Kan iemand mij vertellen of ik de voordeurpanelen moet verwijderen voor de inbouw van andere luidsprekers (V70 classic 2000)? Is dat een kwestie van een schroefje (bij de deurhandel)? Weet iemand of in de achterste deuren dezelfde luidsprekers passen?
groet
John
Deurpanelen V70 verwijderen voor inbouw luidsprekers?
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ja, die moet je verwijderen. Als volgt: Afdekkapje bij de spiegel voorzichtig eraf trekken (3 clipjes). Randje rond de deurhandle eraf trekken (met vingers/voorzichtig kunststof iets voor gebruiken om erachter te komen).
Afdekdopje in het 'handvat om deur dicht te trekken' eruit halen, Torx schroef daarachter eruitdraaien.
Nu voorzichtig aan de onder en zijkant naar je toe trekken om alle clipjes los te krijgen. Bij mij zaten deze behoorlijk vast, en zijn ook enkelen kapot gegaan. Is aan te bevelen paar reserve alvast te hebben dus.
Als je de onderkant en zijkant los hebt, voorzichtig omhoog duwen, uit het rubber bij het raam vandaan, en tadaa, je hebt je deurpaneel los.
Er zitten veel kabels in, let daar goed op, de stekkers kun je allemaal loshalen.
Voor het monteren van andere luidsprekers heb je wel inbouwframes nodig, let daar goed op!
Volgens mij zijn voor en achter niet dezelfde.
Afdekdopje in het 'handvat om deur dicht te trekken' eruit halen, Torx schroef daarachter eruitdraaien.
Nu voorzichtig aan de onder en zijkant naar je toe trekken om alle clipjes los te krijgen. Bij mij zaten deze behoorlijk vast, en zijn ook enkelen kapot gegaan. Is aan te bevelen paar reserve alvast te hebben dus.
Als je de onderkant en zijkant los hebt, voorzichtig omhoog duwen, uit het rubber bij het raam vandaan, en tadaa, je hebt je deurpaneel los.
Er zitten veel kabels in, let daar goed op, de stekkers kun je allemaal loshalen.
Voor het monteren van andere luidsprekers heb je wel inbouwframes nodig, let daar goed op!
Volgens mij zijn voor en achter niet dezelfde.
Volvo V70 2.4 D Edition II 2005
Volvo S80 2.5 D Mobility 1999
Volvo V70 2.5 D Europa 1999, MY 2000
Volvo V70 TDI Europa 1998, MY 1999
Volvo 850 GLT 2.5-20V 1993
Volvo Amazon Kombi 1969
Volvo for Life!
Volvo S80 2.5 D Mobility 1999
Volvo V70 2.5 D Europa 1999, MY 2000
Volvo V70 TDI Europa 1998, MY 1999
Volvo 850 GLT 2.5-20V 1993
Volvo Amazon Kombi 1969
Volvo for Life!
- Tannoj
- 1st Gear member
Heeft iemand ervaring met MacAudio? Ik heb een set van dit merk gekocht die speciaal voor de Volvo V70 is bedoeld. Alleen jammer dat de adapterringen niet goed passen (je moet flink buigen om de schroefgaten op de goede plekken te krijgen. Ook kan ik de adapterring maar op een punt fatsoenlijk vastzetten omdat de bijgeleverde pluggen voor de bovenste twee schroefgaten de boel niet goed vastklemmen. Of doe ik misschien iets niet goed?
Tannoj schreef:Bedankt voor de uitleg! Ik heb een set luidsprekers gekocht van Macaudio die blijkbaar speciaal voor de V70 zijn ontworpen (met inbouwframes). Dat moet dus wel lukken.
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Heb je ze verkeerd om? Links met rechts verwisseld? Of achterdeuren voor ofzo? De originelen kan je eerst inklikken, dan een schroef indraaien op het onderste punt. Vervolgens moet je de twee bovenste pluggen 'zekeren' door rode pinnen in te drukken, zodat de pluggen niet meer terug kunnen, en de luidspreker stevig vastzit.
- Tannoj
- 1st Gear member
Ik heb de adapterringen van beide (nieuwe) luidsprekers uitgeprobeerd in de rechterdeur. Ik krijg ze niet vast, ik neem aan dat het originele klemsysteem van de luidspreker er niet af kan? Het oude klemsysteem (de pluggen) werkt inderdaad prima.