Loop je bij een T4 niet extra risico op een afgetrapte auto?
Net als vroeger bij bijv. alle GSI modellen van opel?
Verbruikt een T4 bijv. veel olie, doordat er flink in is doorgereden?
Wat zijn typische T4 kwalen?
T4 risico auto?
- davidoff
- 2nd Gear member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 16.01.2005 - 20:47
dat ligt er maar net aan hoe de staat van de buitenkant is, het interieur, onderhoud bij volvo dealer ja/nee, algemene indruk auto, wat is er allemaal al vervangen e.d.
extra opties/accesoires??
zal iets meer info nodig zijn dnek ik om daar een antwoord op te kunnen geven.
grts Davidoff
extra opties/accesoires??
zal iets meer info nodig zijn dnek ik om daar een antwoord op te kunnen geven.
grts Davidoff
Toch een mooi stukje Zweedse degelijkheid van Hollandse bodem.
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11742
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Ik denk dat je voor een aardig exemplaar zo'n 5-6000 moet reserveren?
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- J
- 3rd Gear member
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 15.09.2006 - 10:31
- Locatie: Hoofddorp
voor een phase 2? lijkt mij meer....http://link.marktplaats.nl/151388813
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11742
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
In de originele posting stond nog dat het een exemplaar uit 1998 was met iets van 150.000km.
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11742
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
En als ie nu nog in elkaar zit heeft ie in ieder geval de 'Ring overleefd 

XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- PhysicalZen
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 09:33
- Locatie: Limburg
Let even op of het mmc goed is (de begintypes hebben slechte mmc´s gehad (motormanagementcomputer))
daarnaast de gebruikelijke V40 zaken, zoals de voorste draagarmen en de koppeling (kan snel verslijten, heb zelf pas 1 keer vervangen met 2 ton op de teller).
Verder goede auto om veel km´s mee te rijden.
daarnaast de gebruikelijke V40 zaken, zoals de voorste draagarmen en de koppeling (kan snel verslijten, heb zelf pas 1 keer vervangen met 2 ton op de teller).
Verder goede auto om veel km´s mee te rijden.
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Even inhaken op PhysicalZen; wat zijn de problemen dan met de draagarmen? Alleen bij de T4's? En bij welke fase..
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Heb je ondertussen al een T4?
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 11:48
gelukkig wel, net weer de tank leeg met 400km..
zit toch wel aardig wat snelweg tussen haha
ik heb nu bijna een jaar een T4 (aut, 1998) en wat een heerlijke wagen..
niet zo comfortabel als een phaseII+ of een V70.. Maar een prima reisgenoot!
maar wel volledig dealeronderhouden, wat toch wel een pré is hoor.
succes iig met de zoektocht en financiele malaise.
zit toch wel aardig wat snelweg tussen haha
ik heb nu bijna een jaar een T4 (aut, 1998) en wat een heerlijke wagen..
niet zo comfortabel als een phaseII+ of een V70.. Maar een prima reisgenoot!
maar wel volledig dealeronderhouden, wat toch wel een pré is hoor.
succes iig met de zoektocht en financiele malaise.
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
- DirkT4
- 2nd Gear member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 14:31
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Ik heb nu ook een twee jaar een V40 T4 uit 1998.
Een hele fijne auto, als hij goed onderhoud gehad heeft echt een wolf in schaapskleren ( zelf wat sneller naar de 100km/h dan een 850 T5).
Wat zijn de attentiepunten tot nu toe:
- 1997 / 1998 modellen hebben een slechte ECU, hier is GEEN terugroepactie op geweest maar wel werden deze bij klachten vervangen. Ik had dus een slechte ECU en heb de mijne vervangen toen er LPI inkwam. (€545,-) geen coulance van Volvo Nederland of de dealer.
- lak is erg gevoelig en soms zelfs slecht.
- kwaliteit en afwerking van dashboarddelen is slecht, de toplaag slijt er snel af evenals de stoelbekleding.
- onderstel Ph. 1 is niet goed, Ph. 2 echt een stuk beter!! (overhangen achterkant, snel versleten rubbers, etc)
- om de 10/15 dkm lust hij echt wel nieuwe olie en nieuwe originele bougies.
- het ph.1 blok 1.9 16v Turbo is wel het meest stevige blok (T5 blok minus 1 cilinder) het latere 2.0 16V Turbo blok kan minder hebben. (tunen etc)
- het ph. 1 blok is ergens wel wat gevoelig voor storingen en achterstallig onderhoud, als je keurig onderhoud pleegt dan is het een goede motor.
- tank altijd octaan 98 anders gaat hij gegarandeerd pingelen en inhouden.
- kijk ook goed of alle slangen(vacuum/IC etc) en ventielen(TCV) goed zijn.
Zorg dus inderdaad voor een bekende onderhouds historie bij de auto, alhoewel dat ook niets hoeft te zeggen. Ik had alle bonnen en onderhoud volgens het boekje en bij mij was er ook wel één en ander mis.
Mijn T4 is trouwens afgelopen weekend aardig geraakt door een 81 jarige bestuurder van een Toyota Yaris


Een hele fijne auto, als hij goed onderhoud gehad heeft echt een wolf in schaapskleren ( zelf wat sneller naar de 100km/h dan een 850 T5).
Wat zijn de attentiepunten tot nu toe:
- 1997 / 1998 modellen hebben een slechte ECU, hier is GEEN terugroepactie op geweest maar wel werden deze bij klachten vervangen. Ik had dus een slechte ECU en heb de mijne vervangen toen er LPI inkwam. (€545,-) geen coulance van Volvo Nederland of de dealer.
- lak is erg gevoelig en soms zelfs slecht.
- kwaliteit en afwerking van dashboarddelen is slecht, de toplaag slijt er snel af evenals de stoelbekleding.
- onderstel Ph. 1 is niet goed, Ph. 2 echt een stuk beter!! (overhangen achterkant, snel versleten rubbers, etc)
- om de 10/15 dkm lust hij echt wel nieuwe olie en nieuwe originele bougies.
- het ph.1 blok 1.9 16v Turbo is wel het meest stevige blok (T5 blok minus 1 cilinder) het latere 2.0 16V Turbo blok kan minder hebben. (tunen etc)
- het ph. 1 blok is ergens wel wat gevoelig voor storingen en achterstallig onderhoud, als je keurig onderhoud pleegt dan is het een goede motor.
- tank altijd octaan 98 anders gaat hij gegarandeerd pingelen en inhouden.
- kijk ook goed of alle slangen(vacuum/IC etc) en ventielen(TCV) goed zijn.
Zorg dus inderdaad voor een bekende onderhouds historie bij de auto, alhoewel dat ook niets hoeft te zeggen. Ik had alle bonnen en onderhoud volgens het boekje en bij mij was er ook wel één en ander mis.
Mijn T4 is trouwens afgelopen weekend aardig geraakt door een 81 jarige bestuurder van een Toyota Yaris


";Op electriciteit moet je koken en op gas moet je rijden";
- Volvo V40 T4 '98 LPi (daily driver)
- VW Golf Mk 1 '76 (daily summer driver)
- Volvo V40 T4 '98 LPi (daily driver)
- VW Golf Mk 1 '76 (daily summer driver)
- DirkT4
- 2nd Gear member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 14:31
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Ik kwam van rechts op zat op een voorrangsweg....schaefer schreef:oh zuur, flinke schade man.
jouw schuld of 'gewoon' weer zo'n bejaarde die al lang niet meer had mogen rijden
(Graaf Hendrik III laan in Breda)
Het rijbewijs van deze senior burger verloopt in september en ik
hoop echt dat hij GEEN nieuwe krijgt!!!
";Op electriciteit moet je koken en op gas moet je rijden";
- Volvo V40 T4 '98 LPi (daily driver)
- VW Golf Mk 1 '76 (daily summer driver)
- Volvo V40 T4 '98 LPi (daily driver)
- VW Golf Mk 1 '76 (daily summer driver)