Hoi
Enkele weken geleden is mijn koppeling vervangen, sindsdien schokt mijn auto harder bij gas lossen.
Mijn vraag is nu, kan dit mijn hoofdmotorsteun zijn die nog loszit?
Ik denk toch dat die los moest gemaakt worden om de koppeling te vervangen of niet?
Maar heb geen idee hoe ik erbij moet komen om dit te checken... Ik weet dat ie helemaal onder het blok zit, heb ooit een wrak gedemonteerd, vandaar.
Volgens mij kan je dat niet zomaar gauw gauw checken, of wel?
Groeten en alvast bedankt!
Ewout
Motorsteun los 440 turbo?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
motorkap open en flink aan het blok trekken
auto op de handrem, motorkap open en motor starten. door achteruit en vooruit proberen weg te rijden kan je misschien zien of je blok extreem kantelt. makkelijk als iemand je kan helpen erbij.
auto op de handrem, motorkap open en motor starten. door achteruit en vooruit proberen weg te rijden kan je misschien zien of je blok extreem kantelt. makkelijk als iemand je kan helpen erbij.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 19:31
Hey, bedankt voor de tip, ik denk niet dat het de motorsteunen zijn, misschien mijn bobine, die zal ik terug eens veranderen, maar met die bobine van mijn andere wagen verbruikt mijn 440 ineens stukken minder
Ik haal nu 6,75l/100 km... kan het misschien zijn omdat die bobine harder vonkt en beter werkt dat mijn motor iets harder schokt?
Ik haal nu 6,75l/100 km... kan het misschien zijn omdat die bobine harder vonkt en beter werkt dat mijn motor iets harder schokt?
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
De bobine heeft niks met het verbruik van je motor te maken, dus het lijkt me stug dat het daar aan ligt...
wellicht dat die bobine geen goede vonk geeft op een bepaald moment bij een bepaalde cilinder, dat ie daarom gaat schokken omdat die dan geen "werkende" slag heeft...
wellicht dat die bobine geen goede vonk geeft op een bepaald moment bij een bepaalde cilinder, dat ie daarom gaat schokken omdat die dan geen "werkende" slag heeft...
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT
