Nog een vraagje over mijn onlangs aangeschafte 440 2.0i GLT uit 1994. Ik vind (in vergelijking met de 460d) dat mijn verwarming het matig doet. Is dit een 440 kwaal of zit de kachelradiator gewoon verstopt.
De motor komt prima op temperatuur. Het maakt overigens niet uit of ik op gas of benzine rijd. De warmte opbrengst is altijd even teleurstellend. Zeker als ik kijk naar de wat "koele" achtergrond van het merk uit Zweden.
Heeft iemand nog tips en tricks. Deze auto verdient het om helemaal op en top te functioneren!
Slechte verwarming
- Rsport
- 3rd Gear member
- Contacteer:
De verwarming in mijn 480T wordt ook niet warmer dan lauw....
Als et zoiets "simpels" als een verstopte kachelradiateur kan zijn wat is daar dan de oplossing voor, maw: waar vind ik dat ding in mijn auto?
Als et zoiets "simpels" als een verstopte kachelradiateur kan zijn wat is daar dan de oplossing voor, maw: waar vind ik dat ding in mijn auto?
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Contacteer:
Die van mij wordt goed heet...
Wat ook zou kunnen is dat het kabeltje van de kachel kraan geknikt is..gaat de draai/schuif knop moeilijk??
Wat ook zou kunnen is dat het kabeltje van de kachel kraan geknikt is..gaat de draai/schuif knop moeilijk??
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Rsport
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Nee die gaat niet moeilijker dan de schuif erboven voor de verwarmingsstand. Iets makkelijker zelfs.
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Weet niet of je er wat aan hebt... want weet niet hoelang het al speelt.
De warmte van mijn kachel was ook niet meer dan lauwe warmte... temperatuur meter was wel goed. Motor was wel gewoon goed warm.
Na een paar weken werdt de warmte (kachel) steeds minder..
Bij mij was het de thermosstaat die kapot was.
Misschien een iets ander probleem, maar wellicht heeft het er mee te maken. Nogmaals weet niet de tijdsduur van hoelang het probleem al speelt.
Succes!
De warmte van mijn kachel was ook niet meer dan lauwe warmte... temperatuur meter was wel goed. Motor was wel gewoon goed warm.
Na een paar weken werdt de warmte (kachel) steeds minder..
Bij mij was het de thermosstaat die kapot was.
Misschien een iets ander probleem, maar wellicht heeft het er mee te maken. Nogmaals weet niet de tijdsduur van hoelang het probleem al speelt.
Succes!
- Rsport
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Mijn thermosstaat is afgelopen jaar vervangen, daarmee werd de verwarming niks beter, dus die is het niet geweest.
En het koelvloeistof is altijd op het juiste nivo in mijn 480T dus die oplossing gaat ook niet op.
:?
En het koelvloeistof is altijd op het juiste nivo in mijn 480T dus die oplossing gaat ook niet op.
:?