Hey Bart,
Je hebt gewoon een pracht van een V70. Bij ons loopt een chirurg rond die ook Multipla rijdt. Hij is er weg van.
Die Alfa was bij ons de 2e auto. Ik een V70 en mijn vrouw een Alfa 156 sportswagon uit 2003. Moet kunnen. Het is een mooie verschijning. Zonder meer.
Twijfel: Een V70 D5 of een XC70?
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Hoe zou het met onze vriend van de ambulance zijn, is vast bij Milano geweest vandaag 

Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- busje komt zo
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 07.02.2008 - 08:21
Nee Hans, ben nog niet bij Milano geweest. Ik zit nog teveel in de orienterende fase. Ben nog aan het lezen en nadenken.
Die auto van 23000 is een mooie, maar er staat er nog een (een zwarte), jonger voor minder geld, met een onwaarschijnlijk lage km.stand (zal wel een foutje zijn).
Wat er bovendien nog bijkomt, is dat wij over twee weken met een gehuurde caravan naar vrienden in Frankrijk gaan. Als ik nu een nieuwe Volvo koop, heb ik een probleem: de combinatie wordt dan waarschijnlijk zwaarder dan 3500 Kg en ik heb mijn E nog niet (ga ik later dit jaar halen). Wij gaan dus nog met de 850 naar Frankrijk.
Maar daarna zal het niet lang meer duren
Waar geef jij gas trouwens?
Groeten Remo
Die auto van 23000 is een mooie, maar er staat er nog een (een zwarte), jonger voor minder geld, met een onwaarschijnlijk lage km.stand (zal wel een foutje zijn).
Wat er bovendien nog bijkomt, is dat wij over twee weken met een gehuurde caravan naar vrienden in Frankrijk gaan. Als ik nu een nieuwe Volvo koop, heb ik een probleem: de combinatie wordt dan waarschijnlijk zwaarder dan 3500 Kg en ik heb mijn E nog niet (ga ik later dit jaar halen). Wij gaan dus nog met de 850 naar Frankrijk.
Maar daarna zal het niet lang meer duren

Waar geef jij gas trouwens?
Groeten Remo
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Zoals je ziet heb ik diverse banden maten geprobeerd, maarCarfreak schreef:Heftige foto Bart!!! Was je van de weg gedrift? (bandensporen)
de kleinste 195/65/15 beviel het best.
Dit was de enige waarmee je de auto tot op de centimeter kon driften!
De rest was te breed of zo glad dat je in de lavendel belandde.
BartV70
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
busje komt zo schreef:Nee Hans, ben nog niet bij Milano geweest. Ik zit nog teveel in de orienterende fase. Ben nog aan het lezen en nadenken.
Die auto van 23000 is een mooie, maar er staat er nog een (een zwarte), jonger voor minder geld, met een onwaarschijnlijk lage km.stand (zal wel een foutje zijn).
Wat er bovendien nog bijkomt, is dat wij over twee weken met een gehuurde caravan naar vrienden in Frankrijk gaan. Als ik nu een nieuwe Volvo koop, heb ik een probleem: de combinatie wordt dan waarschijnlijk zwaarder dan 3500 Kg en ik heb mijn E nog niet (ga ik later dit jaar halen). Wij gaan dus nog met de 850 naar Frankrijk.
Maar daarna zal het niet lang meer duren![]()
Waar geef jij gas trouwens?
Groeten Remo
Ken je deze?
http://www.caravantrekker.nl/algemeen/rijbewijs.php
BartV70
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- busje komt zo
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 07.02.2008 - 08:21
@ carfreak:Carfreak schreef:Als je voorkeur uitgaat naar een XC70 moet je geen consessies doen. krijg je later alleen maar spijt van.
Klik op de link. Deze garage heeft altijd mooie V en XC70's staan. Wel veel import uit Duitsland maar dat merk je ook direct in de prijs.
www.auto-reuvers.nl
Ik wil ook eigenlijk zo min mogelijk concesies doen (er zal altijd wel een compromis gesloten moeten worden).
Ik ben bang dat een XC70 niet haalbaar is (ik ben maar een arme broeder

Gr. Remo
- busje komt zo
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 07.02.2008 - 08:21
@ BartV70:
Ja, die kende ik al. Het hangt een beetje van de V70 af die ik koop, hoe dat zit met het totaalgewicht. de ene D5 weegt 1549 en de andere 1650.
Weet jij (of iemand anders) trouwens waar dat verschil door veroorzaakt wordt? Het zijn alleen maar automaten/geartronics waar ik naar kijk.
Ja, die kende ik al. Het hangt een beetje van de V70 af die ik koop, hoe dat zit met het totaalgewicht. de ene D5 weegt 1549 en de andere 1650.
Weet jij (of iemand anders) trouwens waar dat verschil door veroorzaakt wordt? Het zijn alleen maar automaten/geartronics waar ik naar kijk.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
denk dat hier het gewichtsverschil veroorzaakt zou kunnen worden door awd
Volvo for life
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
Hoi BartV70,
Als ik die foto van jouw Volvo bij de lavendel zie, dan krijg ik al weer zin in de zomervakantie. Heerlijk, de Provence. Volgens mij zei je al ooit dat die foto's ergens bij Moustier-St-Marie of zo genomen zijn, klopt?
Als ik die foto van jouw Volvo bij de lavendel zie, dan krijg ik al weer zin in de zomervakantie. Heerlijk, de Provence. Volgens mij zei je al ooit dat die foto's ergens bij Moustier-St-Marie of zo genomen zijn, klopt?
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
- busje komt zo
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 07.02.2008 - 08:21
Nee, het betreft ook geen AWD-uitvoering (was het maar waar).
Gr. Remo
Gr. Remo
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Ja,Plateau van Valensole, aan de rand van het Lac St.Croix.VolvoRob schreef:Hoi BartV70,
Als ik die foto van jouw Volvo bij de lavendel zie, dan krijg ik al weer zin in de zomervakantie. Heerlijk, de Provence. Volgens mij zei je al ooit dat die foto's ergens bij Moustier-St-Marie of zo genomen zijn, klopt?
Op Corsica na het mooiste stukje Frankrijk..denk ik.
BartV70
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
In het zonovergoten Helmond.....maar ik klus regelmatig bij her en der door het land op de SEH. Misschien hebben wij elkaar al eens getroffen.busje komt zo schreef:
Waar geef jij gas trouwens?
Groeten Remo
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- busje komt zo
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 07.02.2008 - 08:21
Zou best kunnen. Ik ben van oorsprong ook gasboer.
Gr. Remo
Gr. Remo
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
bartv70 schreef:Zoals je ziet heb ik diverse banden maten geprobeerd, maarCarfreak schreef:Heftige foto Bart!!! Was je van de weg gedrift? (bandensporen)
de kleinste 195/65/15 beviel het best.
Dit was de enige waarmee je de auto tot op de centimeter kon driften!
De rest was te breed of zo glad dat je in de lavendel belandde.
BartV70



Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
busje komt zo schreef:@ carfreak:Carfreak schreef:Als je voorkeur uitgaat naar een XC70 moet je geen consessies doen. krijg je later alleen maar spijt van.
Klik op de link. Deze garage heeft altijd mooie V en XC70's staan. Wel veel import uit Duitsland maar dat merk je ook direct in de prijs.
www.auto-reuvers.nl
Ik wil ook eigenlijk zo min mogelijk concesies doen (er zal altijd wel een compromis gesloten moeten worden).
Ik ben bang dat een XC70 niet haalbaar is (ik ben maar een arme broeder). Ik denk dat ik vanaf nu allleen nog kijk naar een V70.
In mijn ogen ook helemaal geen concessie hoor![]()
Gr. Remo
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- busje komt zo
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 07.02.2008 - 08:21
Nou.... weer nieuwe twijfelmomenten.
Hier op het forum las ik dat korte stukken rijden met een Diesel niet goed is. Een Diesel zou pas warm zijn na een km of 15.
Ik zal de auto voornamelijk gebruiken voor woon-werkverkeer. Dat is enkele reis 26 km.
De redenen om voor een D5 te gaan zijn: 1) betrouwbaarheid 2) hoog koppel ivm trekken caravan 3) lagere onderhoudskosten 4) lagere brandstofkosten.
Met een kilometrage van net onder de 20K per jaar, maakt het niets uit of ik diesel of benzine rijd (toch??).
Als het rijden van veel korte stukken slecht is voor de motor, is het wellicht beter een benzine te kopen??
De 2.5 T (209 PK) heeft volgens de database van Autoweek een koppel van 320 (bij 1500 toeren) en de D5 (163 PK) een koppel van 340 bij 1750 toeren. Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
Kortom: wat is wijsheid? een V70 D5 of een V70 2.5 T (of toch stiekem die XC 70 2.5 T :oops: )
Gr. Remo
Hier op het forum las ik dat korte stukken rijden met een Diesel niet goed is. Een Diesel zou pas warm zijn na een km of 15.
Ik zal de auto voornamelijk gebruiken voor woon-werkverkeer. Dat is enkele reis 26 km.
De redenen om voor een D5 te gaan zijn: 1) betrouwbaarheid 2) hoog koppel ivm trekken caravan 3) lagere onderhoudskosten 4) lagere brandstofkosten.
Met een kilometrage van net onder de 20K per jaar, maakt het niets uit of ik diesel of benzine rijd (toch??).
Als het rijden van veel korte stukken slecht is voor de motor, is het wellicht beter een benzine te kopen??
De 2.5 T (209 PK) heeft volgens de database van Autoweek een koppel van 320 (bij 1500 toeren) en de D5 (163 PK) een koppel van 340 bij 1750 toeren. Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
Kortom: wat is wijsheid? een V70 D5 of een V70 2.5 T (of toch stiekem die XC 70 2.5 T :oops: )
Gr. Remo
- S80Taxi
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 09.10.2007 - 19:52
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Maakt helemaal niks uit, mijn D5 is binnen 5 minuten warm, we leven niet meer in 1985....
2001 S80 Mobility Line 2.5D - 520.000KM gelopen - privé auto
2004 S80 Executive D5 - 300.000KM gelopen, taxi van vriendinnetje
2005 V70 Edition II D5 - 212.000KM gelopen, mijn taxi
2004 S80 Executive D5 - 300.000KM gelopen, taxi van vriendinnetje
2005 V70 Edition II D5 - 212.000KM gelopen, mijn taxi
- busje komt zo
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 07.02.2008 - 08:21
Maar hoe zit dat dan met Sludge-vorming (is een term die ik gehoord heb hoor... :roll: )?
Gr. Remo
Gr. Remo