Proficiat ! Zie ik het goed dat jij van West-Vlaanderen bent en je auto hebt gekocht bij Van Kasteren in Sint-Niklaas ?
Die elektronische handrem : ik weet niet goed wat ik er van moet denken. Ik vond het echt wennen. Wegrijden vanuit stilstand met handrem op is in bepaalde situaties wel makkelijk. Even wat slipjes uitlokken met een kort rukje aan de handrem gaat niet meer. Ik denk ook niet dat Volvo dat goedkeurt. Aan de andere kant zou je volgens het instructieboekje ook al rijdend kunnen remmen met de handrem. Ik heb dat eens geprobeerd, en van doseren is geen sprake, dat is alles of niets, ik plakte bijna tegen de voorruit (heb dat natuurlijk in veilige omstandigheden geprobeerd).
Al met al weet ik dus niet of dit een vooruitgang is. En het is ook weer een motortje dat stuk kan gaan.
Vrijdag is het zover
- Big Blue
- 2nd Gear member
Het is anders wel leuk en zelfs handig bij het wegrijden....toch?Fulaks schreef:Proficiat ! Zie ik het goed dat jij van West-Vlaanderen bent en je auto hebt gekocht bij Van Kasteren in Sint-Niklaas ?
Die elektronische handrem : ik weet niet goed wat ik er van moet denken. Ik vond het echt wennen. Wegrijden vanuit stilstand met handrem op is in bepaalde situaties wel makkelijk. Even wat slipjes uitlokken met een kort rukje aan de handrem gaat niet meer. Ik denk ook niet dat Volvo dat goedkeurt. Aan de andere kant zou je volgens het instructieboekje ook al rijdend kunnen remmen met de handrem. Ik heb dat eens geprobeerd, en van doseren is geen sprake, dat is alles of niets, ik plakte bijna tegen de voorruit (heb dat natuurlijk in veilige omstandigheden geprobeerd).
Al met al weet ik dus niet of dit een vooruitgang is. En het is ook weer een motortje dat stuk kan gaan.
wat denk je van het kofferdeksel?
Wagen komt idd van in Sint Niklaas gezien het bedrijf er ook gevestigd is en we er de beste prijs bekomen.
- Fulaks
- 6th Gear member
Dat elektrisch kofferdeksel vond ik eerst een leuk foefje, maar niet meer dan dat. Ondertussen vind ik het eigenlijk heel handig, als je met je supermarktkarretje komt aangereden is de koffer open tegen dat je aan de auto bent. Of als je je handen vol hebt met de sleutel in aanslag is het ook erg handig. Maar natuurlijk niet onmisbaar (en ook weer iets dat stuk kan gaan, maar dat geldt natuurlijk voor erg veel zake die nu op een auto zitten en voeger niet; de garage moet ook ergens van leven ...).
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 3rd Gear member
Kan je het openen van het automatische kofferdeksel ook onderbreken? Ik denk hierbij aan lage parkeergarages. Ik zou niet willen dat het tegen het plafond aanknalt.
Sinds 02/01/2014 V60 D6 PIH Geartronic/Summum/Xenium Pack/Business Motion Pack/Advanced Safety pack/Winter Pack/Black Sapphire/Beechwood/offblack
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
-
- 4th Gear member
Ik herinner me nog dat onze S70 indertijd een zelfde soort kofferopening had. Wel handig, maar eigenlijk weinig gebruikt. Op de S80 is die optie ook mogelijk, zoals ik al zei, lijkt me wel makkelijk en al met al zijn geld waard.
Trouwens Big Bleu, Mooie wagen man! Een genot.
Om even te hebben over de bluetooth. Ik heb er ook enkele keren mee zitten aankloten, maar heb hem geheel werkende gekregen. Zowel op mijn vaders gsm (nokia) als op de mijne (sony erec.). Is kwestie van uit proberen. TIP: bij het instappen gewoon even je gsm activeren via het menu. Er staat op internet een lijst waar je kan zien hoe goed jouw N70 het doet ermee.
Dat gepiep van de gordel kan ik alleen maar (helaas) beamen. Behoorlijk irritant. Ook als er iemand naast je zit die niet vlot genoeg de gordel omdoet... En dan nog telkens de melding dat achter de gordels niet om zijn (al kan dat veroorzaakt worden doordat er iets op de bank ligt (dit ga ik snel eens uitproberen). Tevens vind ik een nadeel dat de boordcomputer niet automatisch aangeeft hoeveel kilometers je nog kunt afleggen. Hiervoor Moet je dan telkens draaien aan dat hendeltje.
Voor de rest een geweldige wagen. Toch?
Om even te hebben over de bluetooth. Ik heb er ook enkele keren mee zitten aankloten, maar heb hem geheel werkende gekregen. Zowel op mijn vaders gsm (nokia) als op de mijne (sony erec.). Is kwestie van uit proberen. TIP: bij het instappen gewoon even je gsm activeren via het menu. Er staat op internet een lijst waar je kan zien hoe goed jouw N70 het doet ermee.
Dat gepiep van de gordel kan ik alleen maar (helaas) beamen. Behoorlijk irritant. Ook als er iemand naast je zit die niet vlot genoeg de gordel omdoet... En dan nog telkens de melding dat achter de gordels niet om zijn (al kan dat veroorzaakt worden doordat er iets op de bank ligt (dit ga ik snel eens uitproberen). Tevens vind ik een nadeel dat de boordcomputer niet automatisch aangeeft hoeveel kilometers je nog kunt afleggen. Hiervoor Moet je dan telkens draaien aan dat hendeltje.
Maurice
Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...
Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
- Fulaks
- 6th Gear member
De automatische kofferopening kan je onderbreken door de klep manueel tegen te houden, en ik dacht ook door tijdens het openen op het knopje op de klep te drukken.
De Bluetooth werkt volledig en perfect met mijn Nokia 6021.
Het gordelgepiep is een gewilde veiligheidsmaatregel, voor mij had het wat stiller gemogen, maar ik denk dat het gewild irritant is gemaakt om je de gordel snel te laten aandoen (en eigenlijk moet die aan zijn voor je begint te rijden). Op mijn vaders Mazda 6 is het geluid nog veel erger (maar niet op de bijrijdersplek).
De melding voor de gordels achterin verdwijnt vanzelf van het schermpje na 30 seconden, of er nu wel of niet iemand zit. Is bedoeld om makkelijk te kunnen verifiëren of je kinderen (of andere passagiers) hun gordel goed vast hebben. Dat vind ik wel handig. Vroeger vroeg ik altijd aan m'n dochter om eens aan de gordel te trekken om te zien of ie wel goed vastzat.
Het gordelgepiep is een gewilde veiligheidsmaatregel, voor mij had het wat stiller gemogen, maar ik denk dat het gewild irritant is gemaakt om je de gordel snel te laten aandoen (en eigenlijk moet die aan zijn voor je begint te rijden). Op mijn vaders Mazda 6 is het geluid nog veel erger (maar niet op de bijrijdersplek).
De melding voor de gordels achterin verdwijnt vanzelf van het schermpje na 30 seconden, of er nu wel of niet iemand zit. Is bedoeld om makkelijk te kunnen verifiëren of je kinderen (of andere passagiers) hun gordel goed vast hebben. Dat vind ik wel handig. Vroeger vroeg ik altijd aan m'n dochter om eens aan de gordel te trekken om te zien of ie wel goed vastzat.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Big Blue
- 2nd Gear member
Er zijn 2 manieren waarop je dit kan onderbreken ;Belgianmac schreef:Kan je het openen van het automatische kofferdeksel ook onderbreken? Ik denk hierbij aan lage parkeergarages. Ik zou niet willen dat het tegen het plafond aanknalt.
door op de knop te drukken op de achterklep, als je snel genoeg bent
of door deze gewoon met de hand tegen te houden, door de beveiliging wordt de beweging dan omgekeerd.
Leuk verhaal bij dit laatste op het autosalon laatstleden;
mijn vriend reed Mercedes en op die stand waren we benieuwd naar de elektrische achterklep van de nieuwe GL (heel indrukwekkende wagen).......promt gaf de verkoper een demo hoe veilig dit gadget bij hun wel was door zichzelf tussen deze klep en de wagen te plaatsen met het verzoek aan ons om op te knop te drukken.........wat toen gebeurde was gewoon hilarisch.........die jongen kwam gewoon vast te zitten en met 2 hebben we aan die achterklep moeten trekken om deze terug open te krijgen........bleek die beveiliging niet te werken en had die gast een kneuzing aan zijn schouder..........toen hebben ze er iemand bijgezet om dit verder te voorkomen.
- Big Blue
- 2nd Gear member
Bedankt voor de lofbetuigingen Fonz,the fonz schreef:Ik herinner me nog dat onze S70 indertijd een zelfde soort kofferopening had. Wel handig, maar eigenlijk weinig gebruikt. Op de S80 is die optie ook mogelijk, zoals ik al zei, lijkt me wel makkelijk en al met al zijn geld waard.
Het is idd een fantastische wagen, terug een stap voorruit tov het vorige model, die ook al een uitstekende wagen is en waar ik veel plezier aan heb beleefd........
Intussen heb ik ook, na er wat tijd in te steken om alles uit te zoeken en te testen, de synchronisatie van mijn N70 met de bluetooth goed gekregen.......alles werkt perfect nu, belangrijk hierbij zijn de instellingen corect te zetten op je telefoon zelf en dit had ik over het hoofd gezien.
Zou de pieper van de gordels eigenlijk kunnen worden afgezet, voor mensen die bvb geen gordel kunnen/mogen dragen ?
De info op de boordcomuter is idd wat onhandig in gebruik tov vroeger, toen kon je gewoon kiezen wat je steeds wilde zien van informatie.
- Big Blue
- 2nd Gear member
Wat gebeurd er dan als je dochter haar gordel niet aanheeft ?? Dit heb ik nog niet getest.Fulaks schreef:De automatische kofferopening kan je onderbreken door de klep manueel tegen te houden, en ik dacht ook door tijdens het openen op het knopje op de klep te drukken.
Heb jij RTI ? Ik vond dit te duur en na wat vgl heb ik uiteindelijk een VD0 PN6000 gekocht, ga die trouwens straks monteren.
- IkeV70
- 5th Gear member
Onthoudt ie die instelling niet? Wat zie je dan wel?the fonz schreef:Tevens vind ik een nadeel dat de boordcomputer niet automatisch aangeeft hoeveel kilometers je nog kunt afleggen. Hiervoor Moet je dan telkens draaien aan dat hendeltje.
Ik vind het in de huidige V70 eigenlijk al niet echt handig dat huidig gebruik en resterende kms niet in 1 scherm kunnen, ik draai in de praktijk toch vaak aan het wieltje (wat overigens ook niet echt handig werkt omdat die steeds stappen overslaat), maar in elk geval onthoudt de bc wel wat ik ingesteld heb.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- 4th Gear member
Als je hem weer start is het geheel verdwenen en moet je aan het wieltje draaien om de resterende KM te verkrijgen (dus het gehele menu dat in jouw V70 ook zit). In de V70 t/m MY07 stond elke keer na het starten de computer juist, dus voor het aantal te rijden KM.
Binnenkort heb ik meer tijd en ga ik het instructieboekje ten hand nemen om te kijken naar allerlei zaken. Ik vermoed dat sommige zaken vrij makkelijk te verhelpen zijn. Want waarom zou hij het voorheen (V70) wel onthouden, en nu niet (S80).
Binnenkort heb ik meer tijd en ga ik het instructieboekje ten hand nemen om te kijken naar allerlei zaken. Ik vermoed dat sommige zaken vrij makkelijk te verhelpen zijn. Want waarom zou hij het voorheen (V70) wel onthouden, en nu niet (S80).
Maurice
- IkeV70
- 5th Gear member
Mijn V70 had in het begin een soortgelijk probleem, de BC onthield niet altijd zijn stand, dat is verholpen met een software update. Die update kwam natuurlijk pas een paar jaar na introductie.the fonz schreef:Als je hem weer start is het geheel verdwenen en moet je aan het wieltje draaien om de resterende KM te verkrijgen (dus het gehele menu dat in jouw V70 ook zit). In de V70 t/m MY07 stond elke keer na het starten de computer juist, dus voor het aantal te rijden KM.
Als het idd is zoals jij beschrijft en het is niet te verhelpen via instellingen dan vind ik dat wel heel erg slecht. Het is maar een detail, maar het is zo eenvoudig om dit soort dingen gewoon in een keer goed te leveren. Zaten de programmeurs van de bc te slapen? Teveel haast om het model op te leveren en daarom geen tijd meer voor de details? Wat zegt dit over Volvo's kwaliteitscontrole?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- Fulaks
- 6th Gear member
Je krijgt op het scherm gedurende 30 seconden te zien welke achtergordels in gebruik zijn, wat dus bevestigt dat de gordel goed aan is.Big Blue schreef:Wat gebeurd er dan als je dochter haar gordel niet aanheeft ?? Dit heb ik nog niet getest.
Heb jij RTI ? Ik vond dit te duur en na wat vgl heb ik uiteindelijk een VD0 PN6000 gekocht, ga die trouwens straks monteren.
Ik heb geen RTI, vond ik ook te duur. Ik had al een TomTom One en die is mee verhuisd, alleen een nieuwe Brodit-houder gekocht. Minder mooi dan de RTI, maar ik vind de navigatie en de bediening gewoon beter.
- iBonz
- 1st Gear member
Heb je hier evt. een foto van? Wil zelf een tomtom 720 gaan gebruiken, maar twijfel nog over de ideale plek. De dealer wil hem evt. bovenop het dashboard 'inbouwen' met de kabels weggewerkt.Ik had al een TomTom One en die is mee verhuisd, alleen een nieuwe Brodit-houder gekocht.
De brodit aan de luchtroosters (en dan met name de aan de onderzijde zittende kabels/stekkers) schijnen de cd-lade te blokkeren?
[/i]XC70, 2.5T, 2005, lava-sand
- Big Blue
- 2nd Gear member
Vandaag dus een totaal nieuwe VDO PN6000 gemonteerd op Brodit houder en Tom Tom swivel.
Zeer tevreden over het resultaat en de mogelijkheden van dit toestel, zowel navigatie als multimedia;

[/img]

[/img]

[/img]

[/img]

[/img]
Zeer tevreden over het resultaat en de mogelijkheden van dit toestel, zowel navigatie als multimedia;

[/img]

[/img]

[/img]

[/img]

[/img]
-
- 3rd Gear member
Heb je goed gedaan!
Maareuh... geef mij maar de RTI
Sinds 02/01/2014 V60 D6 PIH Geartronic/Summum/Xenium Pack/Business Motion Pack/Advanced Safety pack/Winter Pack/Black Sapphire/Beechwood/offblack
- Big Blue
- 2nd Gear member
Tja........is dan ook 500 tov 2500 euro en een stuk gebruiksvriendelijker dan de RTI .Belgianmac schreef:Heb je goed gedaan!
Dan spreek ik nog niet over de mogelijkheid van een TV ontvanger en afspelen van films op SD-card + andere multi media toepassingen die op de RTI moeilijker toepasbaar zijn.
Verder is het voor mij handig dat ik het toestel mobiel kan maken.
- Fulaks
- 6th Gear member
Bij ziet het er ongeveer net zo uit als bij Big Blue. De kabeltjes blokkeren de CD-lade helemaal niet.
Ik heb nooit betwist dat de ingebouwde RTI vele malen mooier is...
Ik heb nooit betwist dat de ingebouwde RTI vele malen mooier is...
-
- 2nd Gear member
Het grootste nadeel van een niet orgineel nav.systeem vindt ik het steeds moeten los halen van kabeltjes zogauw je parkeerd, het meenemen van het systeem of het rijdende weg moeten plaatsen van het systeem om dat je toch niet helemaal zeker weet hoe je moet rijden.
Voor mij was de maat vol nadat mijn Garmin met behulp van een baksteen vakkundig van het dashboard geplukt was (gewoon in een dorpje op het platteland).
Ook al is de kwaliteit/prijs verhouding buiten proporties van een RTI, dat gedoe wil ik niet meer.
Voor mij was de maat vol nadat mijn Garmin met behulp van een baksteen vakkundig van het dashboard geplukt was (gewoon in een dorpje op het platteland).
Ook al is de kwaliteit/prijs verhouding buiten proporties van een RTI, dat gedoe wil ik niet meer.
vanaf 04/08: xc70, d5 summum, electr.silver,g.t., mob.line, secur.line, act.driv.line, adap.c.c..
Per 11/13: V60 PIH
Per 11/13: V60 PIH
- Paul
- Geartronic member
kan ik me heel goed voorstellen, reden geweest voor mijn ouders om in beide auto's het originele RTI systeem te nemen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra