940 hemel/plafond vervangen?

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
smitsies
Starter

Heeft iemand ervaring met het vervangen van een hemeltje in een 940 GL 4deurs (dus geen stationwagon)?

Op het forum las ik dat het loslaten van de hemelbekleding een bekend probleem is in de oudere volvo's. Het schuim tussen het voorgevormde karton en de bekleding is helemaal verpulverd. Het laten zitten is geen optie. Zelf een kaal dak is nog mooier.

Nu worden er af en toe 940 hemeltjes aangeboden via slopers, maar ik vermoed dat in de fabriek een "nieuw" hemeltje via het nog niet geplaatste achter of voorraam naar binnen wordt geschoven.

Als ik een bestaande (even oude) hemel voor een paar tientjes naar binnen schuif, laat die bekleding misschien ook acuut los...
broker
3rd Gear member

Ik weet dat een bekende van mij via de Webasto organisatie in zijn 740 Turbo MET schuifdak een nieuwe hemel heeft laten monteren. Geen ruiten eruit, met een handige draai is het wel te doen. Prijs ( vanwege het schuifdak) rond de 400 euro.
Kijk ook maar eens op het forum van de Volvo700vereniging. Daar vind je ook diverse info over het vervangen van hemeltjes, want het is i.d.d. een bekende kwaal.
Site: www.volvo700vereniging.nl
smitsies
Starter

Bedankt voor de tip. Er staan inderdaad allerlei tips als je zoekt op hemel.

Bovendien kan ik dus misschien beter kijken of we de bestaande hemel niet opieuw moeten bekleden... zelf of door iemand anders...

Ook een handige link naar een Engelse website:
http://www.diynetwork.com/diy/ab_interi ... 27,00.html
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”