Hallo,
Ik zie in veel advertenties en topics over de 480 mensen over "de groene peilstok" praten... Kan iemand mij vertellen wat hier het bijzondere of afwijkende van is (behalve de kleur)?
Groeten
Groene peilstok
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Nou.. om één ding uit de wereld te helpen vanaf nu!
Rood of Groen? 2liter of 1700... Qua olie verbruik maakt het helemaal niks uit! Rode pijlstokken zijn geen oliezuipers... het zijn de oudere versies van de in de 480 geleverde 2liters...
Dat verhaal is door één iemand de wereld in geholpen, en alle leken in de 480wereld gaan het doorlinken naar iedereen.. en zo wordt het een myth die nodig gebust moet worden!
(Groen = nieuwer) De zuigers van de groene pijlstok zijn beter gekoeld.. hoe het precies zit weet ik niet..
Je kunt net zo goed je rode pijlstok vervangen door een groene pijlstok.. niemand die kan zien of het klopt of niet..
Een 2liter is gewoon een opgeboorde 1700... is niet zo bijzonder zo'n B..F(T) blok..
Rood of Groen? 2liter of 1700... Qua olie verbruik maakt het helemaal niks uit! Rode pijlstokken zijn geen oliezuipers... het zijn de oudere versies van de in de 480 geleverde 2liters...
Dat verhaal is door één iemand de wereld in geholpen, en alle leken in de 480wereld gaan het doorlinken naar iedereen.. en zo wordt het een myth die nodig gebust moet worden!
(Groen = nieuwer) De zuigers van de groene pijlstok zijn beter gekoeld.. hoe het precies zit weet ik niet..
Je kunt net zo goed je rode pijlstok vervangen door een groene pijlstok.. niemand die kan zien of het klopt of niet..
Een 2liter is gewoon een opgeboorde 1700... is niet zo bijzonder zo'n B..F(T) blok..
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Wat er is veranderd aan de oude rode peilstok B20F (116/118) versus de nieuwe groene peilstok B20F (208/209):
Andere zuigers en zuigerringen
Nokkenas
Krukas en lagers + drijfstangen
Geen koeling meer van de zuigers via oliesproeiers gericht op de zuigerbodem. Deze veroorzaakten bij sportief gebruik veel olie verbruik. En bleken niet nodig.
ander inlaatspruitstuk
ander gasklep huis met afstel schroef.
Oliecapaciteit 5,7ltr (was 5,3ltr)
Posted: Thu Sep 08, 2005 3:19 am Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
Changes on B20F 208/209 (116/118 old B20F)
New
Pistons and rings
Camshaft
Crankshaft and Main bearings
Connecting rods
No piston cooling
Inlet manifold
Throttle control(house or body dont know the english word) with adjusting screw for base settings.
Oilcapacity 5.7L with filter, 2.2L between max and min
Green dipstick.
http://volvo480.dragons.org.uk/forum/vi ... n+dipstick
Andere zuigers en zuigerringen
Nokkenas
Krukas en lagers + drijfstangen
Geen koeling meer van de zuigers via oliesproeiers gericht op de zuigerbodem. Deze veroorzaakten bij sportief gebruik veel olie verbruik. En bleken niet nodig.
ander inlaatspruitstuk
ander gasklep huis met afstel schroef.
Oliecapaciteit 5,7ltr (was 5,3ltr)
Posted: Thu Sep 08, 2005 3:19 am Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
Changes on B20F 208/209 (116/118 old B20F)
New
Pistons and rings
Camshaft
Crankshaft and Main bearings
Connecting rods
No piston cooling
Inlet manifold
Throttle control(house or body dont know the english word) with adjusting screw for base settings.
Oilcapacity 5.7L with filter, 2.2L between max and min
Green dipstick.
http://volvo480.dragons.org.uk/forum/vi ... n+dipstick
- Cruising 480
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 10.02.2008 - 14:26
- Locatie: Hardinxveld (ZH)
Ik vind de 1700 toch fijner dan de 2 liter, ook al heeft die van mij een groene pijlstok
LOVE CRUISING my 480
480 (E)S 2.0 1994 paris bleu
480 ES 1987
Groeten Robin
480 (E)S 2.0 1994 paris bleu
480 ES 1987
Groeten Robin
- DennisC30
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 20.02.2008 - 14:49
Bedankt! Ik ben namelijk op zoek naar een mooie 480 (liefst 1.7 GT Turbo) ik vind dit model namelijk al jaren geniaal! En moet en zal er ooit een hebben. Nu weet ik weer iets meer..
Gr Dennis
Gr Dennis
Volvo C30 1.8 Momentum - 17"; Zaurak velgen
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
De groen pijlstok geldt alleen voor de 2liters... dat zijn namelijk de "oliezuipers"...
een 1700 heeft daar vrijwel niet tot geen last van.
Een GT-Turbo is een mooie keus, lekker volgestampt met opties!
een 1700 heeft daar vrijwel niet tot geen last van.
Een GT-Turbo is een mooie keus, lekker volgestampt met opties!
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- DennisC30
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 20.02.2008 - 14:49
Precies Auk, Als ik dan toch een 480 wil, wil ik wel een complete. Moet zeggen dat ik nu al geniet van het idee dat er op een dag een 480 voor de deur staat!Auk schreef:De groen pijlstok geldt alleen voor de 2liters... dat zijn namelijk de "oliezuipers"...
een 1700 heeft daar vrijwel niet tot geen last van.
Een GT-Turbo is een mooie keus, lekker volgestampt met opties!
Dus als iemand nog een goede weet, laathet me weten
Volvo C30 1.8 Momentum - 17"; Zaurak velgen
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Ik weet nog wel een mooie Two Tone te staan, waar je de eerste 5 a 6 jaar niks meer aan hoeft te doen (grote onderhoudtsdingen.. ) en je rijdt een hele unieke!
Met werkelijk alle opties
Met werkelijk alle opties
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT
