Gijsiejjj schreef:word een beetje draaierig van het dashboard.
Ja, lijkt een beetje scheef te staan allemaal. Vind het vooral jammer dat het scherm van het navigatie niet meer op het dashbord zit, vond ik geweldig mooi bij de volvo's!
Is er trouwens al iets bekend over de motoren... kan net niet lezen wat er nou achterop de foto's staat... t5 of t6 ofzo?
Volgens auto- motor und sport (vrij vertaald uit het duits): bij de lancering zullen drie motoren beschikbaar zijn, één benzine van 285pk (T6 dus) en twee diesels 163pk (? 2.4D?) en 185pk (D5), en zal er later op sommige markten nog een 5cyl diesel van 163 pk volgen met voorwielaandrijving.
Wat ervan klopt weet ik ook niet.
"Für die nötige Power unter der Haube hat Volvo zur Markteinführung im Herbst zwei Diesel und einen Benziner im Angebot. Die beiden Turbo-Selbstzünder leisten 163 PS bzw. 185 PS, der ebenfalls zwangsbeatmete Dreiliter-Benziner stellt 285 PS zur Verfügung.
Für 2009 kündigte Volvo für einige Märkte bereits einen zusätzlichen 2,4-Liter Diesel an, der mit 163 PS und Frontantrieb einen CO2-Wert von 170 g/km und die Euro 5-Einstufung erreichen soll."
Ik zat vandaag in de auto naar mijn middenconsole te kijken en ontdekte dat alles scheef zit !
Dat wil zeggen, als je midden op de achterbank zit en je kijkt, is alles netjes horizontaal. Maar zodra je op de bestuurdersstoel zit en naar rechts kijkt is alles uit het lood.
Wanneer ik dan naar de plaatjes van het nieuwe 'scheve' middenconsole in de XC60 kijk staat alles weer echt! Er is dus duidelijk vanuit de positie van de bestuurder gedacht. En zo hoort het ook.
Maar ik blijf het triplex niet mooi vinden, ook op de nieuwe foto niet en hoop dat er ook andere opties zijn...
Vind het interieur mooi, maar blijf het jammer vinden dat het RTI nu niet meer bovenop zit. En ben het met Ben eens... ook hier niet echt een fan van het triplex.
Ik hoop dat de middenconsole ook in aluminiumkleur leverbaar wordt, net zoals in mijn C70. Stoelen in 1 kleur hebben mijn voorkeur. Verder vind ik de XC 60 een prachtige auto. Ben benieuwd naar de prijzen. Als die een beetje meevallen, wie weet als opvolger voor de C70 ???? Alhoewel, eerst nog maar zo'n twee zomers open rijden.
Volvo C70 Tourer 2.4i geartronic Magic blue pearl (juni 2009) Volvo C70 2.4 momentum geartronic Zilvergrijs (januari 2007)
Ik moet zeggen... in tegenstelling wat andere zeggen... Ik vind het interieur erg mooi. Enige wat niet had gehoeven is het dakje op de middenconsole. Wat met dat display wordt weergegeven kan in mijn ogen ook naast/bij de RTI terecht.
Volvo komt oktober met de XC60 op de markt. Volvo noemt ‘m geen SUV maar een cross-over; een kruising tussen een stationwagen en zo’n luxe terreinauto.
Volvo richt de XC60 nadrukkelijk op stadsbewoners. De Zweden zien ‘m als de volgende auto van huidige C30-bezitters. Zijn stadse karakter wordt benadrukt door een nieuw foefje: wanneer bij lage snelheden de achterbumper van een voorligger te dicht bij de voorbumper van de XC60 komt, remt die automatisch. Met dit City Safety-systeem worden kop-staart-botsingen voorkomen.
Volvo ziet de XC60 al een mix van twee autostijlen. “Aan de onderzijde heeft hij een robuust XC-uiterlijk, terwijl hij daar boven doet denken aan een coupé.” Dat eerste deel begrijpen we, maar een coupévorm kunnen we met de beste wil van de wereld niet ontdekken. De lijnen zijn vernieuwend voor Volvo, maar toch gelooft de ontwerper dat iedereen deze auto vanaf tweehonderd meter als Volvo herkent.
De XC60, die in Gent wordt gebouwd op techniek van de S40 en V50, staat in oktober klaar voor het publiek. Dan zijn er een 163 pk sterke 2.4D en en 185 pk sterke D5. De enige benzinemotor is de 285 pk sterke T6. In de loop van 2009 komt er ook nog een voorwielaangedreven versie van de 163 pk diesel bij. Dat is meteen de enige variant waarvan Volvo al de uitstoot opgeeft: 170 gram CO2 per kilometer.
Naar Lichtere motors is nu veel meer vraag door de hoge oil prijs. Als volvo niet direct met de kleinere motors komt zal de verkoop tegen vallen.
Als de wagen op basis is gebouwd van S40 en V50 vind ik het toch vreemd dat ie geen XC50 heet.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
Er zal (volgens de geruchten) ook nog een XC50 komen. Volgens recept XC70. Dus een v50 met plasticpakket (en hopenlijk ook 4-wd).
Dit is een extra model.
Ik zit nog even te kijken naar het middenconsole, als je nu geen Nav. van Volvo neemd zit je met een groot leeg zwarte vlak. Hoop dat je de Nav. er standard bij krijg.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
Met trots presenteert Volvo Cars Nederland informatie over de nieuwe Volvo XC60. Frederik Arp, President en CEO van Volvo Cars, is zeer verguld met de sportieve crossover. ‘Het is niet alleen de veiligste Volvo ooit, maar ook de indrukwekkendste'. De auto wordt op 4 maart, tijdens de Autosalon van Genève, officieel voorgesteld aan de wereldpers.
De XC60 is een kruising van een - compacte - SUV en een sportieve coupé. Hij komt in de herfst van dit jaar op de markt. Aan de onderzijde van de carrosserie zijn de ‘XC-spieren' extra aangezet om hem een sterke en atletische body te geven, terwijl de bovenzijde van de carrosserie zich kenmerkt door de vloeiende en sportieve lijnen van een coupé. ‘Deze auto is met meer emotie en energie geladen dan elke andere Volvo. We tillen ons design-DNA naar een nieuw niveau door letterlijk het volume van het visuele aspect "open te draaien"', vertelt Steve Mattin, Design Director van Volvo Cars.
Opwindend
Volvo mikt met de auto op een groeiende groep mensen met een urban lifestyle. ‘Je zou zelfs kunnen zeggen dat de XC60 de volgende auto is voor de huidige C30-rijder. Hij is net zo sportief en opwindend, maar heeft nóg meer in huis', vindt Frederik Arp.
Een belangrijk aspect van de nieuwe Volvo is het systeem City Safety, dat de bestuurder helpt om de gevolgen van aanrijdingen met lage snelheid te reduceren of te voorkomen. Juist dit soort ongelukken en kop-staartbotsingen komen veel voor in stadsverkeer. Als de auto tegen het voorliggende voertuig dreigt te botsen en de bestuurder reageert niet, dan remt de auto zélf.
Keus uit drie motoren
De nieuwe XC60 wordt geïntroduceerd met keus uit drie motoren: de T6 met turbo en 285 pk, en twee varianten van de D5 turbodiesel, met respectievelijk 185 en 163 pk. Vierwielaandrijving (AWD) is standaard. In de loop van 2009 komt er ook een voorwielaangedreven versie met een 2,4-liter Euro5-dieselmotor beschikbaar. Die heeft een vermogen van 163 pk en een CO2-uitstoot van rond de 170 g/km. Volvo mikt op een wereldwijde verkoop van 67.000 XC60's per jaar. De auto staat vanaf de komende herfst bij de Europese Volvo-dealers in de showroom.