Hoi allen,
Het tapijt achter m'n rechtervoorstoel van m'n 480 bleek dit weekend zeiknat te zijn. Blijkbaar ergens lekkage! De 'normale' oorzaak, de achterlichten kunnen het niet zijn, die heb ik pas gekit, en de achterbak is kurkdroog. Bij de ramen aan de rechterzijde zie ik ook nergens een verklaring hiervoor. Heeft iemand enig idee waar dit door kan komen?
Natte plek achter rechterstoel
- M'n eerste Volvo
- 4th Gear member
Deurrubber losgeschoten ?
Ron
S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
- t_w
- 4th Gear member
Toch even proberen te achterhalen of het van voren (deur) of van achter (zijraam, koffer e.d.) komt.
De 'ontwateringsopeningen' van je deur zijn 'in orde'?
Het kan zijn, dat je wielkasten aan de binnenkant wat aan het rotten zijn. Dan komt het water, letterlijk door de wielkast heen en komt het achter de passagiersstoel terecht. Kun je vrij snel controleren door even in de wielkast te kijken, of door de twee rechter panelen te verwijderen, in de kofferruimte en naast de achterbank.
Beste manier van lekkage opsporen is en blijft:
zoveel mogelijk bekleding weghalen, dan iemand vragen om je auto te bewerken met wat water uit een tuinslang, terwijl je zelf in de auto gaat zitten om te kijken waar het water nu daadwerkelijk naar binnen komt...
De 'ontwateringsopeningen' van je deur zijn 'in orde'?
Het kan zijn, dat je wielkasten aan de binnenkant wat aan het rotten zijn. Dan komt het water, letterlijk door de wielkast heen en komt het achter de passagiersstoel terecht. Kun je vrij snel controleren door even in de wielkast te kijken, of door de twee rechter panelen te verwijderen, in de kofferruimte en naast de achterbank.
Beste manier van lekkage opsporen is en blijft:
zoveel mogelijk bekleding weghalen, dan iemand vragen om je auto te bewerken met wat water uit een tuinslang, terwijl je zelf in de auto gaat zitten om te kijken waar het water nu daadwerkelijk naar binnen komt...
Volvo 480 Turbo '90 FWD MT Red - Sold...
Volvo V70R '98 FWD MT Pearl Saffron - Sold...
- Volvo 480
- Starter
Bij mij stond het water inderdaad ook achter de passagierstoel. Na verwijdering van het complete interieur achter de voorstoelen (ik houd niet van halve oplossingen), bleek het water door de achterzijruiten vlakbij de B-stijl naar binnen te komen! Heb het inderdaad getest door in de auto te gaan zitten en iemand anders de auto gericht te laten nat spuiten. Zo kom je er vanzelf achter!
Ik heb toen de achterzijruiten er opnieuw in laten kitten. Probleem is sindsdien verholpen.
Is even wat werk om alles in- en uit te bouwen maar dan komt het uiteindelijk wel goed. En dat was de bedoeling..........
Ik heb toen de achterzijruiten er opnieuw in laten kitten. Probleem is sindsdien verholpen.
Is even wat werk om alles in- en uit te bouwen maar dan komt het uiteindelijk wel goed. En dat was de bedoeling..........
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- 480S60
- 4th Gear member
- Contacteer:
het punt dat op de foto staat is een bekend lekpunt bij een Volvo 480. De kans is er groot dat bij jou ook het water hierdoor naar binnen gekomen is.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
- tully1
- 2nd Gear member
Al met al denk ik dat dat punt op de foto de meest voor de hand liggende lekkage plek is. Mijn achterwielkasten zijn in perfecte staat, althans aan de buitenkant. Het ligt dan niet voor de hand dat het binnenscherm rot is. De achterbak is ook volledig droog, bodem is in orde.
Dit weekend maar eens uitvogelen hoe die sierstrip los moet en kijken hoe dat hoekje er voor staat.
Bedankt voor de tips allen....
mvg
Rob
Dit weekend maar eens uitvogelen hoe die sierstrip los moet en kijken hoe dat hoekje er voor staat.
Bedankt voor de tips allen....
mvg
Rob
VOLVO 480 GT 1994
- 480S60
- 4th Gear member
- Contacteer:
De kunststof strip die boven de zijruiten aan de achterkant zit schuif je naar achteren los.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
- AndorabLe
- 4th Gear member
- Contacteer:
Niet vergeten om eerst de kap op de stijl iets naar beneden te drukken. Die heeft namelijk een kleine nok erop zitten waardoor de afschermkap boven de zijruit niet spontaan naar achter kan schuiven.
1995 480 GT Turbo
http://andorable.nl
http://andorable.nl
-
- 3rd Gear member
bij mijn 480 had ik dat ook, water in de koffer dat bij elke remstoot naar voor stroomde, gezien ik mijn koffer ni waterdicht kreeg, heb ik gewoon een dam gemaakt van siliconen zodat het kofferwater altijd naar het afwatergaatje ging... maar wel siliconen van een topmerk gebruiken... goedkope siliconen gaat kapot na een maand of twee.
greetz
greetz
-
- Starter
je side-marks al geprobeerd?
waren bij mij namelijk lek, nieuw rubber en klaar
groeten Gertjan
groeten Gertjan
- Auk
- 6th Gear member
Jammer dat die nieuwe rubbers niet meer voor rechts leverbaar zijn! :roll:volvoforlive schreef:je side-marks al geprobeerd?
Alleen links is nog te koop.. maarja.. aan 1 nieuw rubber heb je niks..
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT