Hey iedereen,
Ik ben al een tijdje de trotse bezitter van een 960 sedan 2.5 van 96. Nu ik van job ga veranderen begint het me toch te store dat de wagen wat gulzig is aan de pomp...
LPG op zo een wagen, aan te raden? Wat is ongeveer de richtprijs? Wat schilt het in verbuik?
Iemand ook een idee van de 2de handswaarde van zo een wagen in België? Full option (beige leder met zo een kleurstiksel) met 190 000km.
Alvast bedankt voor de reacties!!!
Verbruik 960 :/
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 30.10.2007 - 11:19
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Ze schijnen bij normaal gebruik net zoveel te gebruiken als een 940 2.3.
Als ik dat eerder had geweten had ik n.l. een 960 3.0 op G3 gekocht, ik heb nu een 940 op G3
Als ik dat eerder had geweten had ik n.l. een 960 3.0 op G3 gekocht, ik heb nu een 940 op G3
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 30.10.2007 - 11:19
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
En dat is ongveer 1 op 8, dat doet mijn 940 op gas
- Flash
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 02.01.2008 - 01:36
- Locatie: Gelderland
Lol heel kort
----- normaal rustig rijgedrag met een LPG g3 met verdamper 1op7
----- normaal " " met dampgasinjectie 1op7,5-8
----- Redelijk normaal rijgedrag met wat uitspattingen LPG g3 met verdamper 1op6-6,5
------ " " LPG g3 met dampgasinjectie 1op6,5-7
By the way maakt weinig uit een 2,5 of 3liter uitvoering
En aan te raden is het zeker!!!! Ik zou helemaal niet anders willen.
35 euries aan de pomp terwijl diezelfde dikke bak naast me over 100euries aan de pomp kwijt is. En het loopt zo relax met die 6 pitter......
Verder wel aan te raden is een dampgasinjectie........
Ikzelf heb er een met verdamperring rijdt prima doet het perfect maar er is altijd nog kleine kans op backfire........ Hoewel dit alleen bij mij is voorgekomen door een kapotte verdamper maar oké het schijnt zo te zijn. Zelf ondervind ik hier helemaal niets van heb er nu zo'n 10.000km op zitten in me bolide. Heb hem vanaf begin januari. Wel dus de verdamper vervangen maar oké, so be it. Verdient zich zo snel terug aan de pomp!
Ohw wel ff een puntje de 2.5 960 weegt met dikke tank iets minder dan de 1550kg de meine 1545kg. de 3.0 liter uitv. gaat hier overheen ik dacht met diezelfde tank iets van 1611kg. dus wel een indeling in de wegenbelasting......
Succes ermee......
PS het beste inbouwstation is naar mijn idee AUTOGAS DUIVEN!!!!
Deze zeggen niet alleen een G3 te plaatsen maar doen dat ook. Begrijp namelijk dat er een aantal op dit forum wel een gefopt zijn. Met verhalen dat de 960 niet als G3 op kenteken zou kunnen komen. Dit is wel zo---- alleen dan wel met U9 of K2 op kenteken oftewel modellen voor '94 kan dat mee zijn.
In duiven hebben ze een erg nette afwerking, dampgasinjectie, 67 liter op de plaats van het reservewiel of 80-90liter achter de achterbank (wat je wilt) voor net geen 2200euries ALL IN!!!! Dus trek zelf je conclusie..... en je terugverdientijd.
Bij mij gaat het op als ik iets van 2 keer tank per maand
Nou dat doe ik al in de week dus bij mij verdient het zich supersnel terug.
Verder rij ik de auto kwa brandstof gelijk aan een benzine auto die 1op16-18 rijd. Alleen ik rijd dan een 960 2.5 24V met alles erop en eraan in plaats van die zuinige Suzuki Salto met de 1.geen die ach zo lkkr zuinig is. LoL
Ps zelf heb ik mijjn auto gekocht met een G3 verdamper systeem.
Mijn ervaring met autogas Duiven komt van goede kennissen die dergelijke systemen daar hebben laten inbouwen..... Ok heeft dit station een goede samenwerking met de Volvo garage en zijn zij bekend met de 960serie en de S90. enz enz. Volvo in het algemeen dus.
----- normaal rustig rijgedrag met een LPG g3 met verdamper 1op7
----- normaal " " met dampgasinjectie 1op7,5-8
----- Redelijk normaal rijgedrag met wat uitspattingen LPG g3 met verdamper 1op6-6,5
------ " " LPG g3 met dampgasinjectie 1op6,5-7
By the way maakt weinig uit een 2,5 of 3liter uitvoering
En aan te raden is het zeker!!!! Ik zou helemaal niet anders willen.
35 euries aan de pomp terwijl diezelfde dikke bak naast me over 100euries aan de pomp kwijt is. En het loopt zo relax met die 6 pitter......
Verder wel aan te raden is een dampgasinjectie........
Ikzelf heb er een met verdamperring rijdt prima doet het perfect maar er is altijd nog kleine kans op backfire........ Hoewel dit alleen bij mij is voorgekomen door een kapotte verdamper maar oké het schijnt zo te zijn. Zelf ondervind ik hier helemaal niets van heb er nu zo'n 10.000km op zitten in me bolide. Heb hem vanaf begin januari. Wel dus de verdamper vervangen maar oké, so be it. Verdient zich zo snel terug aan de pomp!
Ohw wel ff een puntje de 2.5 960 weegt met dikke tank iets minder dan de 1550kg de meine 1545kg. de 3.0 liter uitv. gaat hier overheen ik dacht met diezelfde tank iets van 1611kg. dus wel een indeling in de wegenbelasting......
Succes ermee......
PS het beste inbouwstation is naar mijn idee AUTOGAS DUIVEN!!!!
Deze zeggen niet alleen een G3 te plaatsen maar doen dat ook. Begrijp namelijk dat er een aantal op dit forum wel een gefopt zijn. Met verhalen dat de 960 niet als G3 op kenteken zou kunnen komen. Dit is wel zo---- alleen dan wel met U9 of K2 op kenteken oftewel modellen voor '94 kan dat mee zijn.
In duiven hebben ze een erg nette afwerking, dampgasinjectie, 67 liter op de plaats van het reservewiel of 80-90liter achter de achterbank (wat je wilt) voor net geen 2200euries ALL IN!!!! Dus trek zelf je conclusie..... en je terugverdientijd.
Bij mij gaat het op als ik iets van 2 keer tank per maand
Nou dat doe ik al in de week dus bij mij verdient het zich supersnel terug.
Verder rij ik de auto kwa brandstof gelijk aan een benzine auto die 1op16-18 rijd. Alleen ik rijd dan een 960 2.5 24V met alles erop en eraan in plaats van die zuinige Suzuki Salto met de 1.geen die ach zo lkkr zuinig is. LoL
Ps zelf heb ik mijjn auto gekocht met een G3 verdamper systeem.
Mijn ervaring met autogas Duiven komt van goede kennissen die dergelijke systemen daar hebben laten inbouwen..... Ok heeft dit station een goede samenwerking met de Volvo garage en zijn zij bekend met de 960serie en de S90. enz enz. Volvo in het algemeen dus.
Ford Escort 1.1 8v sedan bj. 1981
Ford Escort RS Turbo 1.6 8v hatchback bj. 1988
Mazda MX3 V6 24v 1.8 coupé bj. 1992
Toyota Paseo 1.5 16v coupé bj. 1996
Ford Escort Wagon 1.8 16v Ghia LPG G3 Station bj. 1998
Volvo 960 2.5 24v aut4 6cil.lijn Ambassador sedan LPG G3 bj. 1996
Ford Escort RS Turbo 1.6 8v hatchback bj. 1988
Mazda MX3 V6 24v 1.8 coupé bj. 1992
Toyota Paseo 1.5 16v coupé bj. 1996
Ford Escort Wagon 1.8 16v Ghia LPG G3 Station bj. 1998
Volvo 960 2.5 24v aut4 6cil.lijn Ambassador sedan LPG G3 bj. 1996
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 30.10.2007 - 11:19
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
G3 kan toch alleen op kenteken al sde auto van 1994 of later is? Althans voor zover ik weet. Ik heb een 94 er op G3
Vandaag 4 keer getankt (70 liter tank) compleet een rondje Nederland geweest , Ostmahorn geweest en Heerlen, en nu weer in Staphorst!! 7,5 uur rijden was ut incl de stops bij 130/140 km per uur.
Vandaag 4 keer getankt (70 liter tank) compleet een rondje Nederland geweest , Ostmahorn geweest en Heerlen, en nu weer in Staphorst!! 7,5 uur rijden was ut incl de stops bij 130/140 km per uur.
- Flash
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 02.01.2008 - 01:36
- Locatie: Gelderland
LoL das wel effe rondje inderdaad. En dan is 4 keer tanken wel lkkr inderdaad. Verdient zich dan helemaal terug. Hou je met dat ritje al een lekker etentje over...... lool
Ps G3 ligt er echt aan hoe de auto op de papieren staat. Oudere auto's hebben wel eens een U9 K2 en andere afkortingen erachter staan. In deze gevallen kan er wel een G3 ingebouwd worden alleen zal deze nooit als G3 op kenteken kunnen komen te staan...
Ps G3 ligt er echt aan hoe de auto op de papieren staat. Oudere auto's hebben wel eens een U9 K2 en andere afkortingen erachter staan. In deze gevallen kan er wel een G3 ingebouwd worden alleen zal deze nooit als G3 op kenteken kunnen komen te staan...
Ford Escort 1.1 8v sedan bj. 1981
Ford Escort RS Turbo 1.6 8v hatchback bj. 1988
Mazda MX3 V6 24v 1.8 coupé bj. 1992
Toyota Paseo 1.5 16v coupé bj. 1996
Ford Escort Wagon 1.8 16v Ghia LPG G3 Station bj. 1998
Volvo 960 2.5 24v aut4 6cil.lijn Ambassador sedan LPG G3 bj. 1996
Ford Escort RS Turbo 1.6 8v hatchback bj. 1988
Mazda MX3 V6 24v 1.8 coupé bj. 1992
Toyota Paseo 1.5 16v coupé bj. 1996
Ford Escort Wagon 1.8 16v Ghia LPG G3 Station bj. 1998
Volvo 960 2.5 24v aut4 6cil.lijn Ambassador sedan LPG G3 bj. 1996
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 30.10.2007 - 11:19
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Ik heb hem gekocht met G3 op kenteken, zonder dat op kenteken had ik um ook niet genomen.
Ik was in Heerlen om een andere TIG Dalex TGL 162 AC/DC 220 en 380 volt laskar te kopen, zelden staan ze 2e hands te koop die en beetje handzaam zijn en goed goed zijn, maar nu is het hebbes, de andere kan nu weer de deur uit, dat is alleen een DC geval.
Dus vanavond eten we ook vlaai!! We komen daar niet zo vaak, en die kosten heb ik wel uitgereden zo.
Ik was in Heerlen om een andere TIG Dalex TGL 162 AC/DC 220 en 380 volt laskar te kopen, zelden staan ze 2e hands te koop die en beetje handzaam zijn en goed goed zijn, maar nu is het hebbes, de andere kan nu weer de deur uit, dat is alleen een DC geval.
Dus vanavond eten we ook vlaai!! We komen daar niet zo vaak, en die kosten heb ik wel uitgereden zo.
- Flash
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 02.01.2008 - 01:36
- Locatie: Gelderland
Hahahaha
heb hetzelfde gehad.. Nu weet ik hoe en wat maar toendertijd toch maar als G3 op kenteken gekocht... Tja eenmaal G3 altijd G3 RDW he, leuker kunnen we het niet maken wel makkelijker.
heb hetzelfde gehad.. Nu weet ik hoe en wat maar toendertijd toch maar als G3 op kenteken gekocht... Tja eenmaal G3 altijd G3 RDW he, leuker kunnen we het niet maken wel makkelijker.
Ford Escort 1.1 8v sedan bj. 1981
Ford Escort RS Turbo 1.6 8v hatchback bj. 1988
Mazda MX3 V6 24v 1.8 coupé bj. 1992
Toyota Paseo 1.5 16v coupé bj. 1996
Ford Escort Wagon 1.8 16v Ghia LPG G3 Station bj. 1998
Volvo 960 2.5 24v aut4 6cil.lijn Ambassador sedan LPG G3 bj. 1996
Ford Escort RS Turbo 1.6 8v hatchback bj. 1988
Mazda MX3 V6 24v 1.8 coupé bj. 1992
Toyota Paseo 1.5 16v coupé bj. 1996
Ford Escort Wagon 1.8 16v Ghia LPG G3 Station bj. 1998
Volvo 960 2.5 24v aut4 6cil.lijn Ambassador sedan LPG G3 bj. 1996
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Ik heb een 960 MY97 estate 3.0i 24V 204 pk en overweeg ook G3 in te laten bouwen.
Binnen de Volvo700 vereniging zijn twee adressen die hoog aangeschreven staan. En zijn (ondermeer) gespecialiseerd bij Volvo.
Binnen de Volvo700 vereniging zijn twee adressen die hoog aangeschreven staan. En zijn (ondermeer) gespecialiseerd bij Volvo.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- Flash
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 02.01.2008 - 01:36
- Locatie: Gelderland
Kan je adviseren een offerte aan te vragen bij Autogas Duiven.
http://www.autogasduiven.nl/
Een kennis van me heeft hier kort geleden een S90 3.0 24V daar gas laten inbouwen en het resultaat is fantasties.
Alle draden netjes, vulopening netjes weggewerkt, indicator juiste plek, en de papieren, garantie alles oké.
Voorals nog blijft het mooiste de 6geschakelde injectoren die het dampgas vlak voor de inlaatopening van het spruitstuk inspuiten. Het verbruik volgens hem was 1op7 bij normaal/redelijk rijgedrag.
S6 systeem kost niet meer dan 2500,- zo wel! word je opgelicht
http://www.autogasduiven.nl/
Een kennis van me heeft hier kort geleden een S90 3.0 24V daar gas laten inbouwen en het resultaat is fantasties.
Alle draden netjes, vulopening netjes weggewerkt, indicator juiste plek, en de papieren, garantie alles oké.
Voorals nog blijft het mooiste de 6geschakelde injectoren die het dampgas vlak voor de inlaatopening van het spruitstuk inspuiten. Het verbruik volgens hem was 1op7 bij normaal/redelijk rijgedrag.
S6 systeem kost niet meer dan 2500,- zo wel! word je opgelicht
Ford Escort 1.1 8v sedan bj. 1981
Ford Escort RS Turbo 1.6 8v hatchback bj. 1988
Mazda MX3 V6 24v 1.8 coupé bj. 1992
Toyota Paseo 1.5 16v coupé bj. 1996
Ford Escort Wagon 1.8 16v Ghia LPG G3 Station bj. 1998
Volvo 960 2.5 24v aut4 6cil.lijn Ambassador sedan LPG G3 bj. 1996
Ford Escort RS Turbo 1.6 8v hatchback bj. 1988
Mazda MX3 V6 24v 1.8 coupé bj. 1992
Toyota Paseo 1.5 16v coupé bj. 1996
Ford Escort Wagon 1.8 16v Ghia LPG G3 Station bj. 1998
Volvo 960 2.5 24v aut4 6cil.lijn Ambassador sedan LPG G3 bj. 1996
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 01.03.2008 - 12:51
dank u mensen voor de vlugge respons,
Ik ben zelf ook eens opzoek gegaan, & inderdaad 2500 euro is wel correct voor een lpi installatie. Ik zit nu wel met de twijfel om effectie zo een grote kost aan de wagen te maken. Dus ik ben even alle opties naast elkaar aan het leggen.
Iemand een idee wat zo een auto waard is op de occasiemarkt in belgie? foto mogelijk op aanvraag... Dan misschien overschakelen op een 940 diesel...
Thanks
Ik ben zelf ook eens opzoek gegaan, & inderdaad 2500 euro is wel correct voor een lpi installatie. Ik zit nu wel met de twijfel om effectie zo een grote kost aan de wagen te maken. Dus ik ben even alle opties naast elkaar aan het leggen.
Iemand een idee wat zo een auto waard is op de occasiemarkt in belgie? foto mogelijk op aanvraag... Dan misschien overschakelen op een 940 diesel...
Thanks
- Flash
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 02.01.2008 - 01:36
- Locatie: Gelderland
DIESEL!!!!!
HE BAH WAT EEN SMERIG WOORD. (hangen niet voor niets handschoentjes bij de pomp)
Maar oké de één zweerd erbij de ander (zoals ik) verafschuwd het.
Kwa wegenbelasting niet intressant naar mijn idee, en erg afhankelijk van de 1 op ...... hoeveel de nieuwe diesel zou gaan rijden.
Zag België staan? Dan is wegenbelasting zeker ff anders daaro?
Als duitser zou ik meteen LPG rijden. je word er zelf voor beloond daar. Beter milieu begint bij de overheid!!!!!
Oh de meeste LPG installaties zijn overzetbaar. Het is alleen de aansturing van de LPI die autospecifiek is. Dus bij een afgeschreven wagen met nieuwe LPG gewoon diezelfde ruime auto weer kopen en de installatie erin laten zetten en rijden maar weer. Bedoel tussen de tank enz. een paar draden en een dunne gasleiding. Verder de rest loshaalbaar onder de motorkap. Lijkt me met in en uitbouw van oude naar nieuwe auto geen 2 dagen werk...... Dusss een gasinstallatie kan je zien als autoradio. Je neemt hem zo mee naar je nieuwe auto.
S6 ermee
een oud gezegde van de basisschool : AAP, NOOT, MIES, alle diesels die zijn vies.
HE BAH WAT EEN SMERIG WOORD. (hangen niet voor niets handschoentjes bij de pomp)
Maar oké de één zweerd erbij de ander (zoals ik) verafschuwd het.
Kwa wegenbelasting niet intressant naar mijn idee, en erg afhankelijk van de 1 op ...... hoeveel de nieuwe diesel zou gaan rijden.
Zag België staan? Dan is wegenbelasting zeker ff anders daaro?
Als duitser zou ik meteen LPG rijden. je word er zelf voor beloond daar. Beter milieu begint bij de overheid!!!!!
Oh de meeste LPG installaties zijn overzetbaar. Het is alleen de aansturing van de LPI die autospecifiek is. Dus bij een afgeschreven wagen met nieuwe LPG gewoon diezelfde ruime auto weer kopen en de installatie erin laten zetten en rijden maar weer. Bedoel tussen de tank enz. een paar draden en een dunne gasleiding. Verder de rest loshaalbaar onder de motorkap. Lijkt me met in en uitbouw van oude naar nieuwe auto geen 2 dagen werk...... Dusss een gasinstallatie kan je zien als autoradio. Je neemt hem zo mee naar je nieuwe auto.
S6 ermee
een oud gezegde van de basisschool : AAP, NOOT, MIES, alle diesels die zijn vies.
Ford Escort 1.1 8v sedan bj. 1981
Ford Escort RS Turbo 1.6 8v hatchback bj. 1988
Mazda MX3 V6 24v 1.8 coupé bj. 1992
Toyota Paseo 1.5 16v coupé bj. 1996
Ford Escort Wagon 1.8 16v Ghia LPG G3 Station bj. 1998
Volvo 960 2.5 24v aut4 6cil.lijn Ambassador sedan LPG G3 bj. 1996
Ford Escort RS Turbo 1.6 8v hatchback bj. 1988
Mazda MX3 V6 24v 1.8 coupé bj. 1992
Toyota Paseo 1.5 16v coupé bj. 1996
Ford Escort Wagon 1.8 16v Ghia LPG G3 Station bj. 1998
Volvo 960 2.5 24v aut4 6cil.lijn Ambassador sedan LPG G3 bj. 1996
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Ja, en gas is voor op de camping.
Volvo 940 SE
- Flash
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 02.01.2008 - 01:36
- Locatie: Gelderland
Heerlijk die vakantiestemming bij de pomp.
Ik tank 70liter LPG rijd daar 475km mee en kost me €39,50 ( 1op6,7-6,8 )
das dus €0,083/km = 8,3cent/km lijkt me redelijk met een 960 2,5liter 6pitter met een gewicht van 1545kg
Wat rijd eigenlijk een Volvo diesel uit het bouwjaar 1992-1998 per liter diesel?
Benieuwd of die 8,3cent/km goedkoper kan.....
Ik tank 70liter LPG rijd daar 475km mee en kost me €39,50 ( 1op6,7-6,8 )
das dus €0,083/km = 8,3cent/km lijkt me redelijk met een 960 2,5liter 6pitter met een gewicht van 1545kg
Wat rijd eigenlijk een Volvo diesel uit het bouwjaar 1992-1998 per liter diesel?
Benieuwd of die 8,3cent/km goedkoper kan.....
Ford Escort 1.1 8v sedan bj. 1981
Ford Escort RS Turbo 1.6 8v hatchback bj. 1988
Mazda MX3 V6 24v 1.8 coupé bj. 1992
Toyota Paseo 1.5 16v coupé bj. 1996
Ford Escort Wagon 1.8 16v Ghia LPG G3 Station bj. 1998
Volvo 960 2.5 24v aut4 6cil.lijn Ambassador sedan LPG G3 bj. 1996
Ford Escort RS Turbo 1.6 8v hatchback bj. 1988
Mazda MX3 V6 24v 1.8 coupé bj. 1992
Toyota Paseo 1.5 16v coupé bj. 1996
Ford Escort Wagon 1.8 16v Ghia LPG G3 Station bj. 1998
Volvo 960 2.5 24v aut4 6cil.lijn Ambassador sedan LPG G3 bj. 1996
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
zoeen bestelbus motor zuipt ongeveer 1 op 12 tot 1 op 14, daarbij moet je echt een dieselmens zijn om zo'n ding 3 tot 4 ton heel te houden....
Nee doe mij dan maar veel liever gas....
Diesel is voor vrachtwagens en heftrucks enzovoort...
Nee doe mij dan maar veel liever gas....
Diesel is voor vrachtwagens en heftrucks enzovoort...
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- Flash
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 02.01.2008 - 01:36
- Locatie: Gelderland
Wie heeft er hier een soortgelijke auto Dus een 7 of 900 serie alleen dan op diesel die eens een prijs per kilometer zou kunnen maken.
Puur op basis van brandstofprijs aantal kilometers.
Ikzelf Volvo 960 2.5 24V aut4 LPG g3 '96 prijs per kilometer 8,3cent
Puur op basis van brandstofprijs aantal kilometers.
Ikzelf Volvo 960 2.5 24V aut4 LPG g3 '96 prijs per kilometer 8,3cent
Ford Escort 1.1 8v sedan bj. 1981
Ford Escort RS Turbo 1.6 8v hatchback bj. 1988
Mazda MX3 V6 24v 1.8 coupé bj. 1992
Toyota Paseo 1.5 16v coupé bj. 1996
Ford Escort Wagon 1.8 16v Ghia LPG G3 Station bj. 1998
Volvo 960 2.5 24v aut4 6cil.lijn Ambassador sedan LPG G3 bj. 1996
Ford Escort RS Turbo 1.6 8v hatchback bj. 1988
Mazda MX3 V6 24v 1.8 coupé bj. 1992
Toyota Paseo 1.5 16v coupé bj. 1996
Ford Escort Wagon 1.8 16v Ghia LPG G3 Station bj. 1998
Volvo 960 2.5 24v aut4 6cil.lijn Ambassador sedan LPG G3 bj. 1996
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 12.01.2007 - 00:23
Handgeschakeld is een verbruik van 1:8 zeer goed mogelijk,automaat kwam ik uit op een gemiddeld verbruik van 1:7,5.
Als je inderdaad in Belgie woont dan is de toeslag op de rijtaks 150euro per jaar als ik het goed heb.
Mijn handgeschakelde auto stond 275000km op bij aanschaf, heb er probleemloos 100000km bijgereden op gas.
Dit was een lpi installatie van Vialle.
Ik weet niet of het mogelijk is in Belgie om gebruikte installatie in te bouwen daar keuringen nogal uitgebreid zijn.
Indien belangstelling dan heb ik nog deze installatie over.
Auto is nl totall loss gereden.
Als je inderdaad in Belgie woont dan is de toeslag op de rijtaks 150euro per jaar als ik het goed heb.
Mijn handgeschakelde auto stond 275000km op bij aanschaf, heb er probleemloos 100000km bijgereden op gas.
Dit was een lpi installatie van Vialle.
Ik weet niet of het mogelijk is in Belgie om gebruikte installatie in te bouwen daar keuringen nogal uitgebreid zijn.
Indien belangstelling dan heb ik nog deze installatie over.
Auto is nl totall loss gereden.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 17.01.2005 - 21:29
Ik heb sinds eind 2005 een dampgasinstallatie in mijn s90 3.0i-aut. liggen en er inmiddels zo'n 50000 km mee gereden. Gem. verbruik ligt rond de 1: 7,5.
Met 45000 km een probleem gehad met de injectieblokjes en dit is onder garantie verholpen. Het betreft een OMVL installatie. Voor de rest draait de auto er perfect op, dus tot nu toe ben ik best tevreden. Vanzelfsprekend staat er G3 op het kenteken.
De moderne diesel van Volvo is echter ook niet verkeerd. Zakelijk rijd ik een s80 D5 met een gem. verbruik tot nu toe ( over 30000 km) van 1: 15.
Dus per km qua brandstof gelijk aan de s90 op gas. Actieradius op diesel is lekker groot, slechts 1 keer per 1000 km tanken. Hoewel ik met de 100 ltr tank in de s90 ( eff. 80ltr) ook maar eens in de 600 km aan de pomp sta.
Met 45000 km een probleem gehad met de injectieblokjes en dit is onder garantie verholpen. Het betreft een OMVL installatie. Voor de rest draait de auto er perfect op, dus tot nu toe ben ik best tevreden. Vanzelfsprekend staat er G3 op het kenteken.
De moderne diesel van Volvo is echter ook niet verkeerd. Zakelijk rijd ik een s80 D5 met een gem. verbruik tot nu toe ( over 30000 km) van 1: 15.
Dus per km qua brandstof gelijk aan de s90 op gas. Actieradius op diesel is lekker groot, slechts 1 keer per 1000 km tanken. Hoewel ik met de 100 ltr tank in de s90 ( eff. 80ltr) ook maar eens in de 600 km aan de pomp sta.