hallo allemaal
ik heb 2 weken geleden een nieuwe volvo 460 gekocht 1.7 automaat
het is echt een hele goee en fijne auto rijd perfect alleen als ik in ze D stand heb staanen ik hou de rem in gedrukt dan gaat die heel erg trillen weet iemnd wat hier de oorzaak van kan zijn en er zit witte aanslag in me uitlaat is dit erg ??
bij voorbaat dan
met vriendelijk groet
trilt in d stand
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 27.10.2006 - 15:51
denk dat de afstelling lager kan
-
- 4th Gear member
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Ik denk dat hij bedoelt dat je auto of teveel of te weinig toeren draait stationair.
Heb je de 1.7 met multipoint injectie of met een carburateur?
Witte aanslag duid voor zover ik weet op een te arm mengsel...
Heb je de 1.7 met multipoint injectie of met een carburateur?
Witte aanslag duid voor zover ik weet op een te arm mengsel...
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 17.07.2006 - 21:46
- Locatie: Maastricht
Mijn Volvo uit 1992 trilt erg als ik in de D sta bij het stoplicht, net zoals bij Jim K. Dit heb ik nu sinds 1 maand en het is erg irritant. Als ik hem dan in de N zet dan trilt hij minder, maar toch nog altijd meer dan gebruikelijk.
Je hoort de motor ook niet constant op hetzelfde toerental lopen, het gaat van normaal naar laag en weer terug naar normaal. Soms lijkt het wel eens of de motor bijna uitvalt, maar dan geeft hij net weer genoeg toeren om dat te voorkomen.
Het vreemde is dat als de auto scheef staat, deze vaak minder erg trilt. Ook als de auto net gestart is en je staat voor het stoplicht, dan heb ik nergens last van, maar als je dan na 2 minuten weer stilstaat dan trilt hij heel erg.
Ik ben al naar de Volvo garage geweest maar zij konden niet vinden, en bij een andere garage konden ze er ook niets aan doen
.. HELP!!!
Je hoort de motor ook niet constant op hetzelfde toerental lopen, het gaat van normaal naar laag en weer terug naar normaal. Soms lijkt het wel eens of de motor bijna uitvalt, maar dan geeft hij net weer genoeg toeren om dat te voorkomen.
Het vreemde is dat als de auto scheef staat, deze vaak minder erg trilt. Ook als de auto net gestart is en je staat voor het stoplicht, dan heb ik nergens last van, maar als je dan na 2 minuten weer stilstaat dan trilt hij heel erg.
Ik ben al naar de Volvo garage geweest maar zij konden niet vinden, en bij een andere garage konden ze er ook niets aan doen

-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:13
- Locatie: zuid-limburg
Heb hetzelfde probleem met mijn 460 van '95 (CVT): Ontstekingsgedeelte vernieuwd: verdelerkap, rotor, bougiekabels en bougies; mocht niet baten.
Krijg als diagnose-code: 2-3-2, d.h.i.: een te rijk of te arm mengsel.
Alle slangen gecontroleerd en daar, waar nodig afgetaped... geen resultaat!
Blijft stationair belabberd lopen en stottert in stand D enorm.
Adviezen en of tips zijn welkom.
Krijg als diagnose-code: 2-3-2, d.h.i.: een te rijk of te arm mengsel.
Alle slangen gecontroleerd en daar, waar nodig afgetaped... geen resultaat!
Blijft stationair belabberd lopen en stottert in stand D enorm.
Adviezen en of tips zijn welkom.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 01.11.2006 - 20:10
- Locatie: amsterdam
de auto is van 92, lijkt mij zf bak.
de nieuwe model vanaf eind 93 had toch alleen cvt bak.
schijnt dat de 2.0 ltr versie sowieso altyd zf bak hebben.
de nieuwe model vanaf eind 93 had toch alleen cvt bak.
schijnt dat de 2.0 ltr versie sowieso altyd zf bak hebben.
Volvo 480 turbo paris blue 93.
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Ik heb sinds 2 weken een 440 uit '93. Is ook 1.8 l automaat (CVT) deze trilt ook de D. Ik heb nog niet echt uitgetest maar het lijkt erop dat als je hem in de D blijft houden hij na +/- 5sec ophoudt met trillen. In de N houdt hij gelijk op en is de auto gewoon rustig.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Oke, kzal is kijken. Ik heb er niet echt last van. Voor eens stoplicht zet ik hem gewoon in de N tot het weer groen is. maar bedankt.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Ik heb er vandaag nog 80 km mee gereden, het viel mij tijdens de rit op dat als je een stoplicht (of ander 'obstakel' waardoor je langzamer moet rijden) rustig nadert (dat wil zeggen de auto laat uitrollen of de rem geleidelijk indrukken) de auto in de D bijna niet meer trilt. Je merkt het nog wel maar het is niet echt hinderlijk meer.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen