vaag probleem...niet meer dan 3000 toeren 1.6D

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
Guestuser

Heel vreemd. Ik reed afgelopen week op de A9 en opeens stopte mijn auto ermee.

nouja... hij kwam niet meer boven de 3000 toeren uit in elke versnelling. Naa stukje zo gereden te hebben ben ik gestopt op de vluchtstrook om hem even rust te gunnen. (ik moest erg nodig plasje doen)

daarna was het probleem ook weer weg en verder geen last meer van gehad.

Weet iemand wat dit kan betekenen?
C30rocks
2nd Gear member

Had je waarschuwingen ? Iets als "Fout met SCID service " en "Beperkt motor vermogen" ? En bleeft het anti-slip lampje branden ?
--/ C30 1.6 D kinetic - zaurak /--

--/ V40 1.9 D ? - ? /--
Guestuser

nope... helemaal niets... daarom is het zo'n vaag probleem
C30rocks
2nd Gear member

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad. Kon nog maar 90 op de snelweg !"#$%&_
Bij mij gaf de boordcomputer wel de melding "Beperkt motor vermogen".
Ik had het na een tijdje continue 150-160 rijden en dan plots vol in de remmen waarbij scid ingreep.

Ik zou de auto laten uitlezen bij de dealer. Volgens de volvo /dealer was het een storing in het controle systeem, vals alarm dus. Als je de motor aan en uit zet wordt de check opnieuw uitgevoerd, als er niets aan de hand is wordt het motor vermogen weer vrijgegeven.

Ik moest het melden als het nog een keer optrad ... ik geloof dat dit de derde persoon is op dit forum die zoiets heeft.

--/ V40 1.9 D ? - ? /--
Roach
2nd Gear member

C30rocks schreef:Als je de motor aan en uit zet wordt de check opnieuw uitgevoerd, als er niets aan de hand is wordt het motor vermogen weer vrijgegeven.
Dit zou ik vooral niet rijdend op de snelweg doen. Voor je het weet schiet hij in het stuurslot :mrgreen:. M'n broertje heeft zo eens geprobeerd lekker goedkoop de laatste meters van een rit te maken, maar hij schrok zich wild toen hij ineens niet meer kon sturen :lol: .
C30rocks
2nd Gear member

Ik zou er niet eens aan denken om dit rijdend te doen ... hehe

--/ V40 1.9 D ? - ? /--
Guestuser

C30rocks schreef: Ik zou de auto laten uitlezen bij de dealer. Volgens de volvo /dealer was het een storing in het controle systeem, vals alarm dus. Als je de motor aan en uit zet wordt de check opnieuw uitgevoerd, als er niets aan de hand is wordt het motor vermogen weer vrijgegeven.

Ik moest het melden als het nog een keer optrad ... ik geloof dat dit de derde persoon is op dit forum die zoiets heeft.
Ga ik zeker doen zodra ik komende week tijd heb. Nu lijkt alles weer in orde dus misschien vals alarm idd. Blijft vreemd dat de BC niets aan gaf.

bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “C30”