Chameleon Blue met licht of donker interieur?!

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Volvoorgaan
3rd Gear member

Mijn aankomende lease-V50 zit momenteel in de calculatie: ziet er naar uit dat het een EditionII kan gaan worden... 8)

Exterieurkleur wordt Chameleon Blue: Wat zouden jullie voor interieur kiezen, licht of juist donker? En als 2e vraag leer of stof? (EII is te downgraden naar stof volgens de dealer). Rekening houdend met kids lijkt leer verstandig, lees over de kwaliteit alleen niet zulke goede berichten. Of is dit inmiddels verbeterd.

Een hoop vragen. Jullie mening/hulp is zeer welkom. :)
kmser
4th Gear member

Voor chamelaon blue zijn er bij mij 2 mogelijkheden qua interieur. Volledig zwart (off black) met alu inleg en sportstuur of calcite cream met oak. hiermee creëer je wel twee verschillende interieursferen.
Ik zou gelijkhoe voor het leder gaan, in de stof kunnen er plekken komen als er eens iets valt op de bekleding van eten of drank, of als er eens iemand ziek is.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
hans98
4th Gear member

Nou, dan spam ik mijn Chameleon met calcite leer, dark umbra interieur en virtual white inleg nog maar eens :-) http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=18919

Ik heb geen jonge kinderen dus kan geen oordeel geven over de besmettelijkheid van licht leder (en al zou ik die wel hebben, dan gebruik ik 'm alleen maar zakelijk). Spijkerbroeken geven wel af, dus om de vier weken moet je even met een natte lap de bekleding reinigen.

De zwarte matten staan niet echt mooi, maar voorkomen een hoop ergernis.

p.s. vergeet de boodschappenklep (ook wel chinees-klep genaamd omdat je er zo handig een tas chinees eten mee vast kunt zetten) niet. Kost niet veel maar is de moeder van alle opties!
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Volvoorgaan
3rd Gear member

Hmm, geen verkeerde voorstellen. Zelf vind ik het hout ook mooi bij een donker interieur. Off-black met alu-inleg is wel bijzonder sportief natuurlijk, zeker met sportstuur.

Hans98,
Fraaie combi! En dank voor deze tip, had ik niet aan gedacht. Aangezien de chinees mij bij naam kent... :oops: (is er ook nog zoiets als het Volvo kookboek?! :D )
kmser
4th Gear member

Bleek leder valt goed proper te houden, wij hebben het op een wagen thuis en de zetels zien er nog als nieuw uit (na drie jaar). Als je vaak jeans draagt zal je ze inderdaad vaker mogen kuisen, maar jke krijgt ze wel altijd weer proper. Ideale oplossing voor vuil is bruin aoals wij vroeger hadden, maar dat is dan ook iets minder mooi.

je kan je rugleuning van je voorstoelen ook beschermen met een of ander accesoire.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
Magnum
1st Gear member

Ha volvoorgaan, ik zat met hetzelfde "probleem", ik heb gekozen voor het offblack leder met alu accenten. Nog geen idee hoe het eruit gaat zien, want ik krijg hem pas over een paar weken. Ik heb er iig bewust voor gekozen, vind donkere bekleding nou eenmaal mooie passen bij een lichte auto ( al is de combo die hans98 heeft ook heel mooi ) Ach, luxe probleem zou ik zeggen, denk ook niet dat er uberhaupt een verkeerde beslissing te maken valt.
Summum
6th Gear member

Magnum schreef:Ha volvoorgaan, ik zat met hetzelfde "probleem", ik heb gekozen voor het offblack leder met alu accenten. Nog geen idee hoe het eruit gaat zien, want ik krijg hem pas over een paar weken.
De off black bekleding met alu accenten ziet er prima uit! Althans, in mijn V50 ben ik er nog steeds heel content mee!

Afbeelding
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Volvoorgaan
3rd Gear member

Het is in ieder geval zeker dat het een EII gaat worden. \:D/

Ik heb ook in de folder een afbeelding gezien van off-black icm oak. Wat vinden jullie hiervan? Heeft iemand deze combi?
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”