Het wordt er bij mij allemaal niet beter op.
Sinds mij vorige bezoek aan de dealer (alle foutmeldingen verwijderd) heb ik ca 2.500 km zonder enige melding/noodloop gereden.
Gisterenochtend heb ik wat onder de motorkap gekeken nav de tip van Robert (hier en daar wat aan stekkertjes/slangetjes gerommeld, maar verder niets gedaan). Vervolgens: op één dag 2 keer in de noodloop: beide keren met nog niet volledig opgewarmde motor op de invoegstrook op de snelweg bij ca 2.200-2.300 toeren. En een automaat kan je (volgens mij) niet even onder het rijden opnieuw starten; nogal vervelend dus.
Ik heb inmiddels al de nodige reparatiekosten aan mijn auto gehad (kan gebeuren met een auto van > 200.000 km), maar de 'diagnose-kosten' (lang zoeken naar 'spookmeldingen') beginnen me, diplomatiek uitgedrukt, nogal te tegen te gaan vallen. Ook het feit dat ik inmiddels al veelvuldig buiten de gewone beurten om naar de garage moet, is niet echt ok (hiervoor heb ik 3 jaar met een S40 gereden die me niet één keer heeft laten staan).
Ga dus nu maar weer met het lood in de schoenen naar de dealer, kijken hoe lang (en hoe veel) het nu weer gaat kosten om het lek boven te krijgen...
Melding 'motor management service vereist' bij accelereren
Zopas de wagen afgehaald.
De wervelklep werd inderdaad onder garantie vervangen. De S60 werd ook volledig "ge-update". Ik merkte in ieder geval een vlotter schakelgedrag op bij het naar huis rijden. Tot op heden geen melding meer, dus probleem vermoedelijk opgelost...
T.
De wervelklep werd inderdaad onder garantie vervangen. De S60 werd ook volledig "ge-update". Ik merkte in ieder geval een vlotter schakelgedrag op bij het naar huis rijden. Tot op heden geen melding meer, dus probleem vermoedelijk opgelost...
T.
-
- Starter
Hetzelfde probleem deed zich in dec. '07 ook met mijn S60 D5 voor; "Moter managment service".
Ik ben ermee naar mijn garage gegaan (geen dealer). Zij hadden de nodige moeite met het uitlezen van de computer. Zij zijn ermee naar een bevriende Volvogarage gegaan en ook daar koste het de nodige moeite! Uiteindelijk, dit alles in één dag tijd, is het euvel verholpen.
Wat is er aan gedaan; de luchtmassameter is gedemonteerd en gereinigd. Deze was behoorlijk vuil.
Tevens is er een grote beurt gegeven waarbij ook het brandstoffilter wordt vervangen. Dit filter schijnt, want allemaal duidelijk is het niet, ook een aandeel hierin te hebben.
Vanaf die tijd heb ik geen last meer gehad van deze melding en de bijbehorende "noodloop".
Een compliment aan mijn garage!
Jos.
Ik ben ermee naar mijn garage gegaan (geen dealer). Zij hadden de nodige moeite met het uitlezen van de computer. Zij zijn ermee naar een bevriende Volvogarage gegaan en ook daar koste het de nodige moeite! Uiteindelijk, dit alles in één dag tijd, is het euvel verholpen.
Wat is er aan gedaan; de luchtmassameter is gedemonteerd en gereinigd. Deze was behoorlijk vuil.
Tevens is er een grote beurt gegeven waarbij ook het brandstoffilter wordt vervangen. Dit filter schijnt, want allemaal duidelijk is het niet, ook een aandeel hierin te hebben.
Vanaf die tijd heb ik geen last meer gehad van deze melding en de bijbehorende "noodloop".
Een compliment aan mijn garage!
Jos.
-
- 1st Gear member
Doe mij ook zo'n garage...
Mijn auto heeft drie dagen bij de dealer gestaan. Ik heb hem zaterdagochtend opgehaald omdat hij klaar zou zijn (niemand aanwezig om aan te geven wat er gedaan was). Zondag op de snelweg drie keer op de vluchtstrook gestaan met wederom dezelfde melding en toen op de nooodloop maar weer terug en de auto bij de dealer neergezet.
Mij voorgevoel was helaas juist (ik heb al een keer problemen gehad met oliedruk, heeft deze dealer toen ook drie keer en telkens 3-4 dagen (en aardig wat euros) gekost voor ze erachter waren) en al eens een grote beurt uit laten voeren met een meer dan 100% overschrijding van de oorspronkelijk door hun geschatte kosten.
Benieuwd hoe lang het nu weer gaat duren en of het nu wel helpt. Het vertrouwen in de auto en deze dealer is inmiddels wel aardig weg..
Mijn auto heeft drie dagen bij de dealer gestaan. Ik heb hem zaterdagochtend opgehaald omdat hij klaar zou zijn (niemand aanwezig om aan te geven wat er gedaan was). Zondag op de snelweg drie keer op de vluchtstrook gestaan met wederom dezelfde melding en toen op de nooodloop maar weer terug en de auto bij de dealer neergezet.
Mij voorgevoel was helaas juist (ik heb al een keer problemen gehad met oliedruk, heeft deze dealer toen ook drie keer en telkens 3-4 dagen (en aardig wat euros) gekost voor ze erachter waren) en al eens een grote beurt uit laten voeren met een meer dan 100% overschrijding van de oorspronkelijk door hun geschatte kosten.
Benieuwd hoe lang het nu weer gaat duren en of het nu wel helpt. Het vertrouwen in de auto en deze dealer is inmiddels wel aardig weg..
- josas
- 4th Gear member
Zo...da's nog eens een snelle diagnose.....
Maar ja, al doende leert men. De volgende met deze afwijking zal in jouw garage beter af zijn.
Volgens mij een dealer waar je niet wezen moet?!
Blij voor jou dat het iig opgelost is.
Maar ja, al doende leert men. De volgende met deze afwijking zal in jouw garage beter af zijn.
Volgens mij een dealer waar je niet wezen moet?!
Blij voor jou dat het iig opgelost is.
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
-
- 1st Gear member
Wij hebben dit ook al 2x gehad bij een V70 2.4D van juli 2007.
Komt telkens als je plankgas doorduwt. Reden is dat de turbodruk te hoog komt.
Moet er wel bijzeggen dat hij gechipt is van 126pk naar 226pk door rica...
Na resetten van de computer is het weer in orde.
Komt telkens als je plankgas doorduwt. Reden is dat de turbodruk te hoog komt.
Moet er wel bijzeggen dat hij gechipt is van 126pk naar 226pk door rica...
Na resetten van de computer is het weer in orde.
-
- 1st Gear member
Inmiddels ook de factuur ontvangen. Naast het branstoffilter is ook de terugslagklep van de inspuitpomp vervangen.
Ondanks dat ze omslachtig aangeven dat ze mij proberen te matsen (nul-factuur voor leenauto erbij voor één van de vijf dagen die ze met mijn auto bezig zijn geweest, 'slechts' 50% van de diagnosewerkzaamheden gerekend en een mysterieuze post Arbeidsloon intern ('gratis') op de factuur gezet) mag ik binnen 14 dagen toch weer even bijna € 600 overmaken...
Daarmee komen de onderhoudskosten voor deze auto (ex leaseauto en altijd door een volvo dealer onderhouden (ik heb ook de onderhoudshistorie ingezien)) op ca € 4.300 in 45.000 km ofwel € 950 per 10.000 km (van 172.000 naar 217.000).
Zelf vind ik dat 'best veel'. Ben ik daarmee een uitzondering of komt dat vaker voor?
Ondanks dat ze omslachtig aangeven dat ze mij proberen te matsen (nul-factuur voor leenauto erbij voor één van de vijf dagen die ze met mijn auto bezig zijn geweest, 'slechts' 50% van de diagnosewerkzaamheden gerekend en een mysterieuze post Arbeidsloon intern ('gratis') op de factuur gezet) mag ik binnen 14 dagen toch weer even bijna € 600 overmaken...
Daarmee komen de onderhoudskosten voor deze auto (ex leaseauto en altijd door een volvo dealer onderhouden (ik heb ook de onderhoudshistorie ingezien)) op ca € 4.300 in 45.000 km ofwel € 950 per 10.000 km (van 172.000 naar 217.000).
Zelf vind ik dat 'best veel'. Ben ik daarmee een uitzondering of komt dat vaker voor?
- IkeV70
- 5th Gear member
Volgens mij valt dat nog wel mee...Skip schreef:Daarmee komen de onderhoudskosten voor deze auto (ex leaseauto en altijd door een volvo dealer onderhouden (ik heb ook de onderhoudshistorie ingezien)) op ca € 4.300 in 45.000 km ofwel € 950 per 10.000 km (van 172.000 naar 217.000).
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- Oceanracer
- Geartronic member
IkeV70 schreef:Volgens mij valt dat nog wel mee...
:shockingzap:
Ik vind het belachelijk veel geld voor onderhoud!!! Waarom? Omdat je nu per gereden kilometer voor onderhoud meer geld kwijt bent dan voor de diesel. Zo loop je toch volledig leeg op zo'n auto! Ik baal ook geregeld van niet gepland onderhoud bij m'n Volvo, maar als het zo gortig was als bij jou, was ik er al klaar mee: Raus mit Klaus!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- IkeV70
- 5th Gear member
Natuurlijk is het belachelijk. Probleem is dat de kosten beetje bij beetje komen. ALs ik vantevoren geweten had dat ik duizenden euro's per jaar aan onderhoudskosten zou krijgen dan was die V70 never nooit niet gekocht.
Ik vind het meevallen omdat ik meer dan 4300,- aan kosten heb gehad in 45.000 km
Ik vind het meevallen omdat ik meer dan 4300,- aan kosten heb gehad in 45.000 km
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- 1st Gear member
Ik kende de dealer en de onderhoudshistorie van mijn auto toen ik hem als ex-lease kocht. De eerste beurt, bij een andere dealer, viel vies tegen: ik werd gebeld om even de zaken langs te lopen en toen kwam men uit op ca € 1750. Veel, maar ok, ik had hem nog geen half jaar en wat moet je anders...
Toen ik hem ophaalde bleek er toch wel wat meer gerepareerd te zijn en toen de factuur op de mat viel (5 (VIJF!!) kantjes vol) was het bedrag ca € 4250 !!!! Had ik dat vooraf geweten had ik die auto natuurlijk direct weg gedaan.
Navraag leerde dat het bedrag van € 1740 ex btw was (zeker niet netjes en servicegericht, maar dat komt vaker voor bij garages) en dat de kosten van de beurt er niet bij zat (daarvoor had ik de auto juist naar de garage gebracht) en dat er de nodige extra zaken aan het licht kwamen tijdens de reparatie. Uiteindelijk zijn we uitgekomen op € 3100, nog steeds meer dan genoeg.
Buiten de kosten vind ik vooral het feit dat ik al 2 x buiten reguliere beurten om storingen heb gehad heel vervelend, en dat gecombineerd met het feit dat je toch steeds terug naar een dealer moet (ging beide keren om storingen die door hen uitgelezen moeten worden), want het liefst kom ik daar nooit meer...
Toen ik hem ophaalde bleek er toch wel wat meer gerepareerd te zijn en toen de factuur op de mat viel (5 (VIJF!!) kantjes vol) was het bedrag ca € 4250 !!!! Had ik dat vooraf geweten had ik die auto natuurlijk direct weg gedaan.
Navraag leerde dat het bedrag van € 1740 ex btw was (zeker niet netjes en servicegericht, maar dat komt vaker voor bij garages) en dat de kosten van de beurt er niet bij zat (daarvoor had ik de auto juist naar de garage gebracht) en dat er de nodige extra zaken aan het licht kwamen tijdens de reparatie. Uiteindelijk zijn we uitgekomen op € 3100, nog steeds meer dan genoeg.
Buiten de kosten vind ik vooral het feit dat ik al 2 x buiten reguliere beurten om storingen heb gehad heel vervelend, en dat gecombineerd met het feit dat je toch steeds terug naar een dealer moet (ging beide keren om storingen die door hen uitgelezen moeten worden), want het liefst kom ik daar nooit meer...
- Oceanracer
- Geartronic member
Tja, dan komt het volgende probleem al gauw om de hoek kijken: Je bent ondertussen goed zat van die auto. Hij blijkt niet echt betrouwbaar en kost je handen vol geld. Maar ja, verkopen of inruilen is ook zo wat. Je hebt er immers al veel geld aan uitgegeven. Moeilijk, moeilijk...
Ik heb al meerdere keren overwogen de auto te verkopen. Maar ik moet zeggen dat na het verhelpen van alle bekende problemen, ik geen gedoe meer heb gehad. Dus als ik de auto nu verkoop, vraagt de nieuwe eigenaar zich vast af waarom ik hem heb weggedaan.
Ik heb al meerdere keren overwogen de auto te verkopen. Maar ik moet zeggen dat na het verhelpen van alle bekende problemen, ik geen gedoe meer heb gehad. Dus als ik de auto nu verkoop, vraagt de nieuwe eigenaar zich vast af waarom ik hem heb weggedaan.
- IkeV70
- 5th Gear member
Bij mij lijken de duurste problemen ook wel achter de rug. Tot nu toe duurt het echter nooit meer dan 3 maanden voordat ik naar de garage moet, soms voor een reguliere beurt of APK keuring, meestal voor onverwachte problemen. Laatste keer was in december, moest er een spanrol van de pompriem vervangen worden. Sinds enkele weken gaat het alarm om de haverklap spontaan af en lijkt mijn 2 jaar jonge achterklepslot te haperen, dus ook dit kwartaal weer een tussentijds bezoek aan de dealer. (zucht, in de tussentijd de deuren maar gewoon met de sleutel op slot)
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- Johan s60
- 6th Gear member
Wel raar, als het onderhoud door hun gedaan wordt!!!Skip schreef:Na 5 dagen bij de garage te hebben gestaan zijn ze er eindelijk uit: vervuild brandstoffilter....
Gauw een andere dealer nemen
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- Oceanracer
- Geartronic member
Ik heb, voor het geval dat, ooit eens via via een achterklepslot aangeschaft. Mocht ik eerdaags mijn V70 toch nog verkopen, meld ik mij wel even. Misschien houd je het nog even vol met je oude slot. Jammer dat Volvo niet die kwaliteit biedt die wij bij aankoop verwachtten.
- IkeV70
- 5th Gear member
Graag.Oceanracer schreef:Ik heb, voor het geval dat, ooit eens via via een achterklepslot aangeschaft. Mocht ik eerdaags mijn V70 toch nog verkopen, meld ik mij wel even. Misschien houd je het nog even vol met je oude slot. Jammer dat Volvo niet die kwaliteit biedt die wij bij aankoop verwachtten.
Ik denk dat de achterklepsloten van Volvo niet gemaakt zijn voor klanten die elke dag hun achterklep een paar keer gebruiken.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5