stuurbekrachtging

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
zwart740
Starter

de stuurbekrachtiging van mijn 740GL uit "88 draait naar rechts prima, maar naar links gaat het veel te zwaar. Het niveau van het tankje daalt niet.
Wat zou het probleem kunnen zijn??
Fat Rat
5th Gear member

misschien is 1 van de slangen die van de pomp naar het stuurhuis lopen ergens tussen beknelt geraakt. Om maar eens wat te roepen.
Kan ook slijtage in het stuurhuis zijn, of daar wat zelf aan te doen is durf ik niet te zeggen.
Maar misschien is er ook wel iets in de ophanging niet lekker waardoor het stuur de enekant om goed loopt en de andere kant om niet...
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
zwart740
Starter

het is wel zo dat als j eenmaal rijd het probleem minder word, maar bedankt voor de tip ik zal in ieder geval de slangen controleren.
de dikke slang loop normaal onder het blok door?
als je het stuur loslaat loopt de auto wel keurig rechtdoor trouwens
Fat Rat
5th Gear member

of je auto goed in het spoor loopt heeft niet direct iets te maken met of linksom of rechtsom zwaar stuurt.
Ik moet zeggen dat ik heel weinig weet van het stuurhuis en de stuurpomp enzovoort.
Je kan het ook eens proberen op www.volvo700vereniging.nl. Daar zit heel heel veel kennis en sleutel ervaring.
Mocht je een echte modelfan of zelf sleutelaar zijn dan zou ik zeker ook overwegen om ook lid te worden.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
MaGNeT
3rd Gear member

Fat Rat schreef:of je auto goed in het spoor loopt heeft niet direct iets te maken met of linksom of rechtsom zwaar stuurt.
Ik moet zeggen dat ik heel weinig weet van het stuurhuis en de stuurpomp enzovoort.
Je kan het ook eens proberen op www.volvo700vereniging.nl. Daar zit heel heel veel kennis en sleutel ervaring.
Mocht je een echte modelfan of zelf sleutelaar zijn dan zou ik zeker ook overwegen om ook lid te worden.
En dan natuurlijk je ervaringen hier ook delen ;)
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”