Kan iemand mij vertellen hoe ik kan achterhalen welk motortype er in mijn 940 Polar LPT 2.3 zit?
Hartelijk dank,
Adriaan
Achterhalen motortype 940 2.3 LPT uit 1998?
- Baseman
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Als je een chassisnummer hebt (staat op je kenteken) kan ik het wel even voor je opzoeken, als er niet ooit een ander blok in gelegd is.
Tevens staat er tussen het kleppendeksel en de kop een nummer.
Tevens staat er tussen het kleppendeksel en de kop een nummer.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
- AvdG
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 06.03.2008 - 20:41
Hartelijk dank, wat een service! Mijn chassisnr is:
YV1945811W1230961
Ik ben benieuwd, o.a. i.v.m evt. schade bij gebroken distributieriem. Mijne is 5 jaar geleden vervangen bij 92.000 km. De stand is nu 130.000 km.
Ik heb ergens op het FORUM gelezen dat grote schade alleen onstaat bij een interferentie-motor. De vraag is dus in feite of mijn motor een interferentie-motor is?
Dank, Adriaan
YV1945811W1230961
Ik ben benieuwd, o.a. i.v.m evt. schade bij gebroken distributieriem. Mijne is 5 jaar geleden vervangen bij 92.000 km. De stand is nu 130.000 km.
Ik heb ergens op het FORUM gelezen dat grote schade alleen onstaat bij een interferentie-motor. De vraag is dus in feite of mijn motor een interferentie-motor is?
Dank, Adriaan
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
B230FK is de code, is voor alle lpt's.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Baseman
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Volgens VADIS rij je rond in een 940 uit 1998, met een B230FK blok, met een M90 versnellingsbak erachter.
De meeste 16 kleppers zijn interferentieblokken, maar die heb je dus niet, dus dat scheelt.
Dat wil niet zeggen dat een 8-klepper veilig is, want als je een kop hebt met nummer 1000631 erop, praat je over een Heron-kop (motorcode B230KH, die je niet hebt) die gegarandeerd in de soep draait als er een riem breekt.
Overigens zitten die volgens mij niet in de 9-serie.
Kijk eens op www.volvo700vereniging.nl en zoek naar Heron of 1000631.
Vermoedelijk heb je gewoon een 1000531 kop, die heel blijft, wat niet wegneemt dat op tijd vervangen van je riem handiger is en voorkomt dat je onderweg stilvalt.
De meeste 16 kleppers zijn interferentieblokken, maar die heb je dus niet, dus dat scheelt.
Dat wil niet zeggen dat een 8-klepper veilig is, want als je een kop hebt met nummer 1000631 erop, praat je over een Heron-kop (motorcode B230KH, die je niet hebt) die gegarandeerd in de soep draait als er een riem breekt.
Overigens zitten die volgens mij niet in de 9-serie.
Kijk eens op www.volvo700vereniging.nl en zoek naar Heron of 1000631.
Vermoedelijk heb je gewoon een 1000531 kop, die heel blijft, wat niet wegneemt dat op tijd vervangen van je riem handiger is en voorkomt dat je onderweg stilvalt.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 24.03.2008 - 22:40
- Locatie: HEERHUGOWAARD
Om te achterhalen welk type motor er standaard onder je motorkap hangt kan je ook kijken op www.auto-onderdelen.com. Vervolgens 2 x op technische onderdelen klikken en dan je kenteken intikken.
- Baseman
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ik zou toch ten zeerste aanbevelen geen site te gebruiken die niet door Volvo specifiek zijn ingericht, noch software te raadplegen die niet door Volvo is geleverd.LOEK VOLVO schreef:Om te achterhalen welk type motor er standaard onder je motorkap hangt kan je ook kijken op www.auto-onderdelen.com
Reden hiervoor is, dat ik zeker niet dit in het vooronder heb:
VOLVO 940 2.3 B230F 2315CC 96KW 09-90 t/m 07-94
Ik heb namelijk een B230 FB en die heeft een VX3 nokkenas en een PK of 7 meer. De VX3 nokkenas staat niet eens als onderdeel op de site.
Kortom, goed bedoeld, maar gebruik liever gewoon VADIS, als je zeker weet dat de auto nog origineel is.