Ik heb erg lange benen en wil mede daarom een V70 aanschaffen. Daar moeten dan wel 3 kinderen (1 meisje van 2 en vanaf mei een tweeling erbij) in kunnen. Dan moet er dus een stoeltje achter de bestuurdersstoel staan (bv maxi cosi rodi oid) waar ze tot 36 kg in kunnen zitten.
Ik ben op zoek naar ervaringen (liefst met foto, maar zonder is ook erg welkom) van mensen met een V70 die zo'n kinderstoeltje hebben en die ook lang zijn. Ik wil bijvoorbeeld weten hoeveel ruimte zo'n stoeltje inneemt met kind erin (op internet vind ik alleen plaatjes van lege stoeltjes) en of ze een slaapstand hebben waarmee ze nog meer ruimte innemen (zoals onze maxi cosi Tobi - die kun je onder een helling zetten maar dan komt ie wel 10 cm verder naar voren te staan). Wanneer onze dochter van 2 in de mc tobi zit dan steken de beentjes uit over de rand, waardoor het geheel erg veel ruimte inneemt. Als bij zo'n grotere stoel (tot 36kg) de beentjes gewoon over de rand naar beneden bungelen dan scheelt dat natuurlijk al weer een boel.
Een 3e achterbank zoals bij de V70 als optie leverbaar is, is overigens geen afdoende oplossing, want er moet vaak veel mee in de achterbak (kinderwagens ed) en die passen niet op de 2e zitrij.
Alvast dank voor je reacties.
Groet, SP
Autostoeltje tot 36 kg (12 jr) op achterbank van V70
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
- trompetje
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ik ben 1.94 m, ik heb op de achterbank twee maxicosi Rodi's, en dat gaat prima.
Ik denk dat de maxi cosi's voor baby's meer ruimte vragen dan de Rodi. De babystoeltjes (van die bakjes :? ) staan achterstevoren, en hebben meer ruimte nodig op "raamhoogte". Zo'n Rodi past altijd wel.
(Ook in mijn vorige auto, een V40. Stoeltjes voor kleinere kinderen, bv. de Priori (slaapstand, met over de rand bungelende beentjes!) en wat men normaal verstaat onder "maxicosi" (= babystoeltje) waren toen meer een probleem.
Ik denk dat de maxi cosi's voor baby's meer ruimte vragen dan de Rodi. De babystoeltjes (van die bakjes :? ) staan achterstevoren, en hebben meer ruimte nodig op "raamhoogte". Zo'n Rodi past altijd wel.
(Ook in mijn vorige auto, een V40. Stoeltjes voor kleinere kinderen, bv. de Priori (slaapstand, met over de rand bungelende beentjes!) en wat men normaal verstaat onder "maxicosi" (= babystoeltje) waren toen meer een probleem.
Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
-
- 1st Gear member
Ik herken het probleem met de Tobi direct. Zeker in de slaapstand heb ik constant voetjes in mijn nek, en ik ben niet eens zo groot zelf (1.80m). Ook in de stand rechtop haalt onze dochter van nog geen 2,5 al met gemak de stoelleuning van mijn stoel. Ik denk dat dat met een groep 2 stoel (rodi oid) wel veel beter is, omdat die minder hoog is en minder ver naar voren komt.
Voor de twee Maxi Cosi's voor de kleintjes is met name de breedte een probleem, ik kan me voorstellen dat het het beste past als je de stoel (Rodi of Tobi) in het midden zet en dan de babies aan weerszijden er naast. Met wat geluk komen de uitstekende scharnieren van de Maxi Cosi's net een stukje over de rand van de Rodi, zodat je wat meer breedte krijgt.
Ik zou het eens gaan proberen, stoeltjes etc mee, en dan eens passen. Denk ook aan de situatie over anderhalf jaar, dan heb je dus twee Tobi's en een Rodi......
Voor de twee Maxi Cosi's voor de kleintjes is met name de breedte een probleem, ik kan me voorstellen dat het het beste past als je de stoel (Rodi of Tobi) in het midden zet en dan de babies aan weerszijden er naast. Met wat geluk komen de uitstekende scharnieren van de Maxi Cosi's net een stukje over de rand van de Rodi, zodat je wat meer breedte krijgt.
Ik zou het eens gaan proberen, stoeltjes etc mee, en dan eens passen. Denk ook aan de situatie over anderhalf jaar, dan heb je dus twee Tobi's en een Rodi......
V40 1.8 2001
V50 2.0D Momentum 2005
V70 2.4T aut. full options 2001
264 GL Automaat uit 1977!!
V50 2.0D Momentum 2005
V70 2.4T aut. full options 2001
264 GL Automaat uit 1977!!
- SpeedyZ
- 2nd Gear member
De beste oplossing tegen prikkende kindervoetjes in je rug/nek zijn de geïntegreerde zitjes (enkel als alternatief voor de Rodi). Bij een los stoeltje zoals de Rodi kunnen de kinderen hun beentjes niet over de rand van de bank laten hangen, omdat de zitting van het stoeltje korter is dan de zitting van de bank. Omdat de geïntegreerde zitjes bij gebruik een "hap" uit de voorkant van de bank nemen, kan een kind in dat geval wel zijn/haar beentjes naar beneden laten hangen.
Nadeel van de geïntegreerde zitjes is het gebrek aan zijdelingse steun voor het kind.
Nadeel van de geïntegreerde zitjes is het gebrek aan zijdelingse steun voor het kind.
- V70Rene
- 4th Gear member
Ik heb ze ook in mijn V70 zitten , en ze zijn geweldig. Dat je de zijdelingse steun mist ben ik met je eens , maar dat heb je met enkel een zitverhoger ook niet.SpeedyZ schreef:De beste oplossing tegen prikkende kindervoetjes in je rug/nek zijn de geïntegreerde zitjes (enkel als alternatief voor de Rodi). Bij een los stoeltje zoals de Rodi kunnen de kinderen hun beentjes niet over de rand van de bank laten hangen, omdat de zitting van het stoeltje korter is dan de zitting van de bank. Omdat de geïntegreerde zitjes bij gebruik een "hap" uit de voorkant van de bank nemen, kan een kind in dat geval wel zijn/haar beentjes naar beneden laten hangen.
Bij ons staat er in het midden een Maxi cosi Rodi voor de jongste , en aan de zijkanten zitten de 2 oudste ( 6 en 10 jaar ) beide op een geïntegreerd zitje , en hebben nog iets steun aan de zijkant van de rodi. Maxi cosi priori op de foto's is vervangen nu.
Toen we de auto kochten hadden we de bank nog niet en zaten ze inderdaad met hun pootjes in mijn rug te porren , terwijl ik maar 1,80 mtr ben. Nu kan ik met mn stoel nog wel een heel stuk naar achter voordat ze met hun pootjes de rugleuning raken.
Foto1
Foto2
Foto3
P.S. de 2 oudste kinderen zijn ca 1,30 mtr en 1,42 mtr
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
-
- 5th Gear member
Hoi,
Ikzelf ben 1,97cm
Het probleem van kleinere kinderen, bij mij 3 & 6 jaar, is dat hun (boven)benen
te kort zijn , daardoor kunnen ze hun knieën niet knikken en zitten met gestrekte benen.De zittingen van de bank zijn eigenlijk te diep voor korte beentjes.
We hebben meerdere stoeltjes geprobeerd en wat duidelijk was dat hoe hoger de zitting was des te beter de zit voor de kinderen.
Het was voor mij de reden om GEEN V70 te kopen, wederhelft was echter onwrikbaar.
We hebben nu de originele Volvo kinderzitjes
BartV70
Ikzelf ben 1,97cm
Het probleem van kleinere kinderen, bij mij 3 & 6 jaar, is dat hun (boven)benen
te kort zijn , daardoor kunnen ze hun knieën niet knikken en zitten met gestrekte benen.De zittingen van de bank zijn eigenlijk te diep voor korte beentjes.
We hebben meerdere stoeltjes geprobeerd en wat duidelijk was dat hoe hoger de zitting was des te beter de zit voor de kinderen.
Het was voor mij de reden om GEEN V70 te kopen, wederhelft was echter onwrikbaar.
We hebben nu de originele Volvo kinderzitjes
BartV70
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
-
- 5th Gear member
Of ..........Nee dat durf ik hier niet hardop te zeggen
BartV70
BartV70
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ha Bart,bartv70 schreef:Of ..........Nee dat durf ik hier niet hardop te zeggen
BartV70
Dat durf je best, zo blijkt uit andere berichten over je multipla

Ik ga voor optimale kindveiligheid, dus in elk geval een stoel met zijflappen tot ze in elk geval 6 of 8 zijn. Nog even doorpuzzelen dus
-
- 5th Gear member
Hoi,
Ik ben geen Ford liefhebber, maar de S-Max ziet er goed uit en schijnt
fantastisch te rijden.Alles beter als een Opel Z
Ruimte kan geen probleem zijn.
Ook wij vinden de Multipla lelijk, maar zo lekker anders en lees alle testen reviews
enz er maar op na, dit is een rijdersauto.Voelde aan als een skelter.
Qua sturen by far de lekkerste auto in mijn 25 jarig auto rij ervaring.
Volvo V70 is als totaal comfortabeler, stiller, sneller enz.
maar de driveability is in mijn ogen niet geweldig.
Auto voelt heerlijk comfortabel, als een warm bad, maar niet strak aan, het is maar wat je zoekt.
Mijn vrouw is superhappy met de V70, die houdt van een warm bad
BartV70
Ik ben geen Ford liefhebber, maar de S-Max ziet er goed uit en schijnt
fantastisch te rijden.Alles beter als een Opel Z
Ruimte kan geen probleem zijn.
Ook wij vinden de Multipla lelijk, maar zo lekker anders en lees alle testen reviews
enz er maar op na, dit is een rijdersauto.Voelde aan als een skelter.
Qua sturen by far de lekkerste auto in mijn 25 jarig auto rij ervaring.
Volvo V70 is als totaal comfortabeler, stiller, sneller enz.
maar de driveability is in mijn ogen niet geweldig.
Auto voelt heerlijk comfortabel, als een warm bad, maar niet strak aan, het is maar wat je zoekt.
Mijn vrouw is superhappy met de V70, die houdt van een warm bad
BartV70
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ha Querijn,Querijn schreef:Ik herken het probleem met de Tobi direct. Zeker in de slaapstand heb ik constant voetjes in mijn nek, en ik ben niet eens zo groot zelf (1.80m). Ook in de stand rechtop haalt onze dochter van nog geen 2,5 al met gemak de stoelleuning van mijn stoel. Ik denk dat dat met een groep 2 stoel (rodi oid) wel veel beter is, omdat die minder hoog is en minder ver naar voren komt.
De breedte is in een V70 sowieso geen probleem. Heb al in de showroom een Tobi in het midden gezet en mijn cabrio paste er zowel links als rechts ruim naast. De V70 is 10 (!) cm breder op de achterbank dan bv een Passat.
Ik zie het zo voor me: zodra de babies in een Tobi moeten kan onze oudste (is dan ongeveer 3) wellicht net in een Rodi oid. Die Rodi komt dan achter de bestuurdersstoel (neemt minder ruimte in) en de twee Tobi's midden en rechts. Nu alleen nog kijken of een Rodi achter de bestuurdersstoel inderdaad genoeg ruimte overlaat voor mijn benen... In een V70 zit ik alleen echt lekker met de stoel helemaal naar achteren, hoogte achter geheel laag, hoogte voor geheel hoog (kuip/skischans idee) en dan past zelfs de Rodi er niet achter denk ik....
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Wellicht een Rodi plaatsen op een Volvo achterbank met geintegreerde kinderzitjes en dat je dan het vulstuk gewoon helemaal verwijdert?SpeedyZ schreef:De beste oplossing tegen prikkende kindervoetjes in je rug/nek zijn de geïntegreerde zitjes (enkel als alternatief voor de Rodi). Bij een los stoeltje zoals de Rodi kunnen de kinderen hun beentjes niet over de rand van de bank laten hangen, omdat de zitting van het stoeltje korter is dan de zitting van de bank. Omdat de geïntegreerde zitjes bij gebruik een "hap" uit de voorkant van de bank nemen, kan een kind in dat geval wel zijn/haar beentjes naar beneden laten hangen.
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Hoe kom je dan aan zo'n bank? gewoon omwisselen en je hebt er een met geintegreerde kinderzitjes? waarhaal je die dan vandaan?V70Rene schreef:
Toen we de auto kochten hadden we de bank nog niet en zaten ze inderdaad met hun pootjes in mijn rug te porren , terwijl ik maar 1,80 mtr ben. Nu kan ik met mn stoel nog wel een heel stuk naar achter voordat ze met hun pootjes de rugleuning raken.
[
SP
-
- 5th Gear member
Hoi,
Ook ik ben bezig geweest om een bank met geintergreerde zitjes te kopen ipv
de standaard achterbank.
Compl set E 580,oo ex let er op dat als je een gebruikte set koopt alles er bij zit dwz dat je het moet gezien hebben in de auto. Verder is het chassinr belangrijk als U er een via ons besteld, er zijn verschillende typen
Scandcar
013 5134033
Website www.scandcar.com
Visit our online shop for the latest special offers, and volvo news
Groetjes BartV70
Ook ik ben bezig geweest om een bank met geintergreerde zitjes te kopen ipv
de standaard achterbank.
Compl set E 580,oo ex let er op dat als je een gebruikte set koopt alles er bij zit dwz dat je het moet gezien hebben in de auto. Verder is het chassinr belangrijk als U er een via ons besteld, er zijn verschillende typen
Scandcar
013 5134033
Website www.scandcar.com
Visit our online shop for the latest special offers, and volvo news
Groetjes BartV70
- V70Rene
- 4th Gear member
Ik had eens een vraagje gesteld hier op het forum , en ook op marktplaats , en toen was er iemand die reageerde. Ik moest wel wat geld bijbetalen , maar het was iemand met excact dezelfde kleur bank , met zelfde vormgeving ( sportsleder ). Ik zou de bank nu voor geen goud meer willen missen.SelwinPieter schreef:Hoe kom je dan aan zo'n bank? gewoon omwisselen en je hebt er een met geintegreerde kinderzitjes? waarhaal je die dan vandaan?V70Rene schreef:
[
SP
Het plaatsen is super eenvoudig , 5 minuten werk
Grtz
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
-
- 1st Gear member
sorry dat ik een oud topic naar boven schop, maar ik vraag me het een en ander af:
Die 2e foto die V70Rene plaatste, kan die jongen een rit van 1300 km wel aan in die zithouding of moet je dan toch iets anders verzinnen?
Mijn jongens zijn nu nog 2 jaar en 3,5 maand, maar ik wil z.s.m. een v70 kopen met geintegreerde zitjes. Vanaf welke leeftijd zijn die zitjes eigenlijk bedoeld?
Die 2e foto die V70Rene plaatste, kan die jongen een rit van 1300 km wel aan in die zithouding of moet je dan toch iets anders verzinnen?
Mijn jongens zijn nu nog 2 jaar en 3,5 maand, maar ik wil z.s.m. een v70 kopen met geintegreerde zitjes. Vanaf welke leeftijd zijn die zitjes eigenlijk bedoeld?
mannelijk: Volvo vrouwelijk: Volvo
- V70Rene
- 4th Gear member
Vandaag 600 Kilometer gereden , en soms trekt hij zn benen op en zet zn voeten op de "zitting", dus het verdiepte gedeelte. Ook mn dochter doet het af en toe om af te wissenlen van zithouding. Ze vinden het zelf zeer prettig vooral omdat ze veel meer beenruimte hebben dan dat ze met hun benen recht vooruit steken.Hotdog schreef: Die 2e foto die V70Rene plaatste, kan die jongen een rit van 1300 km wel aan in die zithouding of moet je dan toch iets anders verzinnen?
Onze dochter heeft tot haar 5e jaar in een maxi cosi gezeten ( zitverhoger met rugdeel eraan) en sinds we de Volvo hebben , nu 1 jaar zit ze op de geintregeerde zit. Met haar lengte had het wel vanaf 4 jaar goed geweest.
- h3
- 1st Gear member
Beste sp
Gefeliciteerd met de aankomende tweeling. Ik kreeg ook een tweeling toen ik een dochtertje had (zij was net 15 maanden). Je kunt je beter zorgen maken over de nachtrust komend jaar i.p.v de auto (ha,ha)
Mijn tweeling is nu twee-enhalf, de oudste zit in een rodi en de tweeling in een priori. In de breedte past dit net, Het is wel lastig om de gewone autogordel door de rodi te halen. Je moet dan met je arm tussen de stoeltjes door wroeten, Ik hoop niet dat je dikke armen hebt.
Ik ben zelf maar 1.76 m met korte benen dus mijn kinderen hebben beenruimte genoeg. De middelste kan bij jou met de voetjes tussen de voorstoelen door. Als ik mijn stoel maximaal naar achter zet dan kunnen de priori's wel in de volledige slaapstand maar dan is er geen plaats voor de beentjes.
succes
Gefeliciteerd met de aankomende tweeling. Ik kreeg ook een tweeling toen ik een dochtertje had (zij was net 15 maanden). Je kunt je beter zorgen maken over de nachtrust komend jaar i.p.v de auto (ha,ha)
Mijn tweeling is nu twee-enhalf, de oudste zit in een rodi en de tweeling in een priori. In de breedte past dit net, Het is wel lastig om de gewone autogordel door de rodi te halen. Je moet dan met je arm tussen de stoeltjes door wroeten, Ik hoop niet dat je dikke armen hebt.
Ik ben zelf maar 1.76 m met korte benen dus mijn kinderen hebben beenruimte genoeg. De middelste kan bij jou met de voetjes tussen de voorstoelen door. Als ik mijn stoel maximaal naar achter zet dan kunnen de priori's wel in de volledige slaapstand maar dan is er geen plaats voor de beentjes.
succes