Leuk nieuwtje is dat ik er een nieuwe 480 bij heb!!! Ik dacht laat ik een mooie 480 kopen bij mijn nieuwe Volvo Sound System (zie topic over 6 cd wisselaar.) Here it is: Het betreft een 94'er 480 s 2ltr (groene pijlstok) met 204.000km volleer, airco, cetusvelgen, kleur 323, geen roest achter (absoluut 0!!!) en lampjes in de zijreflectoren achter. Ik twijfel alleen of ik deze hou of mijn two tone... Kan iemand mij helpen deze keuze te vereenvoudigen?
Mooi exemplaar! Als ik voor je mag beslissen dan zou ik qua kleur absoluut die two tone wegdoen, vind ik een erg lelijke kleur combinatie. De mooiste kleur voor een 480 vind ik de groen metallic #321. Verder #305 zwart metallic (heb ik zelf, deze lijkt in de volle zon wel donker paars metallic) en 323 donker grijs metallic. Verder is een mooi satijn wit #239 exemplaar of flame red #322 ook nooit weg.
En die cetus velgen staan ook veel beter onder een 480 dan de taurus velgen.
Maar ja, daar zullen de meningen wel over verdeeld zijn! :pain10:
Ik zou je Two-tone houden, persoonlijk vind ik een 1700 beter lopen dan een 2-liter. Ik heb een 1700 gehad en heb nu een 2-liter(gr.peilstk) Kan je iets meer over de staat van je two-tone vertellen? Persoonlijk vind ik de Taurus velgen mooier, sexier zelfs, het geeft de auto een beetje een Hotrod gezicht.
Maar ik heb een rijke fantasie.
Aan de andere kant leer en airco is ook lekker.
Beiden houden, de twotone sparen (die wordt exclusiever met de dag...) en de grijze voor dagelijks.
Voor de wegenbelasting en verzekering hoef je het niet te laten...da's bijna voor nix.
Grtzz Erwin
...Storm by name, Storm by nature...
S80 V8 AWD Excecutive ('07)
480 2.0i S ('95) "ESter"
de "ex"-en:
C30 1.8i Sport ('08) "Enya"
S80 T6 ('00) "de Directeur"
360 GLT "Special 25" ('86) "Roestauratie project" ...opgegeven...
V70 2.0 Turbo ('98 )
480 S ('94) "wheeler-dealer"
480 Turbo ('89)
440 1.8i ('95)
480 ES ('87) donor
460 GL ('92)
440 GL ('91)
Ik vind de two tone echt een lelijke verschijning, het is wel een 480 maar ik vind dat als je er echt eentje weg wil doen zou ik de TT weg doen. Maar zoals hier boven gezegd word zou ik de TT niet wegdoen want jij vind hem duidelijk wel mooi en dan zou ik deze een tijdje op stal zetten totdat je er een oldtimer verzekering op neemt. Kan je deze intussentijd misschien wat oplappen terug, alle roest plekjes wat bijwerken enzo
Maar de keuze blijft natuurlijk aan jou dus wat je ook doet zolang dat je maar in een volvo (480) blijft rijden!
Ik heb me ooit laten vertellen dat als je een TT hebt, Turbo met automaat en een open dak af fabriek, je een van de meest originele 480's hebt ooit gemaakt.
De TwoTone is (wat ik me heb laten vertellen) uitgebracht als S en om de 1700-motoren zonder turbo op te maken.
Om de auto voor de kopers toch interressant te maken is er daarom voor de dubbele kleur gekozen en was er een waslijst aan opties beschikbaar die op de andere modellen gedeeltelijk standaard was.
En om weer ontopic terug te komen: Ikzelf zou als ik de ruimte beschikbaar had de TT stallen, en gaan rijden met de andere.
niet om onaardig over te komen hoor,maar de tt kleur combi vind ik niet erg geslaagd.het is natuurlijk wel bijzonder dus niet zomaar weg doen.ikzelf zou als ik ruimte had en de financiele middellen beide houden.1 om in te rijden en 1 om te knutselen.succes met het maken van een keuze.
Ik ben er helaas nog steeds niet uit... Momenteel heb ik de zwart metallic 480 en mijn paris blue 440 glt te koop staan maar naarmate ik langer in de zwarte 480 rijdt kan ik er steeds moeilijker afstand van doen. De kleurcombi van de two tone vind ik zelf zo mooi dat die verkopen eigenlijk al snel geen optie was. De staat van de two tone is afgezien van wat kleine elektronische dingetjes (achterruitverwarming & spiegelverwarming) ook zeer goed.
Het verbaasd me eigenlijk dat de two tone schijnbaar zo weinig geliefd is onder 480 liefhebbers?!
Is wel mooi om te zien maar heb over een paar weken terug een ford capri TT gezien en die vond ik ook niet mooi. Is gewoon de kleur combinatie, moet er wel bij zeggen dat ik de c30 wel mooi vind met contrasterende kleuren (maar dan ook maar een paar)
Ik vind dat door de twee kleuren de lijnen van de 480 niet goed uitkomen. Bij 1 kleur lijkt hij 'gestrekter'ahw en lijkt hij lager als bij de two tone. Op de een of andere manier komt de two tone wat goedkoper, minder chique over. En de combinatie van kleuren is ook niet echt geslaagd, dat vase green vind ik al niet een van de mooiste kleuren maar in combinatie met smoke silver metallic pakt het helemaal flets uit. Maar apart is het zeker, helaas niet in de goede zin van het woord. Dit is maar mijn persoonlijke mening en ik wil in geen geval iemand beledigen die een two tone of vase green exemplaar bezit! Ben eigenlijk wel benieuwd wat de meest verkochte kleur is, weet iemand dat? De kleurkeuze van een auto is natuurlijk ook afhankelijk van de heersende mode van het moment. Hier zie je bijv. bijna nooit een nwe witte auto, in de garage zeggen ze met een witte blijf je zitte! Terwijl in Frankrijk bijv. veel witte Peug's en Reno's rondrijden. In Nl barst het weer van de saaie (zilver)grijze (lease) exemplaren.
Zelf vind ik de two tone de mooiste kleur voor de 480 gevolgd door de Vase green en als gedeelde 3e flame red en racing green. Wat ik mooi vind aan de two tone is dat het de auto een beetje een retro uitstraling geeft echt jaren 80. En om hem af te maken die mooie venetian blinds op het achterraam.
Op de Volvo 480 Europe site lijkt het dat mijn nieuwe 480 (kleur 305) zwart metallic de populairste kleur is. Hier zijn in elk geval de meeste 480 van geregistreerd. Het allerminst geregistreerd is een satijn witte, maar de two tone en vase green staan ook ver onderin het rijtje.
Waarom ik de two tone helemaal top vind is omdat hij op en top 480 is: de 480 was altijd al een vreemde eend tussen de andere auto's maar met de kleurcombi van een two tone wordt dit nog eens benadrukt.
Maar wat mijn kleurkeuze en liefde voor de two tone ook voor een belangrijk deel heeft gevormd is dat mijn eerste auto (volvo 440 glt) ook in de kleur Vase green was! (Daar is uberhaupt mijn hele Volvo liefde mee ontstaan)
Ik ben blij dat er gelukkig wel een kleine selectie mensen is die de TT mooi vinden! Zoals R.M.B. zegt dat het een echte retro jaren 80 uitstraling heeft, ga ik volkomen met hem in mee!
Ik bedoel eigenlijk ook maar te zeggen dat een 480 een aparte en zeer zeker zeldzame auto begint te worden (in goede staat zeker!) en dan al helemaal als je er eentje bezit als TT of in mijn geval een Vase Green!
Mijn mening is nog altijd dat je de Two Tone moet houden, zo blijft er in ieder geval één Two Tone in goede handen! Want reken maar dat dit een zeldzaam object gaat worden!
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT
Nou, ik zal als zoveelste 480 adept ook maar een duit in het zakje doen.
Verkoop de 440, fix de elektronica en stal de TT. Blijf daarnaast rijden in de Zwart Metallic. De redenen zijn hierboven allemaal al genoemd.
TT is een speciale uitvoering en blijft een speciale uitvoering. Als je op een register meeting komt zal je wel meer TT tegenkomen maar je blijft zeker een uitzondering.