wie kan me helpen

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
britteke
Starter

ik heb een volvo 440 1.8 uit 1995
nu heb ik die voor een grote beurt naar een garage toegebracht
deze liet mij de dag erna weten dat de moterbeugel vervangen moest worden en dat de remmen niet goed meer waren (kaal) en dat de remcilinders vervangen moesten worden achter
nu heb ik er helemaal geen verstand van, maar toen ik m op ging halen kreeg ik een rekening voor mijn neus van 1465,- euro.
het bleek dat hij ook de achterbeugels had vervangen
toen ik zei dat hij daarvoor geen toestemming had gekregen haalde hij na veel gemopper 200 euro van de rekening af.
nu heeft de auto mij 1500 euro gekost in aanschaf, dus ik vind dat 1265 euro nog veel is
mijn vraag is dan ook: kosten deze reparaties zo veel?
en zoja, had hij mij niet eerst een prijsopgaaf moeten doen?
(gezien de leeftijd van de auto cq dagwaarde)
ik hoop dat iemand me kan helpen
alvast bedankt
britt
YannickvanRooyen
4th Gear member

Heb je er geen rekening bij gekregen met specifikatie?

Motorbeugel bedoel je denk ik iets van de motorophanging/demping mee, die dingen kosten op zich niet zoveel, maar met een beetje pech moet het blok er wel een stukje uit om m te kunnen vervangen, hier gaan veel uren in zitten en dat maakt aardig wat kosten.

Wat je met achterbeugels bedoeld weet ik niet, wel weet ik dat het vervangen er van echt een kutklus is..

Het is en blijft een grijs gebied of de garagist eerst had moeten bellen voor die dingen, het beste wat je in het vervolg kunt doen wanneer er iets aan je auto moet gebeuren, zorg dat je bekend wordt met een bepaalde garage, en maak duidelijke afspraken over wat vervangen/gefixed gaat worden en wat niet. Stel een maximum bedrag, want rekeningen als deze slaan nergens op (om eerlijk te zijn, voor het rekening bedrag kun je een andere 440 kopen waar al die dingen nog prima zijn)

Succes met je volvo, en vele veilige kilometers toegewenst!
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
rene en erica
4th Gear member

krijg je voor dat bedrag ook een plaats bij de directie oid???even zonder dollen nu,dat zijn natuurlijk geen bedragen meer.ik heb een volvo mede omdat ik gelukkig daar zelf nog wat aan kan sleutelen.rekeningen v/d garage zijn vaak voor een groot deel uurloon dus dat spaar ik al uit.nu kan ik gelukkig ook beschikken over een brug en luchtgereedschap en allerhande speciale gereedschappen die de gemiddelde hobby sleutelaar moet huren/lenen.en 40% korting op onderdelen scheelt ook een hoop (word het ook nog na werktijd langs gebracht).
maar niet iedereen heeft het zo luxe natuurlijk en als het nu weer tip top in orde is ben je het hoge bedrag misschien zo weer vergeten.
groet'n uut grunn
gertvanderspek
3rd Gear member

Als ik jou was zou ik een duidelijke specificatie vragen.
En als het inderdaad terecht is betalen!
Zelf spreek ik altijd een max bedrag af en daarboven eerst een prijsopgave.
Als je de auto gebracht heb met de opdracht maken ja dan wordt het moelijk
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”