xc70 D5 my08 Geartronic tunen.

Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

duidelijk de wink gemist, maar nee, jij gaat mij in Belgie ook in het geheel niet vinden, heb er niets te zoeken.
Rij zelf overigens rustig en respecteer snelheidsregels.
Volvo for life
Gebruikersavatar
480S60
4th Gear member
Berichten: 802
Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Euhm ging het in deze thread niet om het chippen van een XC70 D5???
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Sport Edition D5
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 26.11.2007 - 22:14

Arjen,

Dank, want dat was en is nog steeds de vraag !
Wim
V70 D5 Sports Edition my07, zilver, 18 inch, schuifdak, donker glas, verlaagd.
XC70 D5 GT sum my08, schuifdak, venti.leer, nog geen 19 inch, spoiler, donker glas
XC60 D5 mom my08

V70 D5 Sports Edition GTR my07, zwart, 18 inch, schuifdak, privacy glass
div. duitsers

V70 D5 R-design 205 pk GT, MY11, zwart, schuifdak, Xenon, privacy.
Belgianmac
3rd Gear member
Berichten: 277
Lid geworden op: 12.01.2008 - 23:49
Locatie: Antwerpen

Ik heb sinds vorige vrijdag ca 900 km afgelegd met m'n nieuwe V70 2,4D en ben tot hiertoe zeer tevreden over de prestaties. OK, het is geen dragster, maar waar wil je dat hier (en in NL) nog gebruiken? Om van het ene stoplicht naar het andere te scheuren hoeft het voor mij niet. Ik had eerst ook aan tuning gedacht, maar nu ik er wat mee gereden heb vind ik het niet nodig.
Ik rij ca 70000km per jaar en zie de gekken vaak voorbijscheuren en volgas optrekken. Of ze sneller ter plaatse zijn betwijfel is. In de eerstvolgende file zie je ze een paar auto' voor je staan. Ze hebben dan toch een voorsprong van 25m! Ze hebben dan wel aardig wat meer uitstoot veroorzaakt hé.
Ik geniet veel meer van het leuke interieur met fijne muziek en relaxed rijden. En als ik dan eens naar Duitsland moet zal ik toch wel vlot meekunnen zeker?
Sinds 02/01/2014 V60 D6 PIH Geartronic/Summum/Xenium Pack/Business Motion Pack/Advanced Safety pack/Winter Pack/Black Sapphire/Beechwood/offblack
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
kameel1
2nd Gear member
Berichten: 121
Lid geworden op: 20.02.2007 - 15:42

natuurlijk ben ik met Belgianmac eens dat een 2.4d of d5 snel genoeg is, maar waar het mij om gaat is dat de auto wat allerter op het gas gaat reageren. Ik heb nog een oude alfa spider staan uit 1977 en die auto (niet dat ie extreem snel is) gaat al harder lopen terwijl je alleen nog maar denkt aan gas geven en dat is leuk.
vanaf 04/08: xc70, d5 summum, electr.silver,g.t., mob.line, secur.line, act.driv.line, adap.c.c..
Per 11/13: V60 PIH
Belgianmac
3rd Gear member
Berichten: 277
Lid geworden op: 12.01.2008 - 23:49
Locatie: Antwerpen

Kameel, kan het niet eerder een subjectief gevoel zijn? Die spider uit 1977 is veel minder geïsoleerd en je voelt alles meer (trillingen etc). Het is een echte 'rij-auto. Ik heb ooit met een Caterham Super7 gereden. Die is zeeeer snel, maar je voelt alles zo hard dat je toch het maximum er niet wil uithalen.

Alles gebeurt zeer lineair in de V70 en je zit in grote luxe en comfort. Althans zo komt het bij mij over. Daarom heb je totaal geen indruk van de snelheid. Gelukkig zit er een cruise control op, of ik had continu boetes.
Sinds 02/01/2014 V60 D6 PIH Geartronic/Summum/Xenium Pack/Business Motion Pack/Advanced Safety pack/Winter Pack/Black Sapphire/Beechwood/offblack
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
kameel1
2nd Gear member
Berichten: 121
Lid geworden op: 20.02.2007 - 15:42

Dat zal ook wel mee spelen, maar toch!!
vanaf 04/08: xc70, d5 summum, electr.silver,g.t., mob.line, secur.line, act.driv.line, adap.c.c..
Per 11/13: V60 PIH
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

480S60 schreef:Euhm ging het in deze thread niet om het chippen van een XC70 D5???
ja, en mocht je het gemist hebben wat dat voor de uitstoot kan betekenen, die lijkt in de praktijk toch steviger te worden, tunen betekend imho niet direct "schoner" (zou dat wel zo zijn zou iedere tuner dat direct als unique sellingpoint presenteren)
Gebruikersavatar
Lambert
5th Gear member
Berichten: 1266
Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
Locatie: Almere

Toch wil ik nog wel even opmerken dat een getunede D5 gewoon veel meer "lucht" heeft, juist wanneer je gewoon op kruissnelheid rijdt, met name het hoge koppel bij lage toeren rijdt gewoon relaxed en zuinig... kijk even blazen is leuk, maar dat gebeurd maar af en toe....
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Belgianmac
3rd Gear member
Berichten: 277
Lid geworden op: 12.01.2008 - 23:49
Locatie: Antwerpen

Volgens mij doet hij bij dezelfde snelheid hetzelfde aantal toeren. Getuned of niet.
Sinds 02/01/2014 V60 D6 PIH Geartronic/Summum/Xenium Pack/Business Motion Pack/Advanced Safety pack/Winter Pack/Black Sapphire/Beechwood/offblack
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
Gebruikersavatar
Lambert
5th Gear member
Berichten: 1266
Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
Locatie: Almere

als je naar deze grafiek kijkt: http://www.rica.nl/chiptuning/showupgra ... Model=1070
dan zie je dat het koppel bij lagere toeren hoger is....
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Belgianmac
3rd Gear member
Berichten: 277
Lid geworden op: 12.01.2008 - 23:49
Locatie: Antwerpen

idd, maar het koppel heeft niet veel met het aantal toeren bij een bepaalde snelheid te maken. Een hoger koppel betekent wel dat je die toeren makkelijker kan aanhouden bij meer belasting, zoals bij het bergop rijden. Niet dat we veel bergen hebben... :wink:
Normaal zou de auto zuiniger moeten worden omdat je je kruissnelheid sneller bereikt.
Hou ons op de hoogte over je verbruik.
Sinds 02/01/2014 V60 D6 PIH Geartronic/Summum/Xenium Pack/Business Motion Pack/Advanced Safety pack/Winter Pack/Black Sapphire/Beechwood/offblack
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
Gebruikersavatar
Autogek
5th Gear member
Berichten: 1322
Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
Locatie: De Lutte
Contacteer:

Ik onderschrijf het gevoel inderdaad van de wat tragere geartronic d.w.z. in mijn eerste XC90 ( 163 pk 2004) in de laatste 2006 ( 185 pk ) vond ik dat niet zo. Echter begrijp ik wel na nu zelf een tijdje in een getunde ( 215pk) V70 handbak te rijden dat het gevoel van de geartonic trager is.
Mijn ervaring met tunen is goed te noemen. In de XC90 ( 163 pk) heb ik destijds een Rica aanpassing laten doen na 198 pk. Ging perfect! het trage gevoel bij het opstrekken was eruit.
In mijn huidige V70 heb ik een aanpassing door Fasttech laten doen naar 215 pk. In een woord goed te noemen! Snel en zeker niet duurder in verbruik.
Topsnelheid ergens 225 en accelereerd als de beste. verbruik: ik denk gemiddeld 7 liter per 100km.
Edwin.

S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's

Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
Belgianmac
3rd Gear member
Berichten: 277
Lid geworden op: 12.01.2008 - 23:49
Locatie: Antwerpen

Ik denk dat je de GT niet als een sportieve maar zeer comfortabele bak moet aanzien. Wil je sportief rijden, neem een manuele bak. Waarom wil je een comfortabel bedoelde bak persé sportief maken?
Met een automaat is een auto meestal iets trager volgens de technische gegevens. Dat weet je normaal ook vooraleer je de auto koopt. Waarom hem dan achteraf beklagen?
Het "trager" zijn is echter zeer relatief. Je gaat van de veronderstelling uit dat diegene die met de manuele bak rijdt op juiste manier en op het juiste toerental schakelt.
Bij een recente langere rit met een collega die in een BMW320D 163pk volgde kan ik bevestigen dat die het in de sprints zeer moeilijk had om te volgen...
Ik heb tot hiertoe nog niet meegemaakt dat ik niet meekon in het dagelijkse verkeer, zelfs als het er sneller aan toe gaat.
Sinds 02/01/2014 V60 D6 PIH Geartronic/Summum/Xenium Pack/Business Motion Pack/Advanced Safety pack/Winter Pack/Black Sapphire/Beechwood/offblack
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
Gebruikersavatar
kmser
4th Gear member
Berichten: 776
Lid geworden op: 05.10.2007 - 10:07
Locatie: de westhoek

Alle volvo's kunnen perfect mee in het dagelijks verkeer, maar daar gaat het niet om. Sommige mensen kopen een automaat voor het comfort, anderen omwille van (sorrie) luiheid of gemakszucht. Deze tweede categorie heeft dan liefst een iets vlottere reactie (kan ik volkomen inkomen) en dit kan blijkbaar perfect bekomen worden met tuning. Zelf ben ik (voorlopig nog) een aanhanger van manueel schakelen met een soepele motor.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
Sport Edition D5
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 26.11.2007 - 22:14

Ok, een paar weken verder. Ik word knots van dat geslip van de geartronic. Vooral bij rotondes en drempels waarbij een bijna stilstand situatie wordt bereikt slipt de bak hoe je het ook doet. In D of hand in 2,3 het maakt niet uit. 2000 - 2500 toeren. En geef je een keer flink gas bij bijvoorbeeld een inhaalactie dan schakelt hij keurig terug om vervolgens te lang met een hoog toerental in een lage versnelling te blijven hangen. Dit kan gewoon niet voor zo'n duur ding. Waarom kunnen andere (lees duitse) merken dat wel?
Ik vrees dat dit probleem met tunen er niet uit gaat. In ieder geval is mijn lol er zo wel vanaf. Begin al neigingen te vertonen dat ik geen zin meer heb om de auto te wassen. Nog suggesties wat te doen behalve in te ruilen voor een handbak?
V70 D5 Sports Edition my07, zilver, 18 inch, schuifdak, donker glas, verlaagd.
XC70 D5 GT sum my08, schuifdak, venti.leer, nog geen 19 inch, spoiler, donker glas
XC60 D5 mom my08

V70 D5 Sports Edition GTR my07, zwart, 18 inch, schuifdak, privacy glass
div. duitsers

V70 D5 R-design 205 pk GT, MY11, zwart, schuifdak, Xenon, privacy.
Gebruikersavatar
Lambert
5th Gear member
Berichten: 1266
Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
Locatie: Almere

Ik heb in een Audi A6 3.0TDI Quattro gereden, ook met een automaat, ik moet zeggen; dat reed geweldig.. als Volvo zo'n automaat had gehad, dan had ik die gekozen...

ik kan me wel herinneren dat bij manuele stand je wel behoorlijk kon spelen met het vermogen, zeker als je die D5 laat tunen.... en dan het koppel laten komen vanaf 1000 toeren...
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
kameel1
2nd Gear member
Berichten: 121
Lid geworden op: 20.02.2007 - 15:42

Sport Edition tune die auto nu maar, kost je maar 500 tot 1000 euri en het wordt er altijd beter van. De auto gaat lager in de toeren schakelen en als hij dat niet doet dan ga je in ieder geval een stuk sneller dan nu bij het optrekken.
vanaf 04/08: xc70, d5 summum, electr.silver,g.t., mob.line, secur.line, act.driv.line, adap.c.c..
Per 11/13: V60 PIH
Gebruikersavatar
Lambert
5th Gear member
Berichten: 1266
Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
Locatie: Almere

De auto gaat lager in de toeren schakelen en als hij dat niet doet dan ga je in ieder geval een stuk sneller dan nu bij het optrekken.
precies helemaal mee eens
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Belgianmac
3rd Gear member
Berichten: 277
Lid geworden op: 12.01.2008 - 23:49
Locatie: Antwerpen

Rustiger rijden kan ook een oplossing zijn...
Ik heb nu 2200km op de teller en moet zeggen dat ik er in het dagdagelijkse verkeer hoegenaamd geen last van heb. Ik wil niet persé de Schumacher uithangen.
10sec naar 100km/u volstaat voor mij. Ik rij immers met een Volvo en wil niet kost wat kost sneller zijn dan die BMW of Audi. Als ik maar comfortabel en vooral veilig kan rijden.
Ik geeft toe dat ik slechts 70000km/jaar doe en daarvan 90% snelweg. Misschien heb ik er daarom minder last van...Of ik word oud...
Sinds 02/01/2014 V60 D6 PIH Geartronic/Summum/Xenium Pack/Business Motion Pack/Advanced Safety pack/Winter Pack/Black Sapphire/Beechwood/offblack
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”