt.

Aan de hand van mijn eigen auto - S60 D5 2002 - wil ik een aantal problemen bespreken. Natuurlijk zijn alle andere vragen en antwoorden rond het topic welkom.

Is het mogelijk om de auto in het Duitse systeem met Volvo retrofit filter van categorie geel naar groen te laten stijgen?
Hoe zit het eigenlijk met retrofit roetfilters qua onderhoudskosten (slijtage, reparatie) en het brandstofverbruik.

Volvo biedt nog steeds gratis retrofit filters aan, maar wat is wijsheid. In het verleden was er negatieve publiciteit rond deze filters, maar wat heeft de ervaring ons intussen geleerd?

Het verkrijgen van een vignet is allesbehalve eenvoudig, handhaving in de praktijk lijkt me juridisch niet houdbaar.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groet, Guido
Ben
Executive Member
Contacteer:

Laten we dat onderwerp even centraal houden in dit topic: KLIK
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gesloten

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”