Sommetje voor verschil tussen diesel en benzine heel simpel
Ik heb veel sommetjes gemaakt tussen XC70 2.5T en D5 voor mijn keuze. Excel programma is dan heel handig.
Meerkosten diesel zijn in iedergeval de verzekering (ietsje duurder en ook zwaarder) en de wegenbelasting. totaal is dat zo'n €700,-/jaar
Zet dat af tegen diesel/bezineprijs x resp.verbruik per 100 km. x 10.000 of 15.000 of 20.000 km/jaar.
Bij huidige prijzen is evenwicht al bij 10.500 km/jr.
Is de dieselauto in aanschaf duurder dan kan je met het staatje van totaal km. / jaar e.e.a. terugrekenen qua terugverdientijd van deze meerprijs in aanschaf.
Voor mij was dat met een meerprijs van €1000,- voor een MJ2005 D5 na 3 jaar met 15.000km/jaar. daarna dus elk jaar €350 voordeel. Niet veel maar toch
Bij 20.000km is dat binnen 1 1/2 jaar quite spelen.
Spelen verder nog de verschillen in onderhoudkosten, rijstijl e.d, voor mij niet een groot verschil.
Ik heb zelfs buitenlandse reizen met caravan meeberekend ( andere sapprijzen en hoger verbruik); blijft voordeel dan vrijwel gelijk dus niet de moeite van het uitsplitsen.
succes met de keuze
Ik ben zelf op jacht naar een XC70 MJ 2005 en neig nu naar een D5.
Kiezen voor occasion XC70 2.5T of D5 (wat is voordeliger)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
zou idd ook voor de D5 gaan.
Volvo for life
-
- 4th Gear member
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 14.02.2005 - 22:10
- Locatie: Obbicht
Wellicht heb je al proefgereden in beide auto's? Tip: doen! Vast en zeker zal de D5 je overtuigen van zijn uitermate goede prestaties en zijn zuinigheid in verbruik.
Wellicht is importeren erg voordelig, mocht je enig speurwerk ambieren?
Wellicht is importeren erg voordelig, mocht je enig speurwerk ambieren?
Maurice
Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...
Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...
Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 07.02.2008 - 15:59
Ben ik inderdaad ook van plan. Zoektocht in Duistsland net begonnen.
- BlackSapphire
- 6th Gear member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
- Locatie: Keistad
Ik heb indertijd voor de D5 gekozen en nog steeds met veel genoegen. Geweldige motor, en inderdaad, de kosten verdien je zeker terug. Onzekere factor is wel wat onze geachte overheid met de dieselaccijnzen zou kunnen gaan doen. Maar tot dusver geen spijt gehad van mijn keuze.
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Dat zou voor mij de enige reden zijn om geen D5 te kopen. Wat gaat de overheid doen?BlackSapphire schreef:Ik heb indertijd voor de D5 gekozen en nog steeds met veel genoegen. Geweldige motor, en inderdaad, de kosten verdien je zeker terug. Onzekere factor is wel wat onze geachte overheid met de dieselaccijnzen zou kunnen gaan doen. Maar tot dusver geen spijt gehad van mijn keuze.
Ik heb inmiddels ook met beide auto's gereden maar mijn voorkeur gaat ook uit naar de D5.....al was het alleen maar om het minder vaak hoeven tanken bijvoorbeeld.
Succes met je zoektocht in het buitenland. Op de Duitse Volvo site staan enkele D5's.
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14890
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
en natuurlijk uitkijken in buitenland dat je weet wat je koopt.
Klopt km stand, onderhouds geschiedenis enz.
Hoe verder van de grens hoe goedkoper meestal.
Klopt km stand, onderhouds geschiedenis enz.
Hoe verder van de grens hoe goedkoper meestal.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Paul87
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 08.01.2008 - 16:53
- Locatie: Hilliebeek
Ook nog gedacht aan Gas?
G3 installatie is slechts ongeveer 30% duurder dan bezine, gasprijs ongeveer € 0,57 verbruik is dan wel hoger dan bij benzine maar is al snel voordeliger.
Ik heb altijd zonder problemen gas G3 gereden, zelfs in Franse leasebakken.
Volvo heeft ook een naam hoog te houden wat betreft goed rijden op gas. Bij gebruikte XC's kom je ze echter minder vaak tegen.
Enige echte nadeel is korte actieradius en verlies van bagageruimte
(ook bij gasonderbouw met je nl reservewiel weer kwijt).
G3 installatie is slechts ongeveer 30% duurder dan bezine, gasprijs ongeveer € 0,57 verbruik is dan wel hoger dan bij benzine maar is al snel voordeliger.
Ik heb altijd zonder problemen gas G3 gereden, zelfs in Franse leasebakken.
Volvo heeft ook een naam hoog te houden wat betreft goed rijden op gas. Bij gebruikte XC's kom je ze echter minder vaak tegen.
Enige echte nadeel is korte actieradius en verlies van bagageruimte
(ook bij gasonderbouw met je nl reservewiel weer kwijt).
XC70 D5 geartronic
XC70 D5 summum my2008
XC70 D5 summum my2008
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Waar ben je precies naar op zoek?
Uitvoering, bouwjaar, kleur?
Uitvoering, bouwjaar, kleur?
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Volvo heeft niets, Volvo ondersteund gas in het geheel niet en laat zelfs garanties varen als je het er toch inzet, Volvo's op gas zijn doorgaans onverkoopbaar, graag even met feiten komen aubPaul87 schreef:Ook nog gedacht aan Gas?
G3 installatie is slechts ongeveer 30% duurder dan bezine, gasprijs ongeveer € 0,57 verbruik is dan wel hoger dan bij benzine maar is al snel voordeliger.
Ik heb altijd zonder problemen gas G3 gereden, zelfs in Franse leasebakken.
Volvo heeft ook een naam hoog te houden wat betreft goed rijden op gas. Bij gebruikte XC's kom je ze echter minder vaak tegen.
Enige echte nadeel is korte actieradius en verlies van bagageruimte
(ook bij gasonderbouw met je nl reservewiel weer kwijt).
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33125
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Staat zelfs op de website dat ze geen enkele ondersteuning bieden voor Gas in de auto's.
Vroeger had je die Bifuel dingen, maar that's it!
Vroeger had je die Bifuel dingen, maar that's it!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Dat Volvo het niet ondersteund, begrijp ik, ben ik met je eens. Maar op gas zijn ze doorgaans onverkoopbaar? Dat is totaal nieuw voor me...bart simpson schreef: ... Volvo's op gas zijn doorgaans onverkoopbaar, graag even met feiten komen aub
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Ik zou overigens ook altijd voor de D5 gaan hoor, daar niet van 
Heeft een MY05 eigenlijk nog 163 PK?

Heeft een MY05 eigenlijk nog 163 PK?
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
niet voor mij, heb er dagelijks mee te maken, zelfs "de handel" trekt de neus er voor op.HSRN850 schreef:Dat Volvo het niet ondersteund, begrijp ik, ben ik met je eens. Maar op gas zijn ze doorgaans onverkoopbaar? Dat is totaal nieuw voor me...bart simpson schreef: ... Volvo's op gas zijn doorgaans onverkoopbaar, graag even met feiten komen aub
ja. m.y. 06 kreeg die 185pk plus de 6 bakHSRN850 schreef:Ik zou overigens ook altijd voor de D5 gaan hoor, daar niet vanHeeft een MY05 eigenlijk nog 163 PK?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
liggen idd beter dan alle achterafgasvolvo'sAlexV70 schreef:Blijkbaar zijn de BiFuels wel waarde vast!
- MartijnEV
- 4th Gear member
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 22:41
- Contacteer:
Benzine - 2.5T - vind ik veruit de lekkerste!
Hoe hoogwaardig en fraai de diesel (D5) qua ontwerp ook is, niets kan op tegen de stilte en het "zoeven" van de prachtige (2.5T) benzinemotor in een XC70. En de zalige vijfcylinder grom bij flink gasgeven.
Ik vind deze motor een meesterwerk van Volvo. Met maximaal koppel in bijna het gehele toerenbereik, dus tractie op zijn best. Net een diesel
Hoe hoogwaardig en fraai de diesel (D5) qua ontwerp ook is, niets kan op tegen de stilte en het "zoeven" van de prachtige (2.5T) benzinemotor in een XC70. En de zalige vijfcylinder grom bij flink gasgeven.
Ik vind deze motor een meesterwerk van Volvo. Met maximaal koppel in bijna het gehele toerenbereik, dus tractie op zijn best. Net een diesel
in bestelling: XC40 Recharge Pure Electric SMSR Plus MY2024
Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33125
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja, maar ik denk dat het gezicht van een D5 rijder bij de Pomp dan weer wel vrolijker is 

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- MartijnEV
- 4th Gear member
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 22:41
- Contacteer:
Aan de pomp wel, maar bij het openen van de blauwe envelop niet!
in bestelling: XC40 Recharge Pure Electric SMSR Plus MY2024
Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33125
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
ja dat scheelt absoluut geld!
Zal ik ook even aan moeten wennen zometeen!
Zal ik ook even aan moeten wennen zometeen!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra