Afmetingen intercooler i.v.m. nieuw exemplaar

De Nederlandse coupé, een toekomstig klassieker
Plaats reactie
Sjaak Trekhaak
2nd Gear member
Contacteer:

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een in de breedte en dikte tweemaal zo grote intercooler in m'n 480 1.7 Turbo te plaatsen.

Nu weet ik wat de afmetingen van de originele intercooler zelf zijn, nl. 400x350x35mm (BxHxD), maar helaas kan ik nergens de slang-diameters vinden. Dus de binnen en buiten diameters van de aansluitingen naar/van de intercooler. Deze zou ik héél graag willen weten!

Ik heb een intercooler van 780(breedste punt)x300x75 mm op het oog. Ik weet niet of ik hiervoor aanpassingen moet gaan maken (mistlampen verwijderen bijv.) Ik vind het niet erg om aanpassingen te moeten maken, maar het zou mooi zijn als het gevalletje ook zonder aanpassingen gaat passen.

Tim
sjoerdb
5th Gear member

ik kan zondag ff voor je kijken. ik heb een intercooler los liggen. ik kan je de maten geven van de pijpen die op een intercooler zitten? is dat genoeg om te weten?
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Sjaak Trekhaak
2nd Gear member
Contacteer:

Hey bedankt!

Als je voor mij de buitendiameter van de intercooler na wilt kijken, weet ik ook gelijk de binnendiameter van de aansluiting, dus perfect!!

Alvast bedankt!!
sjoerdb
5th Gear member

ik heb ff gemeten:

onderaansluiting, binnenmaat 44 mm, buitenmaat 48 mm en de ring die iets groter is dan de buitendiameter is 52 mm.

bovenaansluiting, binnendiameter 50 mm, buitenmaat 54 mm en de ring die iets groter is dan de buitendiameter is 60 mm.

hier heb je vast wat aan. weet je wanneer je dit gaat doen? ik zoek misschien nog wel de 2 slangen om te gebruiken voor mijn intercooler project. ik heb een 1.9 turbodiesel met intercooler, deze zit nu bij het linkervoorwiel en ik wil hem wel verplaatsen naar de 1.7 turbo intercooler plaats. daarvoor kan ik misschien zeker wel de slang van turbo naar intercooler en dan misschien ook de slang van intercooler naar inlaatspruitstuk. alvast bedankt en ik zal het in de gaten houden of stuur me een pm als je belangerijk nieuws heb!
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Sjaak Trekhaak
2nd Gear member
Contacteer:

Bedankt voor je info!

Aan de maten te zien gaan de originele slangen/buizen niet passen, dus zal ik het in één keer moeten doen (intercooler + buizen vervangen). Aangezien ik de originele buizen dan over houd mag je die van mij wel hebben. Waarschijnlijk ga ik over een maand de intercooler + bijhorende slangen pas kopen.

Ik ga binnenkort m'n project topic weer eens updaten (de link in mijn onderschrift). Als je tegen de tijd dat ik met de intercooler bezig ben een seintje geeft (als ik het zelf vergeten ben haha), dan krijg jij die slangen/buizen van me.

Tim
Plaats reactie

Terug naar “De 480”