stootstrips

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
ZEEUWS Vlaming
1st Gear member

Een vraagje, ik weet niet als iemand hier ervaring mee heeft. Maar is het makkelijk om de stootstrips (op voor/achterbumper, en op de deuren) te vervangen? En als je deze makkelijk kan vinden in de juiste kleur op het net, sloop, garage's?

Misschien dat er iemand hier ervaring mee heeft?

Mvg
Jor
5th Gear member

De stootstrips zijn los te halen met een klein schroevendraaiertje.
Renault Megane Classic 1.6 '99
Mercedes 350 SLC '77
Volvo S40 2.0T '01
VW Polo, 1.4 TDI, '04
Volvo S60, T5, '03
Peugeot 107, 2007
Volvo V70, 2.4 LPG, 2002 te koop

Volvo V70, 2.5T, 2005
Audi A2, 2000
ZEEUWS Vlaming
1st Gear member

Jor schreef:De stootstrips zijn los te halen met een klein schroevendraaiertje.
Ok, neem aan dat dat "relatief" gemakkelijk gaat aangezien je niet meer dan een schroevendraaier nodig hebt. Bedankt alvast, want dan weet ik bij een eventuele aankoop dat ik die strips zelfstandig kan vervangen 8)
tommytommy
4th Gear member

Indien je een S60 model medio-2004/mod2005 hebt is het goed te te doen idd met een schroevendraaier vanaf onder eruitwippen. Strips zou ik gewoon laten spuiten..zal ongeveer 35e kosten per strip bij onderstaande bedrijf. Ik heb ook nog 4 2005 model strips liggen..die moeten alleen nog even gespoten worden. Kosten 75e voor de 4.

Als je het oude model hebt is het niet zo makkelijk.

Voorbumper strips wip je eruit met een kleine schroevendraaier. Die op de deuren zitten met dubbelzijdige tape. Dit zal je al moeite mooite kosten..als deze er al jaren opzitten. Ik zou dit met een föhn proberen. Anders maak je hoepels van die strips op de deuren.

De achterbumper is lastiger. Je moet de complete achterbumper iets los halen..dus in de kofferbak 4 moeren los halen.. en de bevestiging bij de wielkas en onder de 2 boutjes. Ik waarschuw maar alvast..die moeren van de bumper...laat ze niet in je frame vallen...heb ik al een paar keer gedaan.. je moet ze er dan uitvissen met ijzerdraad...

Mocht je idd het oude model hebben..zou ik alles voorzichtig loshalen..en glad laten maken en laten spuiten. Lijkt je auto weer 10 jaar jonger. Heb dan wel een adresje voor je. Zal ca 450e kosten.

In ieder geval moet je altijd dingen hier laten spuiten..kost ongeveer de helft en zeker net zo goed resultaat als bij bij een dealer.(die z`n spullen hier ook laat spuiten) Kom er vrij regelmatig: www.autoschade-direkt.nl

Als je nieuw strips koopt bij de dealer kost dat het ook..2e hands kan je het moeilijk vinden...en is het vaak al niet mooi meer. Uitgeslagen was erop...denk je dat ze mooi zijn omdat de verkoper ze glimmend heeft gemaakt..wat er na een weekje al af is.
ZEEUWS Vlaming
1st Gear member

Momenteel ben ik aan het kijken voor een mooie s60 van bouwjaar 2002/2003 dus dat is dan om de strips te veranderen op zijn zachts gezegt "muggelwerk" wat ik dan in het achterhoofd hou. :)

Bedankt voor de tip van de spuiterij, maar om vanuit zeeuws vlaanderen naar die kanten te trekken, heb hier in de buurt iemand die het ook heel goed kan.

Maar ben wel een heel stuk wijzer geworden
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”