Naast het probleem met het ABS ben ik erachter gekomen dat de auto niet sneller rijdt dan 180 km/h (op benzine, op gas rijdt hij even snel, alleen duurt het langer). Dit lijkt mij wat aan de matige kant. Te meer omdat een 460td van mij 185 km/h op de teller deed. Nu met 20 pk meer had ik een hogere top verwacht.
De auto rijdt zeer kwiek, is heel goed onderhouden en vertoont verder geen kuren of storingen!
Wie heeft hier een antwoord op?
2.0 GLT niet sneller dan 180 op de teller...
- Johan Braziltraveller
- 4th Gear member
Gewicht?
VOLVO 440 1.8i '96
-
- 4th Gear member
Kijk maar eens naar je luchtfilter, als dat niet helemaal fris meer is krijgt ie niet meer genoeg lucht en kan ie hoog in de toeren vermogen verliezen... Wellicht merk je het ook als je met lagere snelheid rijdt?
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
-
- 4th Gear member
Wellicht is de auto lui ingereden, of voor veel korte stukjes gebruikt en is de motor daardoor intern vervuild.
Dan is het zaak om hem stevig schoon te rijden met lange stukken (autobaan) en wat hoogtoeriger rijden, of eventueel een paar keer Shell V-power of BP Ultimate proberen (vaak wel een aantal tanks nodig om te werken)?
Nou ja, schoonblazen is natuurlijk ook geen vervelend karwij!
Dan is het zaak om hem stevig schoon te rijden met lange stukken (autobaan) en wat hoogtoeriger rijden, of eventueel een paar keer Shell V-power of BP Ultimate proberen (vaak wel een aantal tanks nodig om te werken)?
Nou ja, schoonblazen is natuurlijk ook geen vervelend karwij!

Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.