Ben vannacht langs de A2 stilgevallen....met als eerste indicatie op de BC de woorden "motormanagement service spoed" of woorden van gelijke strekking.
geconstateerd dat er geen diesel meer inzat ondanks dat de brandstofmeter boven de 1/4 stond en de BC nog meer dan 300km te goed aangaf.
1. hoe kan dit? :-x
2. de anwb-er vertelde dat dit vaker voorkomt bij dit soort auto's, dat er geen separate meting van de tank inhoud meer is maar dat de BC een (te grote) vinger in de pap heeft en blijkbaar de gegevens gemanipuleerd heeft, klopt dit?
3. moet ik nog (asap) naar de garage?, om bv het brandstof filter na te laten kijken, of is het een fabeltje dat als je je tank leegrijdt deze bezinksel opzuigt?
mvg
Brandstof indicatie V70
- wouter van laer
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 28.10.2006 - 14:42
- Locatie: amersfoort
- Contacteer:
Dit is al een oude vraag, maar ik heb ook 3x hetzelfde probleem gehad. De laatste keer zelfs al bij nog 400 kilometer te gaan volgens de BC en de meter. Heb je het probleem inmiddels gevonden en/of opgelost??
Wouter
Wouter
300c Touring 2005 / 940 Polar Estate 1995 / Peug 504 coupé 1980
- C 30 T5
- 4th Gear member
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41
Vermoedelijk blijft een van de twee vlotters in de tank "hangen" De V70 heeft nl twee brandstoftanks die met de bovenkant aan elkaar verbonden zijn. Onder het rijden wordt automatich de brandstof naar de zijde gepompt waar de aanzuiging van de brandstofpomp zit.Als een van de twee vlotters blijft hangen/of niet goed aan geeft denkt de BC dat er nog steeds brandstof inzit en berekend hierna ook nog de te algelegde km.
Als je stilvalt met nog 400 Km te gaan op de BC auto laten opslepen door Volvo assistent en door de dealer de tankinhoud laten aflezen. Deze kan beide helften appart uitlezen, en de totale inhoud uitlezen met de VIDA. Als een van de twee bv nog 10- 15 L aangeeft blijft deze hangen. Het zou kunnen omdat een brandstoftank van binnen vol zit met draaden en slangen om de brandstof van L naar R te krijgen.
Brandstof filter hoeft niet meer vervangen te worden de kwaliteit van de brandstof is tegenwoordig zo goed dat deze niet meer vervuilt in de tank, wel kun je eventueel vocht laten aftappen, maar als de auto weer als van ouds rijdt is dit ook niet nodig.
Maar vind je het niet vreemd dat je met een tank brandstof plotseling 300/ 400 Km meer kan rijden, bij mij zou er dan toch wel een lampje gaan branden dat het niet klopt.
Als je stilvalt met nog 400 Km te gaan op de BC auto laten opslepen door Volvo assistent en door de dealer de tankinhoud laten aflezen. Deze kan beide helften appart uitlezen, en de totale inhoud uitlezen met de VIDA. Als een van de twee bv nog 10- 15 L aangeeft blijft deze hangen. Het zou kunnen omdat een brandstoftank van binnen vol zit met draaden en slangen om de brandstof van L naar R te krijgen.
Brandstof filter hoeft niet meer vervangen te worden de kwaliteit van de brandstof is tegenwoordig zo goed dat deze niet meer vervuilt in de tank, wel kun je eventueel vocht laten aftappen, maar als de auto weer als van ouds rijdt is dit ook niet nodig.
Maar vind je het niet vreemd dat je met een tank brandstof plotseling 300/ 400 Km meer kan rijden, bij mij zou er dan toch wel een lampje gaan branden dat het niet klopt.
- wouter van laer
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 28.10.2006 - 14:42
- Locatie: amersfoort
- Contacteer:
Dat is het hem juist, alles klopt gewoon. De dagteller stond op ca. 500 kilometer en de nog af te kunnen leggen km's op 400, nixs aan de hand dacht ik, want 900 km's op een volle tank diesel lukt meestal. Als ik dan ga tanken gaat er ook "maar" zo'n 40 a 45 liter bij!!!
300c Touring 2005 / 940 Polar Estate 1995 / Peug 504 coupé 1980
- wouter van laer
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 28.10.2006 - 14:42
- Locatie: amersfoort
- Contacteer:
Klinkt best logisch ja want de laatste keer had ik nog 400 km's te gaan en toen had ik zeker 3 uur achterelkaar op de snelweg gereden. Ik heb het ook een keer gehad toen had ik nog maar 80 kilometer te gaan, had toen over binnendoorwegen gereden met veel bochten. Dan zou het misschien zo kunnen zijn dat de diesel in de bocht van de ene naar de andere kant stroomt ofzoiets???!!
300c Touring 2005 / 940 Polar Estate 1995 / Peug 504 coupé 1980