lekkend spruitstuk : normaal volvo gebrek ?

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
crackedtooth
5th Gear member

Is dit een normaal slijtage punt bij de v70's uit die periode?
of kan dit ook komen door hogere turbodruk?
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Oceanracer
Geartronic member

Hoewel ik natuurlijk ook niet alles hier lees, ben ik het hier nog niet tegen gekomen. Het zou natuurlijk wel kunnen dat het eens is langs gekomen, maar kennelijk is het niet iets wat "normaal" is.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
fransb85
3rd Gear member

ik neem aan dat het om je uitlaatspruitstuk gaat. die kan door de mogelijk hogere uitlaatgastemperatuur van je getunede blok misschien wat eerder haarscheuren gaan vertonen (neem aan getuned, vanwege rica ppc). hangt er ook vanaf of je de auto vaak op zn donder geeft (wat nou eenmaal vaker gebeurt bij getunede auto's, en terecht, daar vragen ze ook om!). kan ook n maandag ochtend spruitstukje zijn natuurlijk, maar ze scheuren wel eens ja. denk dat dit niet zozeer een zwak volvo punt is alswel een punt van turbomotoren in het algemeen om in de gaten te houden.
crackedtooth
5th Gear member

fransb85 schreef:ik neem aan dat het om je uitlaatspruitstuk gaat. die kan door de mogelijk hogere uitlaatgastemperatuur van je getunede blok misschien wat eerder haarscheuren gaan vertonen (neem aan getuned, vanwege rica ppc). hangt er ook vanaf of je de auto vaak op zn donder geeft (wat nou eenmaal vaker gebeurt bij getunede auto's, en terecht, daar vragen ze ook om!). kan ook n maandag ochtend spruitstukje zijn natuurlijk, maar ze scheuren wel eens ja. denk dat dit niet zozeer een zwak volvo punt is alswel een punt van turbomotoren in het algemeen om in de gaten te houden.
dacht ikzelf ook
dank voor je reactie
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
crackedtooth
5th Gear member

poging om met ppc terug te zetten mislukt
gaf aan ECU onresponsive.. en daarna srs-airbag service spoed melding
er was verder nog geen software ingelezen

morgen aan dealer vragen voor reset9?), weet dus niet of ze dan alleen foutmelding resetten of volledige software.
dat heb ik in ander draadje hier gevraagd of iemand weet wat ze dan resetten.
alleen de foutmeldingen die ze resetten of meer?
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”