Collega zoekt grote diesel wagen. Welke te zoeken? 245, 745, 945.
Zijn de blokken van de 900 serie dezelfde oude VW blokken uit de 240 (en 740?) serie?
Gezocht diesel estate
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Ik dacht eerst dat er in de 940 uberhaupt geen diesels geleverd waren, maar heb even op autoweek gekeken, en ze zijn toch geleverd. Betreft ook een 6 cylinder met 2383cc. Alleen iets meer vermogen. Ik neem aan een doorontwikkeld blok uit de 240 en 740. Niet de meest efficiente en betrouwbare dus. Misschien dat andere hier anders over denken..?
Ik zou absoluut eerder gaan voor een 850 met de TDI van Audi.
Ik zou absoluut eerder gaan voor een 850 met de TDI van Audi.
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
- MaGNeT
- 3rd Gear member
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 21:23
- Locatie: Friesland
Ik zou uit deze serie niet zo snel een diesel kopen.v164 schreef:Collega zoekt grote diesel wagen. Welke te zoeken? 245, 745, 945.
Zijn de blokken van de 900 serie dezelfde oude VW blokken uit de 240 (en 740?) serie?
De LT blokken hadden diverse problemen met lagers en distributie, zover ik erover heb gelezen in de diverse topics (ook op Volvo700vereniging.nl).
Daarnaast is het ook nog niet vooruit te branden, maar dat is natuurlijk net wat je wilt.
Een Volvo uit deze serie op LPG zal een hoop méér plezier opleveren en tevens goedkoper zijn; diesel is behoorlijk duur geworden.
Wil je toch Volvo diesel? Dan inderdaad de 850 en nieuwer.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41428
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
De diesel in de 940(en enkele zeer zeldzame 960's!!) is exact hetzelfde blok als in de 2 en 7 serie. Het verschil in vermogen tussen de 740 turbo diesel en die in de 940 zit in de intercooler. Wat dan dus weer exact hetzelfde is als in de 760 geleverd is dacht ik.
Maar in mijn mening is de diesel zoals die dus in de 2, 7 en 9 serie te vinden is niet heel veel soeps. Je moet ze vrij voorzichtig warm rijden enzovoort, ze houden niet van korte ritjes. Bijna alle diesels zitten met 3 tot 4 ton ook aan een complete revisie welke ergens tussen de 3000 en 5000 euro kost, afhankelijk van het werk wat eraan zit.
Al zijn er binnen de 700 vereniging ook mensen die die diesels prachtig vinden.... Persoonlijk ben ik er gewoon niet kapot van.
Zoals gezegd ga dan voor de 850 met de veel degelijker en modernere tdi van audi. Of kies voor een 2, 7 of 9 serie op lpg.
Maar in mijn mening is de diesel zoals die dus in de 2, 7 en 9 serie te vinden is niet heel veel soeps. Je moet ze vrij voorzichtig warm rijden enzovoort, ze houden niet van korte ritjes. Bijna alle diesels zitten met 3 tot 4 ton ook aan een complete revisie welke ergens tussen de 3000 en 5000 euro kost, afhankelijk van het werk wat eraan zit.
Al zijn er binnen de 700 vereniging ook mensen die die diesels prachtig vinden.... Persoonlijk ben ik er gewoon niet kapot van.
Zoals gezegd ga dan voor de 850 met de veel degelijker en modernere tdi van audi. Of kies voor een 2, 7 of 9 serie op lpg.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 14.03.2005 - 11:57
- Locatie: Breda
In ben anders heel tevreden met mijn 940 Estate Turbo-diesel met intercooler, automaat en airco.
Hij heeft wel een ruil-revisie motor van Végé ( € 2.650.- excl. BTW, maar met nieuwe brandstofpomp )
Hij heeft wel een ruil-revisie motor van Végé ( € 2.650.- excl. BTW, maar met nieuwe brandstofpomp )