Geen 12 volt op cigarettenaansteker

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
JosB
2nd Gear member

Hoi techneuten,

Ik heb sinds kort een S60 D5 met een Nokia carkit, en een probleempje.
De carkit krijgt geen spanning en ook de cigarettenaansteker werkt niet.
Uiteraard de zekeringen bij de A-stijl gecontroleerd ( 15A zekering nr 13) en die is heel.

Nu wil ik natuurlijk de aansluitingen van de carkit en de cigarettenaansteker gaan controleren, gegarandeerd dat de carkit op dezelfde elektrische aansluiting zit.
MAAR .. hoe kom ik bij de achterzijde van de cigarettenaansteker zonder alles af te breken.
Als ik m'n "big front" radio er uit haal kan ik niet zo ver naar beneden komen.
Vanaf de onderzijde kan ik alleen met een beetje moeite de kap van de schakelbediening los krijgen.

Hoe kom ik er bij???????
Wie kan me helpen, heeft er misschien iemand tekeningen (exploded views) van de middenconsole??

Alvast bedankt,
JosB

Vanaf 1981 alle verschillende typen 340; 360; 440; S40; V40 dus alles wat in Born geproduceerd werd.

vanaf maart 2022 Volvo V40 1.5 T3 Polar+ Sport Verwarmbare voorstoelen Standkachel Afneembare trekhaak Harman Kardon.

Nu van plan over te stappen naar een gebruikte CX40 maar twijfel tussen een B4 2.0 benzine of een T5 hybride.
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Als je jouw bigfront eruit haalt heb je toch ook de kachelunut eruit?? Of heb je zo'n vierkante radio in een apart frame?

Het is heel gemakkelijk. Zet je contact uit en blijf van de sleutel af!!
Trek het pennenhoudertje voorzichtig los. Je ziet hieronder twee torkxboutjes. Losdraaien en je trekt de kachelunit naar je toe. Hierin zit ook je sigarettenaansteker vast.
Kijken of ik een linkje voor je heb..
http://www.miketdi.de/faq/80/be_p23.htm

Dit gaat over iets anders maar het maakt door de foto's wel duidelijk hoe je te werk moet gaan.

gr. Hans
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
JosB
2nd Gear member

Hoi Hans,

Ha ha, weer een site bij mijn favorieten.
Hartstikke duidelijk, dit moet lukken.
Ik heb trouwens zo'n HU1205 in de vierkante uitvoering met een apart frame er om heen.
JosB

Vanaf 1981 alle verschillende typen 340; 360; 440; S40; V40 dus alles wat in Born geproduceerd werd.

vanaf maart 2022 Volvo V40 1.5 T3 Polar+ Sport Verwarmbare voorstoelen Standkachel Afneembare trekhaak Harman Kardon.

Nu van plan over te stappen naar een gebruikte CX40 maar twijfel tussen een B4 2.0 benzine of een T5 hybride.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”