Geen knipperlichtbevestiging alarm aan/uit

Voor kenners: de "Roffel"
Fi-Wi
2nd Gear member

Hallo,

Ik ben sinds een paar dagen de trotse eigenaar van een V70 Estate (1997) en heb me gelijk maar op dit forum geregistreerd.

Als ik met mijn ab de auto (un)lock krijg ik geen bevestiging dmv een knipperlichtsignaal. Op dit forum lees ik dat dit vaak ligt aan de sensor van de vergrendeling van de motorkap en/of de achterklep. Zojuist dan ook maar eens de motorkap (en achtrklep) geopend en dicht laten vallen maar helaas zonder resultaat.

Het valt mij trouwens op dat als mijn motorkap dicht zit ik een kleine speling voel als ik hem (in vergrendelde toestand) omhoog trek. Het gaat maar om een paar milimeter. Is dit nomaal of hoort dit niet en is dit tevens de reden dat mijn knipperlichten niet aan gaan bij het (un)locken?

En ten slotte: als ik de auto met de ab op slot zet en ik krijg geen licht bevestiging, staat het alarm dan wel of niet aan?
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Je hebt dus een alarm op de auto? Want zonder alarm knipperen de richtingaanwijzers volgens mij nooit. Bij mijn wagen kniperen ze ook niet. Heb dan ook geen alarm
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

heb je interieursensoren op je b-stijl?
Volvo for life
Fi-Wi
2nd Gear member

Ik zie inderdaad geen sensoren op de B-stijl. Wel een knipperende ledje in het midden van mijn dashboard een paar centimeter van de voorruit. Dat ledje knippert zowel als ik in de auto zit en rijd/stilsta als wanneer ik de auto afsluit via lock. Ik vroeg mij al af wat de functie van dit ledje is. Wellicht dus een namaak alarmledje.

Als ik het zo lees zit er (ondanks dat de omschrijving van het autobedrijf dat wel vermeldde) dus helemaal geen alarm in.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Geen sensoren op de b-stijl dan heb je (doorgaans) ook geen alarm
Volvo for life
Fi-Wi
2nd Gear member

Hhmm, bedankt. Daar zal ik het verkopende autobedrijf dan maar eens op aanspreken.
VolvoC70T5
2nd Gear member

tjaa.. bij mij knipperende lampen wel, maar naar mijn mening heb ik ook geen alarm.. wel een volvo guard nog iets.. weet niet of dit onder alarm valt..
Fi-Wi
2nd Gear member

Ik heb inmiddels uitgevogeld dat een startonderbreker gekwalificeerd wordt als een alarm Klasse I.

Ledje knippert misschien om aan te geven dat er een alarm (klasse I) aanwezig is en wellicht om als zonnesensor voor de airco te fungeren.

Vandaar dat het (bij mij) knippert zowel als de auto is afgesloten, als wanneer ik rijd.

Kennelijk knipperen de lampen niet bij elke Volvo.
blue nautic
3rd Gear member

heb zelf 98er v70 en bij mij knipperen ze wel open en dicht denk toch dat er iets niet goed zit bij de jouwe.....
v50 2.4***** black sapphire metallic-off black dala*****17"; phorbus.--04

v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
Battlecruiser
8th Gear member

Bij mijn S80 zitten de interieursensoren in het kapje middenin op de hemelbekleding (onzichtbaar). Is dat dan ook niet bij veel V70's?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

nee, bij de V70/875 zitten ze altijd in de b-stijlen
Volvo for life
Miro1904
2nd Gear member

Ook ik heb een V70 classic en ook bij mij knippperen de richtingaanwijzers niet bij afsluiten/ openen met de AB. Volgens mij heb ik alleen startonderbreking. Toch wel jammer dat je geen visuele bevestiging krijgt of de boel op slot zit. Kan dit naderhand nog ingebouwd worden?
KR@MMETJE
2nd Gear member

Ik heb sensoren in m'n B-stijl van m'n S70. Ik zie de knipperlichten als ik met de ab de auto open maak of op slot (met alarm) zet. Het alarm hoor ik overgens pas na een sec. of 30 inschakelen.

Betreffende de motorkap... Ik dacht op het begin toen ik de s70 net gekocht had ook dat de kap niet goed afsloot. Ben erachter gekomen dat ik de kap voor m'n gevoel gewoon iets te hard moet dichtklappen i.p.v. dit subtiel te doen > Vrij laten vallen vanaf 40 cm :S.
Bij mij leek het alsof de kap op de hoek van de bijrijderszijde niet volledig mooi sloot. Net zoals jij beschreef kon ik hem enkele mm omhoog tillen.
Volvo 440 1.8i Luxury Line '95
Volvo S70 2.5D Europa Comfort Exclusive '99
Volvo S60 D5 Momentum '06
Fi-Wi
2nd Gear member

KR@MMETJE schreef: (...)
Betreffende de motorkap... Ik dacht op het begin toen ik de s70 net gekocht had ook dat de kap niet goed afsloot. Ben erachter gekomen dat ik de kap voor m'n gevoel gewoon iets te hard moet dichtklappen i.p.v. dit subtiel te doen > Vrij laten vallen vanaf 40 cm :S.
Bij mij leek het alsof de kap op de hoek van de bijrijderszijde niet volledig mooi sloot. Net zoals jij beschreef kon ik hem enkele mm omhoog tillen.
Dankje voor je reactie. Ik heb de kap inderdaad al vanaf een halve meter dicht laten vallen waarbij de speling bleef. Ik zal het dan toch eens proberen om de kap "boven-gevoelsmatig-hard" dicht te gooien. Kijken of deze dan zonder speling afsluit en of de knipperlichtbevestiging dan wel werkt.
M_Bruinsma
1st Gear member

Hallo en welkom fi-wi!!

misschien moet je een kijken of dat je deuren wel "echt" dicht zitten.
Dit klink gek maar het kan zijn dat een van de deursensoren? niet meer goed functioneert. de auto denkt dan dat de deur nog open is.

Brand bv je interieurverlichting als je rijd en de knop ervan in de "middelste"stand zit?? of kijk als je je auto afgesloten hebt (liefst in het donker) of er bij de achterdeuren nog dat rode lapmje brand (onder het slot) dit kan je in het donker goed zien als je in de auto kijkt ( rood licht tussen deur en bank)

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=17069.0
Rijd anders ff langs de dealert, deze kan nl wel zien of er een alarm inzit.

Sucses ermee,

Greetzz Maarten
MY06 S80 D5 >200pk & >450nm 190.300km &
MY90 V70 2,5D 388.750km
Fi-Wi
2nd Gear member

M_Bruinsma schreef:Hallo en welkom fi-wi!!

misschien moet je een kijken of dat je deuren wel "echt" dicht zitten.
Dit klink gek maar het kan zijn dat een van de deursensoren? niet meer goed functioneert. de auto denkt dan dat de deur nog open is.

Brand bv je interieurverlichting als je rijd en de knop ervan in de "middelste"stand zit?? of kijk als je je auto afgesloten hebt (liefst in het donker) of er bij de achterdeuren nog dat rode lapmje brand (onder het slot) dit kan je in het donker goed zien als je in de auto kijkt ( rood licht tussen deur en bank)

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=17069.0
Rijd anders ff langs de dealert, deze kan nl wel zien of er een alarm inzit.

Sucses ermee,

Greetzz Maarten
Hallo Maarten, ik zal morgen alle contacten eens nalopen. Mocht ik niets vinden dan zal ik de BOVAG garantie eens inroepen bij het verkopende autobedrijf. Ik zit immers ook met een defecte achterruitenwissermotor wat met de huidige weersomstandigheden niet fijn is. Bovendien is de wisser uitgerekend op "twaalf uur" gestopt.

Verder bevalt de V70 bijzonder goed, wat een auto.
t5play
2nd Gear member

Bij mijn C70 knipperen ze wel en op het SCM certificaat staat dat het n klasse 3 is. Maar als ik m met AB op slot doe en ik steek mn arm erin of doe de deur open dan hoor ik geen alarm afgaan?!?!?
2013 S60 T3 Momentum
2002 C70 T5
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

t5play schreef:Bij mijn C70 knipperen ze wel en op het SCM certificaat staat dat het n klasse 3 is. Maar als ik m met AB op slot doe en ik steek mn arm erin of doe de deur open dan hoor ik geen alarm afgaan?!?!?
dat zou wel moeten, maar alleen niet direct na het afsluiten.
Realiseer jij je dat JIJ elk jaar moet laten checken of je alarm naar behoren functioneert en dat je dat vast moet laten leggen op het certificaat? geen recente verklaring van een goed werkend alarm kan een uitkering in gevaar brengen.
den toerist
5th Gear member

Normaal gezien moeten de richtingsaanwijzers wel knipperen bij het vergrendelen of ontgrendelen via de afstandsbediening. Eenmaal bij het vergrendelen en twee keer bij het ontgrendelen van de wagen. Op mijn vorige V70 modeljaar 2000 (bouwjaar april 1999) zat er geen alarm ( buiten de standaard op het model voorziene VV1 (startonderbreker)en toch knipperden de richtingsaanwijzers bij ont- en vergrendelen van de wagen.
Op mijn huidige V70(1998) zit er een vrij uitgebreidde alarm installatie, die tevens naar behoren werkt, glasbreuksensoren(nog niet getest,hoor), acoestische sensoren in de B stijlen, werken voortreffelijk.
Bij mijn vader zijn S70 (1997)zitten er geen acoestische sensoren in de B-stijlen en toch heeft hij een normaal werkend autoalarm (van Volvo zelf)

Ps: Kijk eens naar de luidspreker in het dashboard vooraan rechts. Daar zie je bij sommige modellen van S/V70 een extra ronde opening (achter het rooster) waar er nog een extra alarmsensor zit.
Sommige modellen zijn ook nog uitgerust met een hellingshoek sensor, die het autoalarm laat afgaan als de wagen weggesleept word.

Nog als laatse dit, het alarm steld zich, na vergrendelen van de wagen pas scherp na 45 sec.

Dat die led vooraan op uw dashboard onder het rijden blijft knipperen duid op een fout melding van het alarm systeem.
t5play
2nd Gear member

bart simpson schreef:
t5play schreef:Bij mijn C70 knipperen ze wel en op het SCM certificaat staat dat het n klasse 3 is. Maar als ik m met AB op slot doe en ik steek mn arm erin of doe de deur open dan hoor ik geen alarm afgaan?!?!?
dat zou wel moeten, maar alleen niet direct na het afsluiten.
Realiseer jij je dat JIJ elk jaar moet laten checken of je alarm naar behoren functioneert en dat je dat vast moet laten leggen op het certificaat? geen recente verklaring van een goed werkend alarm kan een uitkering in gevaar brengen.
bedankt voor de tip! zal het zsm laten nakijken.
2013 S60 T3 Momentum
2002 C70 T5
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”