MP3 via Cassette adapter

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
mevo
1st Gear member

Vandaag in mijn HU 603 een cassette adapter van Belkin(bij Bol.com 13,50 euro,ook voor ipod en Nano) uitgeprobeerd met mijn mp3 speler.
Het geluid is goed van mp3,wma is iets minder,geluids volume vanaf stuur. Het werkt in ieder geval en is een goedkope oplossing.
2x340-2x480-850-S80-S60 toch een beetje freak dus.
arnoud
8th Gear member

Ik heb sinds een kleine twee jaar met een Sony cassette adapter m'n iPod aan m'n HU-405 hangen, werkt prima. Wat ik wel heb gemerkt is dat er erg veel kwaliteitsverschil in de verschillende cassette adapter zit. Ik had hiervoor een Philips adapter (uit het jaar 0, van een rommelmarkt voor 1 euro) en die klonk een enorme partij blikkerig.

Deze Sony adapter heb ik voor 1,25 op een andere rommelmarkt gekocht en die werkte bijna perfect. Het probleem was dat het anti-rammel-systeem van de adapter er voor zorgde dat de auto-reverse continu inschakelde, wat dus NIET handig is :D Dus het ding opengemaakt en één tandwieltje verwijderd, en probleem opgelost...

Wat erg handig is om de geluidskwaliteit te verhogen (en vooral ook de ruis te beperken) is deze adapter: (sinds kort ook in het zwart leverbaar, vorige week de witte vervangen door een zwarte, voor zo'n 15 euro incl. verzendkosten gekocht via eBay in Hong Kong).

Er zit een extra versterker ingebouwd die het signaal variabel opstookt voordat het naar de cassette adapter gaat, wat veel verschil maakt. Ondertussen wordt ook nog je iPod opgeladen en hoeft ie niet vanaf de batterij te draaien.

Ik had het eerst zo hangen:

Afbeelding

daarna erg snel opgeschoond en de zwik achter het dashboard weggewerkt:

Afbeelding

En de adapter wordt nu in- en uitgeschakeld door de extra toegevoegde stoelverwarmings-schakelaar te gebruiken... Werkt prima...

Maar zit nu toch te denken om hem te vervangen door een USA-SPEC PA11-VOL adapter... maar nog niet helemaal zeker...

Arnoud
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”