geartronic verschillen ?
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
Vraagje zit er verschil in de geartronic automaat bij 2.4D of D5(`04-`05), bij 130pk of 163pk, ik heb van Pedro begrepen dat de geartronic meestal hetgeen is wat defect kan raken na tuning dus rekening mee gehouden moet worden.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
ook goede vraag
bakken van volvo zijn wel altijd wat zwakker
dsg bv is toptechniek maar gaat tot 300pk
bakken van volvo zijn wel altijd wat zwakker
dsg bv is toptechniek maar gaat tot 300pk
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
-
- 4th Gear member
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11
Bij een automaat is niet het aantal PKs dat schade toebrengt;maar wel het koppel!!Bij de door euerw aangehaalde motoren gaat het om de 5traps Geartronic,die in theorie maar max 350nm aankan,de later gebezigde 6traps is geschikt voor veel hogere koppels;wordt oa gebruikt bij de V8 motoren van 440 nm,en in de laatste gefacelifte R modellen van 400nm.