Ik ben aan het overwegen om mijn 440 GLT in te ruilen op een 460 Turbo Automaat. Nu weet ik wel een aantal algemene 400-serie dingen waar ik op moeten letten, maar de specifieke dingen voor met name de combinatie van de Turbo motor in een automaat kon ik eigenlijk niet vinden op het forum.
Ik vermoed dan dat het een vrij zeldzame combinatie was.
Ik heb op de website van het 480-register gelezen dat je de turbo o.a. kan testen door enige tijd in zijn 3 te rijden en dan de de 2500 toeren aan te houden. Nu vraag ik me af of dit net zo werkt met de automaat, gewoon vastzetten in de 3e versnelling en dan netjes 2500 toeren aanhouden..?
Is deze automaat een aangepaste (lees: versterkte) versie van de ZF automaat die ook aan de ongeblazen 1721cc motor hangt, of is hij exact hetzelfde? Lijkt me toch handig i.v.m. de levensduur.
Ik las daarnaast ook op de Carbase van www.autoweek.nl dat de 460 Turbo Automaat een 5 versnellingsbak zou moeten zijn. Dat lijkt me echter onrealistisch, of is er sprake van een overdrive zoals bij de oudere volvo modellen?
460 Turbo Automaat
-
- 2nd Gear member
De tips die bij de 480 register gegeven worden gelden natuurlijk ook voor een 440/460. De motor/versnellingsbak combi is immers hetzelfde als in een 480.
Een automaat met turbo is een zeldzame combinatie, maar zover ik weet een hele betrouwbare combinatie. Ik zelf zou deze combinatie graag willen hebben in ieder geval. De automaat is in ieder geval een 4-bak.
Succes
Een automaat met turbo is een zeldzame combinatie, maar zover ik weet een hele betrouwbare combinatie. Ik zelf zou deze combinatie graag willen hebben in ieder geval. De automaat is in ieder geval een 4-bak.
Succes
- Headlong
- 2nd Gear member
De auto is het niet geworden. Was niet onder de indruk van de algehele staat en helaas had de roestduivel de wielkastranden meer aangevallen dan ik had verwacht...
Topic kan gesloten worden...
Topic kan gesloten worden...
Voormalig eigenaar van: 440 GLT '92
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Renault 11 TXE Electronic (project)
Huidig vervoer:
Volvo 440 Turbo Automaat
Renault 11 TXE Electronic (project)