Interval

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Hermanus
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 02.02.2008 - 21:35

Als ik bij mijn Volvo 960 de ruitewisser hendel in de interval stand zet hoor ik wel: tik,tik....maar er gebeurt niks??

Iemand bekend met dit probleem ???
Gebruikersavatar
Henk 760 Hausser
3rd Gear member
Berichten: 280
Lid geworden op: 09.03.2006 - 20:46
Locatie: Epe

Op www.volvo700vereniging.nl kun je inschrijven op een nieuwe variabele intervalrelais .
Groeten Henk.
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes
Volvo 760 GLE Hausser 1982
";Slurpje";
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Goede tip Henk..... :thumbright:
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Hermanus
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 02.02.2008 - 21:35

Tja, maarhet probleem zit hem in de stuurbediening....dan helpt een ander relais ook niet lijkt me ???
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Is geen probleem.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Hermanus schreef:Tja, maarhet probleem zit hem in de stuurbediening....dan helpt een ander relais ook niet lijkt me ???
Dat lijkt me niet.
Als je de hendel in een andere stand zet en vervolgens hoor je wel tik-tik, dan ligt het dus niet aan de hendel.
Ik heb een ruitenwissermotor nog niet opengemaakt, maar als het goed is, krijgt de motor een puls op het juiste moment van het relais en that's it. Die puls zet de wissermotor in beweging en die stopt pas als de wisser weer in de ruststand komt.
Ik zou eerder verwachten dat de draad die voor die puls zorgt los ligt, omdat je het relais wel hoort, maar er niets gebeurd.

Rare gedachte?

Omdat het relais wél tikt, maar er niets gebeurd, zal dat denk ik bij een ander relais ook het geval zal zijn.
Hermanus
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 02.02.2008 - 21:35

Als ik de hendel een klein beetje naar me toe trek begint de interval het wel te doen. Zodra ik de hendel los laat stopt de interval. Vandaar dat ik dus het idee heb dat het probleem in de hendel zit waardoor een ander relais ook niet zal werken. Heb er al wel iets over gelezen op de Volvo700 vereniging. schijnt iets te zijn met slijtage in de hendel...op zich geen probleem maar de hendel er uit halen is nog een aardige klus...
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ah, oke, dat stond er in eerste instantie niet bij, maar dan ben ik het wel met je eens.
Ik heb ooit de andere kant eruit gehaald en vervangen (ivm cruise control inbouw) maar dat was echt in een half uurtje gepiept.
Het lastigste is het feit dat de hendel-mechaniek zelf, met 2 torx-T25 (dacht ik) vast zit, waar je bijna niet bij kan, maar met een losse bit en een bahco (om de bit te kunnen draaien) gaat het best.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”