Hallo,
Sinds enige tijd draait de sleutel van mijn V70 (2.4 automaat '99) af en toe door. De sleutel draait dan bijvoorbeeld 2 a 3 keer volledig rond alvorens de auto start. Verder zijn er geen problemen bij het starten.
Heeft iemand tips om het "doordraaien"te verhelpen, of moet het contactslot worden vervangen? :? Zo ja, waar dien ik dan rekening mee te houden? (software?, moet e.e.a. ingelezen worden of is het puur een technische aangelegenheid?) Iemand enig idee wat dit zou gaan kosten?
Ik verneem graag jullie tips/ervaringen.
MVG
Eelko
contactslot
- C 30 T5
- 4th Gear member
Dit is een teken dat je contactslot/sleutel aan het verslijten is. Het ronddraaien van je sleutel is een beveiliging als het contactslot de sleutel niet herkend.
Ik zou het eerst met je res sleutel proberen.
Contactslot is een mechanies dingetje er hoeft geen SW voor in de auto, het einige dat overgezet moet worden is de contactring van de immobilizer, dit wijst zichzelf.
Het cotactslot zelf moet ter hoogte van de breekbouten worden uitgeboord
Contctslot op sleutelcode bij de dealer zit tussen de 150- 300 euro denk ik maar weet dit niet zeker !
Eventuele levering binnen 3 werkdagen
Ik zou het eerst met je res sleutel proberen.
Contactslot is een mechanies dingetje er hoeft geen SW voor in de auto, het einige dat overgezet moet worden is de contactring van de immobilizer, dit wijst zichzelf.
Het cotactslot zelf moet ter hoogte van de breekbouten worden uitgeboord
Contctslot op sleutelcode bij de dealer zit tussen de 150- 300 euro denk ik maar weet dit niet zeker !
Eventuele levering binnen 3 werkdagen
-
- 1st Gear member
Nieuw contactslot voor een C70, afgestemd op bestaande sleutel kost bij de Volvo incl montage btw etc etc 520 euro. Ik had het zelfde euvel, echter kon ik op een goed moment mijn sleutel zo vaak rond draaien als ik wilde.
Hoop geld maar kon na veel gepraat binnen garantie laten vallen.
Hoop geld maar kon na veel gepraat binnen garantie laten vallen.
XC90 '16 D5 Inscription
C70 '99 Convertible T5
C70 '99 Convertible T5