Botsen

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Gast

applex schreef:Wil het onderstaande stukje toch met jullie delen:

alhoewel je als autofabrikant hier moeilijk je airbags en kreukelzones op kan afstemmen.

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/a ... ge_id=1770
Gevalletje van (kennen we ook op dit Forum) niet werkende Volvo remmen.
Een ETM die op hol is geslagen?
Bestuurder onwel geworden?

Triest, deze man kon het niet na vertellen.
Gebruikersavatar
MaGNeT
3rd Gear member
Berichten: 303
Lid geworden op: 14.02.2007 - 21:23
Locatie: Friesland

Het grote probleem bij de crash tussen de Modus en de 940 is de balk van de 940. Bij een frontale crash heb je beide balken, bij deze ofset-crash vliegt de Modus tegen 1 balk en je uitlaatspruitstuk.

Ik denk er serieus over om ooit nog eens en modificatie aan te brengen die beide balken koppelt, zonder aan de kreukelzone af te doen.
Bijvoorbeeld door een X constructie tussen de balken; soepel maar sterk.
Zoiet moet natuurlijk enigzins berekend worden; te "stug" en het werkt je tegen, te "soepel" en het doet niets.
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Je kunt ook afkijken bij de moderne volvo's (of andere merken) deze hebben vaak een alluminium dwarsbalk voor.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”