Dit systeem bestaat dus al sinds 1999 ?
Hoelang bestaat de iPod ?
Anderszijds nog een bedenking : de S40-V50 vallen uit de boot.
Wanneer kan Volvo eens exact zeggen waarop het op staat.
Hadden ze ooit niet vermeld in hun brochure van de S40 dat de audio-intallatie voorzien was voor de toekomstige uitbreidingsmogelijkheden?
Moeten inderdaad lang daarop wachten :-x
ipod aansluiten (aux in autoradio) V50
- Summum
- 6th Gear member
Beste ferre,ferre40 schreef:Dit systeem bestaat dus al sinds 1999 ?
Hoelang bestaat de iPod ?
Anderszijds nog een bedenking : de S40-V50 vallen uit de boot.
Wanneer kan Volvo eens exact zeggen waarop het op staat.
Hadden ze ooit niet vermeld in hun brochure van de S40 dat de audio-intallatie voorzien was voor de toekomstige uitbreidingsmogelijkheden?
Moeten inderdaad lang daarop wachten :-x
Je begrijpt de boodschap verkeerd.

De Ipod-adapter is pas sinds deze maand leverbaar, maar geschikt voor de S80 vanaf modeljaar 1999 en voor de S60, V70 en XC70 vanaf modeljaar 2001. Op oudere auto's is de adapter dus niet te gebruiken, evenmin als voor de S40/V50 en XC90. Deze laatste auto's hebben een geheel ander bedradingssysteem met glasvezelkabels. Daarop zijn tot op heden geen externe aansluitingen mogelijk.
Je hebt gelijk dat dit in strijd is met de mededelingen in de folder dat de audiosystemen makkelijk uitbreidbaar zouden zijn.

(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
-
- 1st Gear member
Deze laatste auto's hebben een geheel ander bedradingssysteem met glasvezelkabels. Daarop zijn tot op heden geen externe aansluitingen mogelijk.
Is dit ook een kenmerk voor andere wagens dan Volvo die een bedradingssysteem met glasvezelskabels waarop er geen externe aansluitingen mogelijk zijn?
Is dit ook een kenmerk voor andere wagens dan Volvo die een bedradingssysteem met glasvezelskabels waarop er geen externe aansluitingen mogelijk zijn?
-
- 1st Gear member
Oplossing door middel van de iTrip
http://www.podcasting.be/
http://www.podcasting.be/
-
- 2nd Gear member
De iTrip werkt echt niet hoor op de V50! Mijn iTrip ligt al anderhalf jaar in de kast. Veel storingen en ruis (in België). Ik wacht vol ongeduld op de ice-link voor de V50/S40 die komt er normaal gezien het eerste kwartaal van 2006. Zie vorige. Prachtige site overigens. Het is door deze forums dat fabrikanten trachten te zorgen voor een oplossing.
- appleholic
- Starter
Ik heb de iTrip 1 x gebruikt en direct verkocht.
Nu gebruik ik de TransPod. Voordelen: makkelijk de frequentie veranderen tijdens het rijden, iPod wordt direct opgeladen en ligt in een cradle. Ik heb 'm aangeschaft via eBay voor ca. $ 80,-
Zie ook hier voor een foto
Nu gebruik ik de TransPod. Voordelen: makkelijk de frequentie veranderen tijdens het rijden, iPod wordt direct opgeladen en ligt in een cradle. Ik heb 'm aangeschaft via eBay voor ca. $ 80,-
Zie ook hier voor een foto
-
- Starter
Zou het kunnen liggen aan welke 'generatie' iPod je gebruikt? Mijn iPod is van de vierde generatie. Ook in België werkt de mijne naar behoren, zelfs op 1 en dezelfde frequentie.cordi schreef:De iTrip werkt echt niet hoor op de V50! Mijn iTrip ligt al anderhalf jaar in de kast. Veel storingen en ruis (in België). Ik wacht vol ongeduld op de ice-link voor de V50/S40 die komt er normaal gezien het eerste kwartaal van 2006. Zie vorige. Prachtige site overigens. Het is door deze forums dat fabrikanten trachten te zorgen voor een oplossing.
Bij grote(re) af te leggen afstanden ontstaat er soms een minimale ruis. Op dat moment zoek ik naar een een nieuwe vrije frequentie en is de ruis verdwenen. Mijn ervaring is dat de 'beste' frequenties aan het begin van de band zitten.
De aanschaf van de iTrip was een gok maar overtreft gezien de beschikbare mogelijkheden mijn verwachtingen.
-
- 2nd Gear member
Ik had de 4G (60GB) en nu de 5G (60GB). De itrip kan in de 5G niet gebruikt worden. Deze 5G iPod heeft enkel nog een hoofdtelefooningang en de iTrip kan dus niet meer ingeplugd worden. Ik heb mijn iTrip vroeger uitgeleend aan een andere V50 rijder. Ik had hem spoedig terug in mijn bezit, veel ruis en storingen en geen muziek.
-
- 1st Gear member
Dank voor uw e-mail. De Volvo's S40/V50 en XC90 zijn voorzien van een
MOST netwerk. (Informatie hierover kunt u terugvinden via
www.emdes.nl/nl/proj_av_most.html) Vanaf productieweek wordt in de
productie het netwerk aangepast zodat
het aansluiten van i-pod mogelijk is. Helaas is deze aanpassing niet te
realiseren voor reeds geproduceerde auto's en moeten wij u helaas
mededelen dat de aansluitingsmogelijkheid voor uw Volvo V50 niet zal
komen. Het spijt ons u niet anders mede te kunnen delen.
Met vriendelijke groet,
mevr. C. de Vaan
Volvo Cars Nederland B.V.
afd. Customer Relations
Stationsweg 2, NL-4153 RD Beesd
P.O. Box 16, NL-4153 ZG Beesd
MOST netwerk. (Informatie hierover kunt u terugvinden via
www.emdes.nl/nl/proj_av_most.html) Vanaf productieweek wordt in de
productie het netwerk aangepast zodat
het aansluiten van i-pod mogelijk is. Helaas is deze aanpassing niet te
realiseren voor reeds geproduceerde auto's en moeten wij u helaas
mededelen dat de aansluitingsmogelijkheid voor uw Volvo V50 niet zal
komen. Het spijt ons u niet anders mede te kunnen delen.
Met vriendelijke groet,
mevr. C. de Vaan
Volvo Cars Nederland B.V.
afd. Customer Relations
Stationsweg 2, NL-4153 RD Beesd
P.O. Box 16, NL-4153 ZG Beesd
-
- 1st Gear member
De iTrip voor de iPod Nano zal beschikbaar zijn einde deze maand. Zie :
http://ipodaccessoires.nl/
http://ipodaccessoires.nl/
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ja, ik ben het met je eens dat dit erg zuur is. Helaas staat er ook in de folder dat er geen rechten aan ontleend kunnen wordenferre40 schreef:Wat zielig van Volvo, in hun brochure stond er duidelijk in dat het systeem uitbreidbaar was. In tegenstelling met de brochure kan je totaal NIETS aan dit systeem uitbreiden.

- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
dat lucht jou vast op, maar meer als ter kennisgeving aannemen zal zeker niet gaan gebeuren.. "what is the point"ferre40 schreef:Wellicht bezoek ik toekomende week het autosalon in Brussel, zal eens mijn mening geven aan de Volvo-stand en mijn iPod meenemen.
-
- 1st Gear member
Hallo,
Ik volg dit forum al een tijdje aandachtig in de hoop dat eindelijk die verlossende post komt waarin de Ipod/Aux oplossing aangekondigd wordt. Tijd voor een eerste post
Helaas ziet het er niet zo goed uit :? Het is duidelijk dat we van Volvo zelf niets meer moeten verwachten. Alhoewel ik het niet zo goed begrijp: als ze in een nieuwe s40/v50 vanaf productieweek X IPod support kunnen stoppen moet dit toch in theorie ook lukken met bestaande s40/v50's, desnoods door de helft van de geluidsinstallatie te vervangen (al kan ik mij dit niet voorstellen).
Onze laatste hoop ligt denk ik bij Dension, die al meer dan een jaar een Icelink versie voor de MOST bus aankondigen. Dit was de laatste reactie die ik heb gekregen van hen:
Ik volg dit forum al een tijdje aandachtig in de hoop dat eindelijk die verlossende post komt waarin de Ipod/Aux oplossing aangekondigd wordt. Tijd voor een eerste post

Helaas ziet het er niet zo goed uit :? Het is duidelijk dat we van Volvo zelf niets meer moeten verwachten. Alhoewel ik het niet zo goed begrijp: als ze in een nieuwe s40/v50 vanaf productieweek X IPod support kunnen stoppen moet dit toch in theorie ook lukken met bestaande s40/v50's, desnoods door de helft van de geluidsinstallatie te vervangen (al kan ik mij dit niet voorstellen).
Onze laatste hoop ligt denk ik bij Dension, die al meer dan een jaar een Icelink versie voor de MOST bus aankondigen. Dit was de laatste reactie die ik heb gekregen van hen:
Fingers crossed ...Hi,
Our Volvo MOST solution is set for beginning of next year. Product definition is not yet final.
Best Regards,
Vasvári György
Dension Audio Systems Ltd
Tel: +36 1 463 0473
gyvasvari@dension.com
Please visit us at www.dension.com
Volvo v50 1.6d Kinetic - Barents Blue - 15" Adaro velgen - Offblack leder - RTI - High Performance Audio - Cruise control - Parkeersensoren
-
- 2nd Gear member
Ik noem dit gewoon mensen oplichten. Het kan nu toch echt niet zo moeilijk zijn om klanten tevreden te stellen. Ik weet zeker dat als de nieuwe S40 V50 (model 2007 waarschijnlijk) er aan komt dat met veel machtsvertoon in de folders zal getoond worden dat een iPod gemakkelijk aansluitbaar is. Onlangs kreeg ik een folder van Volvo in de bus met de vermelding dat je een iPod kon winnen. Voor mij blijft het echt niet te geloven dat de ingenieurs niet kunnen zorgen voor een aux aan de radio. Ik word gewoon kotsmisselijk van de mentaliteit van Volvo. Ik vind het echt spijtig dat de inruilwaarde enorm laag is. Mijn Passat break had ik € 21 000 betaald en daar heb ik na vier jaar nog € 12 500 voor gekregen met 150 000 km op de teller. Voor mijn Volvo V50 (Eén en een half jaar oud 60 000 km) van meer dan € 30 000 geeft Volkswagen of BMW mijn nog slechts € 15 000. Als ik het had geweten had ik 100 % zeker deze wagen niet gekocht! Volvo schijnt maar niet te begrijpen dat klanten maken héél gemakkelijk is maar klanten houden is veel moeilijker! Iedere niet tevreden klant sleurt in zijn kielzog gemakkelijk enkele potentiële toekomstige klanten mee die dan toch maar voor een ander merk kiezen.
Dus bedankt Volvo! De zaak is doorgegeven aan Testaankoop. Wie weet schieten ze bij Volvo toch nog wakker!
Dus bedankt Volvo! De zaak is doorgegeven aan Testaankoop. Wie weet schieten ze bij Volvo toch nog wakker!
-
- 1st Gear member
Ik heb destijds de V50 gekozen, in de wetenschap dat er wellicht snel een IPod/Aux-aansluiting zou komen, omdat in de folder vermeld stond dat het audiosysteem uitbreidbaar was met toekomstige ontwikkelingen.
Had ik dit geweten dan had ik toch maar die Audi A3 Sportback besteld.
Eénmaal op zo'n prijsniveau zijn alle auto's goed (beide wagens lagen op alle punten enorm dicht bijeen) en zijn het net zulke "details" die de keuze kunnen bepalen.
Had ik dit geweten dan had ik toch maar die Audi A3 Sportback besteld.
Eénmaal op zo'n prijsniveau zijn alle auto's goed (beide wagens lagen op alle punten enorm dicht bijeen) en zijn het net zulke "details" die de keuze kunnen bepalen.
Volvo v50 1.6d Kinetic - Barents Blue - 15" Adaro velgen - Offblack leder - RTI - High Performance Audio - Cruise control - Parkeersensoren
- gnd
- 3rd Gear member
Hi Cordi en Dieter,
Dank zij jullie heb ik de generatiekloof met de ouderen al aardig overbrugd.
Een auto slecht vinden omdat er geen iPod in kan ?
Ik neem gewoon 4 CD-tjes mee in de auto en als ik op vakantie ga, zijn het er wat meer.
Zelf heb ik geen behoefte om een MP3 doos aan te sluiten. Zal wel aan mijn leeftijd liggen......
Is een iPod echt zo noodzakelijk ?
Is een auto slecht als er geen iPod in kan ?
Voor jullie blijkbaar wel. En dat mag.
Ik heb vorig jaar 72 dagen met vervangend vervoer moeten rijden vanwege allerlei storingen. En nog is m'n V50 niet in orde.
Ik heb al een paar keer bij de leasemaatschappij 'gezeurd' dat Volvo NL die auto maar moet vervangen voor een nieuwe. Maar iedere keer gaan ze voor repareren.
Wat dat betreft delen wij wel onze teleurstelling in de after sales van Volvo.
Gewoon volhouden en Volvo blijven vragen voor je iPod ennûh publiciteit zoeken wil wel eens helpen.
Cheers,
GND
Dank zij jullie heb ik de generatiekloof met de ouderen al aardig overbrugd.

Een auto slecht vinden omdat er geen iPod in kan ?
Ik neem gewoon 4 CD-tjes mee in de auto en als ik op vakantie ga, zijn het er wat meer.
Zelf heb ik geen behoefte om een MP3 doos aan te sluiten. Zal wel aan mijn leeftijd liggen......

Is een iPod echt zo noodzakelijk ?
Is een auto slecht als er geen iPod in kan ?
Voor jullie blijkbaar wel. En dat mag.
Ik heb vorig jaar 72 dagen met vervangend vervoer moeten rijden vanwege allerlei storingen. En nog is m'n V50 niet in orde.
Ik heb al een paar keer bij de leasemaatschappij 'gezeurd' dat Volvo NL die auto maar moet vervangen voor een nieuwe. Maar iedere keer gaan ze voor repareren.
Wat dat betreft delen wij wel onze teleurstelling in de after sales van Volvo.
Gewoon volhouden en Volvo blijven vragen voor je iPod ennûh publiciteit zoeken wil wel eens helpen.
Cheers,
GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)