De auto ansich rijdt echt fantastisch. Vroeger was een diesel in een cabriolet en absolute no go maar in deze C70 kan het prima. Met de kap dicht hoor je de vijf cilinders brullen, doe je de kap open dan krijg je ook brullende vijf cilinders te horen maar als extra hoor je ook een hele stoere turbofluit. Het blok zelf klinkt gewoon heel erg krachtig, en dat is hij zeker ook. Je trekt de gemiddelde automobilist er makkelijk uit met dit blok.
De stoelen zitten ook als vanouds lekker Volvo-achtig. Het recept blijft nog steeds hetzelfde. In de auto weinig last van wind, wat mede te danken is aan het windscherm. Echter zaten er ook wel een paar minpunten aan deze C70. Zo tordeert de auto met dak open (vooral zichtbaar aan de hevig vibrerende A-stijl/binnenspiegel) heel erg veel op klinkerwegen. Bij kleine hobbeltjes is de C70 ook niet vreemd van kraakjes. En verder voelde het rempedaal volgens mijn vader nogal sponsig aan. Nu volgt er een fotoverslag.
Volvo C70 D5 Summum Geartronic (180 pk/350 Nm)
Prestaties
topsnelheid: 225 km/h
acceleratie 0-100 km/h: 9,5 s
Prijs zoals uitgevoerd: € 59.020 (Summum)

De C70 uitgevoerd in de kleur Black Stone solid.

Open ziet de C70 er best lekker uit!

Voor een CC heeft hij een lekker kont. Niet te dik en niet te dun. Dit komt mede door het cabriodak dat uit 3 delen bestaat.

Voor de kenners heel herkenbaar, hier ligt een D5 onder het vooronder. Deze D5 levert in tegenstelling tot de D5 uit de grote Volvo's als de S60, XC70, V70, S80 en XC90 'maar' 180 pk en 350 nm aan trekkracht.

Ook heel herkenbaar de 18-duims Mirzam velgen met 235/40 R18 banden. Op de Summum een extra van € 1.250.

Een luxe interieur met o.a een Dynaudio-systeem (€ 2.000), lederen bekleding (afhankelijk van soort is dit een gratis optie in het Summum-pakket), stuurwiel met aluminium inleg (€ 250), pookknop met aluminium inleg (€ 150), vloermatten in kleur van stoelbekleding (€ 100) en nog veel meer.

Met het dak dicht ziet hij er ook nog prima uit!

Hier testen wij altijd de auto's op hun snelheid. Op dit lege stuk van ongeveer 2,5 a 3 km hebben wij met het dak open een top gehaald van ongeveer 190 km/h.