
V50 1.6d of 2.0d
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 22.02.2008 - 22:44
Ik ga vanavond proefrijden in zowel een 1.6d als een 2.0d. Gezien het verschil in leasebedragen wordt het dus een 1.6d met lekker wat opties
of een vrij basic 2.0d. Wat is aan te raden? Ik rij nu in een 19.tdi Golf en gezien de motoreigenschappen komt de 1.6d daar redelijk mee overeen...dus tja...lastig!

-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
- Locatie: NL
Toevallig een splinternieuwe V50 1.6d meegekregen van de dealer deze week. Ik heb het idee dat ze de 1.6d iets hebben aangepast, hij lijkt iets zuiniger en de versnellingen zijn volgens mij iets langer. Al met al is het een prima motor om mee te rijden, schakelt heel toegeeflijk en komt lekker met het verkeer mee. Ook niet onbelangrijk is dat de auto bijzonder stil is voor een 1.6d. Als je dat vergelijkt met en 1.8 benzine (laat staan een 1.6 benzine) weet je niet wat je meemaakt...
2.0d heb ik nog nooit mee gereden, afgezien van toen hij in een ford galaxy zat, maar de 1.6d is zeker geen straf.
2.0d heb ik nog nooit mee gereden, afgezien van toen hij in een ford galaxy zat, maar de 1.6d is zeker geen straf.
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 22.12.2006 - 15:36
Het is al eens eerde aan de orde geweest maar dat maakt niet uit. De 1.6D is een prima auto. Je komt niks tekort en kan met gemak met het overige verkeer mee. Ik rij nu iets meer dan 2 jaar en 105.000 km met onze V50 en nog geen seconde spijt gehad. De auto is vlot genoeg en lekker stil zeker als de motor warm is.(bij constante snelheid, bij wat forser optrekken hoor je de motor goed) Bovendien is de auto best zuinig, nu tijdens de winter haal je met gemak een gemiddelde van 5.4 ltr/100 km. Van de zomer gaat dat weer naar 5.2. Ik moet daar wel bij zeggen dat ik meestal alleen in de auto zit, 90 % snelweg rij en anders met z'n 2-en. En de auto zelden zwaar beladen is.
Ik heb met een 2.0D gereden (in een C30), en ja die is sneller, voor m'n gevoel vooral boven de 80 km/u. Ik vond de 2.0 niet stiller, wel brommeriger. Verder is de 2.0 wat minder zuinig. Misschien ook omdat die wat meer uitnodigd tot wat "sportiever" rij gedrag.
Als je een caravan of aanhanger hebt van meer dan 1300 kg wordt het een ander verhaal, maar ik zou bijvoorbeeld nog gerust met een 1200 kg zware aanhanger op vakantie gaan. Dat moet kunnen (kon vroeger ook met een 440 1.7 benzine of V40 1.8 benzine)
De 1.9tdi van VW zijn wel wat feller, of voelen in ieder geval feller aan, maar zijn ook een stuk lawaaieriger.
Ik zou zelf zeker weer voor een 1.6D gaan.
Ik heb met een 2.0D gereden (in een C30), en ja die is sneller, voor m'n gevoel vooral boven de 80 km/u. Ik vond de 2.0 niet stiller, wel brommeriger. Verder is de 2.0 wat minder zuinig. Misschien ook omdat die wat meer uitnodigd tot wat "sportiever" rij gedrag.
Als je een caravan of aanhanger hebt van meer dan 1300 kg wordt het een ander verhaal, maar ik zou bijvoorbeeld nog gerust met een 1200 kg zware aanhanger op vakantie gaan. Dat moet kunnen (kon vroeger ook met een 440 1.7 benzine of V40 1.8 benzine)
De 1.9tdi van VW zijn wel wat feller, of voelen in ieder geval feller aan, maar zijn ook een stuk lawaaieriger.
Ik zou zelf zeker weer voor een 1.6D gaan.
V60 D4 Kinetic
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Ik zou zeggen: ga voor de 1.6D met lekker wat opties. Mocht je toch in de toekomst vinden dat ie niet fel genoeg is kun je hem altijd laten chippen. Maar je hebt nu wel een lekkere volle auto voor hetzelfde leasebedrag en bij chippen naderhand komt dat niet bij je bijtelling op. Reken maar eens uit wat dat je scheelt. Kun je lachen. Succes met het maken van een keuze
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 22.02.2008 - 22:44
Bedankt! Hier kan ik wat mee! Aangezien ik zelf ook geen zeer sportieve rijder ben en over het algemeen ook veel op de snelweg zit en gewoon lekker en comfortabel wil rijden denk ik dan dat de 1.6d wat mij betreft voldoende moet zijn. Heb ik meteen weer wat budget over voor een leuke uitvoering 
Vanavond iig even 2 proefritjes maken, ben benieuwd hou het bevalt!

Vanavond iig even 2 proefritjes maken, ben benieuwd hou het bevalt!

- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Proefritjes ook altijd doen:) al is het alleen maar om in een andere auto rond te rijden
Ben benieuwd welke je voorkeur heeft. Veel succes en plezier

VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 22.02.2008 - 22:44
Ik zal zeker even laten weten hoe de proefritjes zijn gegaan en waar mn voorkeur naar uitgaat! 
Daarna komt het dillemma van kleur/interieur

Daarna komt het dillemma van kleur/interieur

-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 22.02.2008 - 22:44
ennuh, dat chippen is inderdaad niet erg prijzig
...maar vind de leasemaatschappij dat ook wel een goed idee, anders gezegd krijg ik geen gelazer als er wat met de motor aan de hand blijkt te zijn en ze merken dat ie gechipt is?

- kmser
- 4th Gear member
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 05.10.2007 - 10:07
- Locatie: de westhoek
Voor een rustige chauffeur moet een 1.6d voldoende zijn. Je moet er iets meer gas mee geven, maar de wagen kan perfect mee en is vlot op de snelweg. De 2.0d bied natuurlijk iets meer. Ikzelf zou het extra vermogen van de 2.0 niet meer kunnen missen, maar dat is persoonlijk. Als de prestaties van de 1.6 je aanstaan zou ik zeker hiervoor gaan. Dus eens goed testen vanavond.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Als je naar Fasttech of rica gaat kunnen ze de zogenaamde OBD tuning doen. Dat wil zeggen dat het motorstuurapparaat niet word geopend maar de software via de diagnose stekker in de auto wordt gelezen en zo opnieuw wordt geprogrammeerd. Hier is niks van te zien. Wordt daarom veel bij leaseauto's toegepast.Volvo_lover schreef:ennuh, dat chippen is inderdaad niet erg prijzig...maar vind de leasemaatschappij dat ook wel een goed idee, anders gezegd krijg ik geen gelazer als er wat met de motor aan de hand blijkt te zijn en ze merken dat ie gechipt is?

Kijk hier maar eens, staat het een en ander over:
http://www.fasttech.nl/index.php?id=76
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 22.02.2008 - 22:44
thnx! ga me er even in verdiepen! 

- demeyerb
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 16.02.2008 - 12:38
Ikzelf heb de 1.6D, m'n ouders de 2.0D en ik moet zeggen dat de 2.0D iets aangenamer rijdt omdat ie nog wat 'over' heeft. Optrekken is iet van niets met de medium-diesel en is best wel leuk op de autosnelweg. Maar de 1.6D is zuiniger, fiscaal voordeliger (althans in België) en snel genoeg zonder meer.
Onlangs met een 1.9TDI/90pk gereden en was geschrokken van het vieze gebrul vanuit de motorkap. De 1.6D rijdt veel aangenamer en stiller, z'n kracht wordt evenrediger verdeeld over z'n toerenbereik maar de 1.9TDI is misschien nét iets zuiniger.
Onlangs met een 1.9TDI/90pk gereden en was geschrokken van het vieze gebrul vanuit de motorkap. De 1.6D rijdt veel aangenamer en stiller, z'n kracht wordt evenrediger verdeeld over z'n toerenbereik maar de 1.9TDI is misschien nét iets zuiniger.
2008 Volvo S40 1.6D (110pk) Momentum/Winter Pack/Xenon/Flint Grey
- bluevolvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 03.01.2008 - 21:22
- Locatie: Sas Van Gent
Volvo_lover, denk dat die keuze volledig bij jezelf ligt.rijd je liever kalm en zuinig dan gaat de 1.6D iets voor jou zijn maar rijd je liever sprortief dan moet je zeker voor de 2.0D gaan!! Ikzelf rijd mt een 2.0 en moet zeggen dat de prestaties van mijn wagen telkens voor een aangenaam gevoel zorgen!
bluevolvo's S40 2.0D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 22.02.2008 - 22:44
Ik heb zojuist de proefritten achter de rug...en het is er niet echt makkelijker op geworden.
Allereerst in een 1.6d gereden. Maaaaar...dit was een 1.6d occassion met al 100k op de teller en volgens mij jaartje of 3/4 oud...is dit nog wel dezelfde motor. Dit aangezien ik daarna in de 2.0d heb gereden en dit was echt een totaal andere motor.
Waar de 1.6d behoorlijk wat motorgeluid produceerde was de 2.0d een genot om mee te rijden. De 1.6d komt goed mee, op de snelweg bij 120km/u even snel inhalen is er niet echt bij en dat is bij de 2.0d juist een feestje.
Ik vraag me dus af of het wel een 'eerlijk' vergelijk is geweest aangezien de 1.6d dus van een ouder model was....
Wellicht kan iemand me daar meer over vertellen?!
P.S. ik moet zeggen dat ik wel verkocht ben hoor
pfff wat een mooie auto!
Allereerst in een 1.6d gereden. Maaaaar...dit was een 1.6d occassion met al 100k op de teller en volgens mij jaartje of 3/4 oud...is dit nog wel dezelfde motor. Dit aangezien ik daarna in de 2.0d heb gereden en dit was echt een totaal andere motor.
Waar de 1.6d behoorlijk wat motorgeluid produceerde was de 2.0d een genot om mee te rijden. De 1.6d komt goed mee, op de snelweg bij 120km/u even snel inhalen is er niet echt bij en dat is bij de 2.0d juist een feestje.
Ik vraag me dus af of het wel een 'eerlijk' vergelijk is geweest aangezien de 1.6d dus van een ouder model was....
Wellicht kan iemand me daar meer over vertellen?!
P.S. ik moet zeggen dat ik wel verkocht ben hoor

- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12910
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Toen ik destijds mijn V50 mocht uitzoeken, heeft mijn dealer me met klem aangeraden om liever een kalere 2.0D te nemen dan een rijker uitgeruste 1.6D.
Feit is dat ik nooit met een 1.6D heb gereden, maar na 95.000 km met mijn 2.0D kan ik alleen maar zeggen: doen!
Motor draait rustig, is stil op de snelweg, heeft altijd over en begint vanaf de meet aan lekker te trekken, i.t.t. de VW diesels die vanaf 2200 rpm ineens een schop in je rug geven (deze week in Spanje een splinternieuwe Touran 2.0 TDI meegekregen als huurauto.... trillend koppelingspedaal vanwege de motorresonanties, tot ca. 2300 rpm niets en dan ineens word je gelanceerd...).
Feit is dat ik nooit met een 1.6D heb gereden, maar na 95.000 km met mijn 2.0D kan ik alleen maar zeggen: doen!
Motor draait rustig, is stil op de snelweg, heeft altijd over en begint vanaf de meet aan lekker te trekken, i.t.t. de VW diesels die vanaf 2200 rpm ineens een schop in je rug geven (deze week in Spanje een splinternieuwe Touran 2.0 TDI meegekregen als huurauto.... trillend koppelingspedaal vanwege de motorresonanties, tot ca. 2300 rpm niets en dan ineens word je gelanceerd...).
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Er is maar één geldige reden om géén 1.6D te kopen.
En dat is als je een caravan hebt.
Anders is een 1.6D gewoon een goede keus.
De bakverhoudingen van de 1.6D zijn zeer ongunstig om relaxed (en dus veilig) met een caravan te rijden.
Overigens klopt het dat het acceleratievermogen van de 1.6D (mede vanwege de lange overbrengingen voor zuinig verbruik) een stuk minder fel is dan dat van de 2.0D. Dat ligt dus niet aan het feit dat die 1.6D al 100.000 km gereden heeft.
Dat een 1.6D rumoerig is kan ik absoluut niet onderschrijven.
En dat is als je een caravan hebt.
Anders is een 1.6D gewoon een goede keus.
De bakverhoudingen van de 1.6D zijn zeer ongunstig om relaxed (en dus veilig) met een caravan te rijden.
Overigens klopt het dat het acceleratievermogen van de 1.6D (mede vanwege de lange overbrengingen voor zuinig verbruik) een stuk minder fel is dan dat van de 2.0D. Dat ligt dus niet aan het feit dat die 1.6D al 100.000 km gereden heeft.
Dat een 1.6D rumoerig is kan ik absoluut niet onderschrijven.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
- Locatie: NL
Ja, ik weet niet hoe dat met een 2.0d is, maar met een 1.6d is het onder de 1700rpm ook helemaal niets.
Vwb. het motorlawaai bij 120km/h, dat kan ik absoluut niet beamen. Bij 140 hoor je de motor wel een beetje, maar absoluut niet overheersend laat staan storend.
Feit is gewoon dat een 2.0d wel meer 'over' heeft, maar ook weer niet zoveel sneller is dat het de meerprijs rechtvaardigt. Ook een 2.0d is geen snelle auto, dus wat wil je er dan mee bereiken? Als jij moet kiezen tussen een modale auto met behoorlijke uitrustig of een IETS sneller dan modale auto met net een stuur en drie pedalen, dan doe je er verstandig aan om voor de uitrusting te gaan.
Tot slot, een 1.6d gechipt is sneller dan een 2.0d standaard. (kan ik uit ervaring zeggen)
Vwb. het motorlawaai bij 120km/h, dat kan ik absoluut niet beamen. Bij 140 hoor je de motor wel een beetje, maar absoluut niet overheersend laat staan storend.
Feit is gewoon dat een 2.0d wel meer 'over' heeft, maar ook weer niet zoveel sneller is dat het de meerprijs rechtvaardigt. Ook een 2.0d is geen snelle auto, dus wat wil je er dan mee bereiken? Als jij moet kiezen tussen een modale auto met behoorlijke uitrustig of een IETS sneller dan modale auto met net een stuur en drie pedalen, dan doe je er verstandig aan om voor de uitrusting te gaan.
Tot slot, een 1.6d gechipt is sneller dan een 2.0d standaard. (kan ik uit ervaring zeggen)
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 22.02.2008 - 22:44
Hahah, jullie maken met het er niet makkelijker op 
Ik denk dat ik toch nog een keer (wellicht bij een andere dealer) in de 1.6d ga rijden...misschien was deze 1.6d niet helemaal 'lekker'...aangezien ik het zeker geen lekkere stille auto vond en dit wel een van de eigenschappen is.
Ik heb al even met de leasebedragen zitten spelen en een 1.6d Edition II met Edition Plus Line past lekker...met die 2.0d wordt het dan een Edition I...tja toch anders

Ik denk dat ik toch nog een keer (wellicht bij een andere dealer) in de 1.6d ga rijden...misschien was deze 1.6d niet helemaal 'lekker'...aangezien ik het zeker geen lekkere stille auto vond en dit wel een van de eigenschappen is.
Ik heb al even met de leasebedragen zitten spelen en een 1.6d Edition II met Edition Plus Line past lekker...met die 2.0d wordt het dan een Edition I...tja toch anders

- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Ik heb ook een aantal keren in een v50 gereden 1.6d en ik kan niet beamen dat die nou lawaaiig is. Wel weet ik dat als je hem chipt je er een hele fijne smeuige auto aan over houdt.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Het allerbelangrijkste!
Heb je een caravan of niet! Rij je regelmatig met aanhanger! Dan is ongeacht de tuning de 1.6D minder geschikt.
Anders gewoon gaan voor een opgeleukte 1.6D. (maak je het milieu ook nog wat blijer
Heb je een caravan of niet! Rij je regelmatig met aanhanger! Dan is ongeacht de tuning de 1.6D minder geschikt.
Anders gewoon gaan voor een opgeleukte 1.6D. (maak je het milieu ook nog wat blijer

VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)